20. Juni 2019 06:51:26
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28318193
5999 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ris, ros og kommentarer til den kommende bog...
Andreasen
Hej med jer, skønne kvinder

Så er jeg igang med at skrive dispositionen til bog nr. 2, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få jer lidt på banen.

Hvad er det, I har brug for? Er der nogle opskrifter, I mangler? Er der noget i forhold til "Sund Base", I mangler at få afklaret? Har du en yndlingsopskrift, som du gerne vil have med i bogen? Har du forslag til en bedre inddeling, et bedre layout, m.m.? Hvad var godt og hvad var skidt?

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis du vil bruge et minut eller to på at skrible et par ord ned - gerne som privatbesked - eller her, hvis det passer jer bedre.

Hilsen

Mai-Britt
Når kosten er forkert, er medicin unyttig. Når kosten er korrekt, er medicin unødvendig.
- Gammelt ayurvedisk ordsprog -

nesnaheim
Hej Mai-britt,
vil også sige, at jeg synes "Sund base" er en virkelig lækker bog, layoutet er rigtig lækkert, og det er dejligt med lækre billeder, når man som mig er typen, som tager tingene ind visuelt. Jeg har kun en enkelt mht. layout, der er nogle få steder, hvor der er billede over en dobbeltside med flere ting på, det kunne være rart, at der stod ved hver enkel hvad de hed, og hvad side opskriften er på. Er kun et par steder, at det er, og jeg synes det er rigtig godt med alle de andre opskrifter, at billeder er lige ved opskriften Smile

Måske en mulighed kunne være at lave nogle ugemadplaner i, da jeg selv tit synes, at det kræver meget planlægning at være pco'er. Både for at få varieret mad, men også for ikke at have så meget spild...

En anden ide kunne være at inddele den sæsonpræget, så det bliver lidt en almenak, så man har inspiration til hele året.

Men jeg har primært positivt at sige om etteren, så glæder mig voldsomt til fortsættelsen Smile

Tytteas
Hej Mai-Britt

Jeg har først lige fået kigget bogen igennem nu, og mit umiddelbare indtryk er at layoutet er super flot, og synes du skriver i et rigtig godt, hverdags og let forståeligt sprog, og synes det er meget fint at du bruger din egen historie igennem bogen!

Det eneste der umiddelbart slog mig som lidt mangelfuld var at der var nogle gange hvor jeg følte fortællingen/forklaringen stoppede lidt brat... fx da du fortæller at du godt ved man nogle gange må ty til fastfood og du ved hvad du kan vælge, der kunne det være rart med eksempler på hvad man kunne vælge Smile

Jeg ved ikke om det er fordi jeg kun lige har hurtig kigget og kun læst noget af teksten, men umiddelbart opdagede jeg ikke lige en forklaring på brugen af kaffefløde, er det bare fordi der er mindre fedt i og at fedtstofferne er bedre bevaret end i fx cremefine?

I forhold til den fremtidige bog synes jeg det kunne være fint hvis du kunne og har lyst til at komme med lidt eksempler på et par vegetariske hovedretter (hvis det da overhovedet er muligt Blush, men synes lidt man bare får nok af alt det kød og mejeriprodukter og er ikke helt sikker på min krop er overdrevet vild med det, så ved ikke om man kan lave noget uden der har nok protein)... men et større brug af fjerkræ ville heller ikke være af vejen Smile og som BKL også sagde, så ville det være super med nogle flere almindelig hverdagsretter i PCO-stil.

I øvrigt kunne det være fint at dele listen bagerst i bogen op i farver så det bliver mere overskueligt Smile

Men alt i alt en virkelig lækker bog at kigge igennem! Især når man som mig virkelig har behøv for billederne Smile Super dejligt at der fokuseres på denne kost og laves så mange lækre opskrifter da man ellers nemt ville stå tilbage som et stort spørgsmålstegn Smile Tak for bogen og god fornøjelse med 2'eren

Hilsen Anja

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
Herbalife - kom gerne med kommentarer Kan jeg godt spise...? 8 30-08-2008 13:21
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?