13. December 2018 22:26:06
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329602
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Når du går mad-amok, hvad spiser du så?
Vivian
Pyh, er inde i en periode, hvor jeg æder for 2 voksne på alle de forkerte tidspunkter i døgnet, og selvfølgelig forkert indhold.
Men måske er det fordi jeg ved, at jeg starter op for alvor om lidt, og så skal jeg liiiige nå at ha' det sidste forkerte med inden jeg skal sige farvel Cry til det Smile

Mine synde-favoritter er:

Franskbrød med Mayo's hønsesalat eller tunsalat.
Rugbrød med kogte kartofler og mayonnaise
Rugbrød med kødpølse og Italiens Salat
Rugbrød eller franskbrød med Buko frisk flødeost
Rugbrød med sødmælks-rygeost (fordi der ikke er kommen i)
Hvid pasta i massevis, og lasagne
Bestilte pizzaer
Flødekartofler
hjemmebagte småkager
chips med creme fraise dip

Jeg spiser mest MAD. Ikke slik, sodavand, kage og chokolade. Bare MAD.
Og en sjælden gang chips.

Men så spiser jeg også MEGET mad.
F.eks. er det ikke smart at spise 3 skiver rugbrød med kartofler og mayonnaise 30 min. før sengetid Blush (som jeg lige har gjort) det VED jeg jo godt Pfft Og jeg har stadig LYST til mere mad. Min mæthedsfornemmelse er forsvundet helt i julen Sad Tror nisserne tog den med til grønland...

Men hvad synder I med, når I gør det "ulovlige"? Hvad er jeres favoritter?

Vivian

misssmile
Min favorit er ristet franskbrød med pålægschokolade eller nutella Pfft mums.. savle savle..
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

M_83
Jeg elsker M & M's med peanuts og ellers bare generelt chips med dip, uhm...

Men har dog indtil videre i de 3 ½ uge jeg har været igang (ved godt det er kort tid i forhold til mange af jer andre) kunne holde mig 100 % til planen. Det er dog ikke altid det lykkedes mig at ramme 1/3 af hver, men jeg spiser ingen hurtige kulhydrater.

Som KrisB siger, så er savnet ikke så stort, når man finder nogle gode erstatninger, der mætter godt Grin

Hehe, men jeg har det på samme måde som dig Vivian - jeg skulle også lige igennem alt det gode, før jeg startede. Jeg var på kursus 2 dage før min tid ved gynækologen, og der fik den ikke for lidt af alle de goder sager de diskede op med Blush Men jeg vidste jo hvilken besked jeg skulle hen og have, og så var det med at synde før sygdommen blev konstateret. Ved ikke om det måske var fordi, at så føltes det ikke helt ligeså forbudt, som det gør nu Wink

KrisB - hvad er det for noget med knækbrød i microovnen - det lyder interessant? Grin
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

nesnaheim
Jeg må sige, at jeg har været nogenunde forskånet for madflips, som ikke er lovlige...
Havde dog lige i starten af december, hvor jeg ikke kunne lade noget skinke være, som vi havde i køleskabet efter en julefrokost... jeg spiste det som slik... gik flere dage før end det gik op for mig, at det da var glaseret skinke, så det var jo slik Pfft

Tytteas
Mit største problem er at jeg spiser for meget af hvad som helst (der er relativt ok), og at jeg ikke orker at lave god, fornuftig mad... jeg spiser for mange kulhydrater, også selvom det meste af det er okay...meeen har svært ved at lade være med at spise alt det frugt jeg ikke må Sad virker så forkert at man ikke må spise alle de vitaminrige, farverige og lækre "desserter" hmmm...

Jeg er nogenlunde kommet på det rene med at jeg bare ikke må få hvidt bagværk, sukker, ris, kartofler og det... meeen det skrider lidt hvis jeg en gang i mellem er i byen Blush og nogle dage tænker man bare at det er så irriterende og "unfair" at man ikke bare kan nuppe færdigretterne eller take away... og den der drøm om et lækkert, frisk stykke franskbrød med alskens "lækkerier" på lige tager på stop i ens tanker... puha, det har jeg spist rigtig meget af, og det er såååå lækkert! Men holder mig fra det, men derfor kan det jo godt ende med at jeg æder en pakke fuldkorns tortillas, bygpandekager i hobetal eller et læs rugbrødsskiver Blush altså da...
Redigeret af Tytteas d. 04-01-2011 19:01

Vivian
ja jeg må vist hellere sætte mig ind i, hvad jeg skal holde mig fra. Noget af det ved jeg godt. Men jeg skal lige sættes helt ind i det.
Og så røg der lige et par vaniljekranse ned også Grin
MEN jeg synder jo ikke, for jeg er ikke startet på kontrakten endnu Whistle
Jeg er 38 år,
er 169 høj,
vejer 69,6 kg ~ nu 66,7
har BMI på 24,4 ~ nu 23,4
fedtprocent på 30,1
mavemål (navle) på 94 cm. ~ nu 92,5 cm.
Skal tabe 10 kg. ~ mangler 6,8 kg

Meier
Uhhh jeg ææææælsker (ja elsker med æ Grin) flødekartofler, pasta, pandekager, chips og chokolade Grin
Det var heldigvis ikke noget problem ikke at spise det, da bare ville have det til at lykkes med baby og vægttab Smile
Lige nu spiser jeg ikke så PCO-venlig, da jeg slet ikke kan holde tanken ud om kød. Men skal helt klart i gang igen, når jeg kan Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

M_83
Tak Blush Det er da en begyndelse i hvert fald Grin Det er helt sikkert ønsket om et barn der motiverer mig. Jeg håber sådan at det kan lykkedes blot ved metformin og kostomlægning Fingerscrossed

Hihi, knækbrød i microovn skal helt sikkert prøves - tak for tippet Grin

Jeg har også savnet varmt brød, så er begyndt at riste mit rugbrød og så lidt ost og 2 skiver kamsteg ovenpå - det er også bare mums!! Så mangler jeg slet ikke det lyse brød... Yes
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

Anita
knækbrød med sukkerfri nutella når jeg virkelig skal slå til søren :-)

Savner ikke mere slik, kager kan godt savne et rundstykke, men det er tanken om det jeg savner for jeg bryder mig slet ikke om hvidt brød og har aldrig gjort det...
mit foretrukne hygge er, gulerødder med avacadoguf, mandler, enten brændte sukkerfri, eller salte mandler tager bare så lang tid så gider ikke lave dem ret tit :-)

Når jeg får en trang... går jeg LÆÆÆÆNGE og tænker på det, i foråret længtes jeg helt vildt efter en rød pølse tænkte på den i over 1 mdr... smagte så på... fy for den lede... har ellers kørt mange ned hihi

Vivian
Meier skrev:
Uhhh jeg ææææælsker (ja elsker med æ Grin) flødekartofler, pasta, pandekager, chips og chokolade Grin
Det var heldigvis ikke noget problem ikke at spise det, da bare ville have det til at lykkes med baby og vægttab Smile
Lige nu spiser jeg ikke så PCO-venlig, da jeg slet ikke kan holde tanken ud om kød. Men skal helt klart i gang igen, når jeg kan Smile

tillykke med graviditeten.
Når er man er gravid kan smagsløgene godt drille lidt.
Men du skal jo også tage lidt på, når du venter dig, så du kan vel ikke følge kuren 100 %?
Jeg er 38 år,
er 169 høj,
vejer 69,6 kg ~ nu 66,7
har BMI på 24,4 ~ nu 23,4
fedtprocent på 30,1
mavemål (navle) på 94 cm. ~ nu 92,5 cm.
Skal tabe 10 kg. ~ mangler 6,8 kg

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Hvor ofte spiser i godkendt slik? Kan jeg godt spise...? 11 24-10-2013 20:12
Konstateret PCO - og hvad nu? Diverse - PCO 14 12-09-2013 08:16
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0