13. December 2018 21:17:45
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329503
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Startet på Menopur #5
hult
Fortsættelse af denne tråd

http://www.pcofor...post_30571

Den tidl. tråd er blevet meget lang og derfor fortsætter debatten her, husk at vælge at følge denne tråd, hvis du følger den tidl. tråd.

http://www.hultshome.dk
hult
He05 skrev: d. 09-02-2011 21:02

He05 skrev: d. 09-02-2011 21:02
Picasso: Vi var igennem 5 IUI'er og et IVF-forsøg (konverteret IUI) inden, at det lykkes. Jeg har også et forsøg mere, der gik i vasken og så var der det første hjemmerulsforsøg.
Så i alt 8 hormonbehandlinger over ca. 13 måneder. Det lykkes i det sidste IUI inden at næste skridt var IVF på Riget. Er dybt dybt taknemmelig over, at det alligevel skulle lykkes os at stå med de to streger Grin

dj84: Tillykke med den kommende lille dreng Smile Jeg troede også selv, at jeg/vi ville kunne vente til, at den lille er kommet ud mht. at vide kønnet, men både min kæreste og jeg kunne til sidst ikke dy os og bestilte til sidst en kønsskanning....også bare for at finde ud af, om alt stadig gik godt...det er endnu ret svært for mig bare at nyde det og slappe af Blush
Det kunne ellers være, at jeg skulle få en liste af dig med alt, hvad der skal købes...og lige google den der odder zip, for er helt på bar bund Wink Confused Godt, at der er et stykke tid endnu til juli til at finde ud af alt det og det er vist trods alt det man kalder et luksusproblem...

Hvor bliver det spændende med både dig og Happel, der snart kan kalde jer for mor Smile

http://www.hultshome.dk
Nuggi
Hold da op hvor lyder I kommende mødre organiserede! Da vi fik vores første barn havde jeg ikke købt andet end barnevognen, da jeg gik på barsel 3,5 uge før terminBlush

Vi var også ude i det med st.car men det blev faktisk aldrig til noget - vi klarede den med en lille saxo og en Ka, så det KAN lade sig gøreWink

Lige mht. autostol kan jeg huske at vi lejede den første i Kære Børn - jeg tror det kostede kr. 2-300 for 6 måneder, som var den periode vi havde brug for det, så det er en måde at spare lidt penge på.

Happel
Picasso: Angående hjemmerul, så havde vi tre omgange og nogen gange virkede det da bedre end andreHuh Anden gang havde vi bl.a. fået besked på at dyrke sex torsdag aften og fredag morgen. Vi møder begge tidligt, så vækkeuret ringede kl. 5... der var det altså svært at finde den store begejstring - og jeg var også så'en lidt; få det nu overståetCool og det tog bare lang tid. haha. Min kæreste havde det faktisk værre med insemination, men det var fordi han ikke bryder sig specielt om at skulle levere varen i en kop (igen det tager laaaaang tid) og slet ikke at skulle aflevere den. hehe.

Nuggi: Jeg er overhoved ikke organiseret - jeg lader bare som omGrin Angående barnestole, så er priserne steget lidt i forhold til det du nævner. Ca. 200 kr pr. måned og 1000 kr i depositum, hvis man lejer hos Kære børn eller Babysam... man kan finde dem brugt til 300-1000 kr på dba.

...og med bil - selvfølgelig kan det lade sig gøre med en lille bilWink Her havde kæresten bare endelig en undskyldning for at købe den bil, han har siddet og sukket over i månedsvis. Muhæhæ
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Nuggi
Pyha - det var da helt sindssygt med de priser!!! Nu er det jo også noget tid siden jeg fik barn såWink Men dengang var det sådan at med mindre man havde planer om at få 3 børn så kunne det ikke betale sig at købe de små autostole fordi lejen var så lav. Nå, jeg må da vist lige tjekke med min bror om de har én og ellers skal der købes brugtSmile

he05
Happel: Du er folkeskolelærer og skal til hverdag holde styr på en flok teenager/børn, så er sikker på, at du faktisk er ret velorganiseret Wink

He he, jeg er heller ikke i tvivl om, at min kærestes vilde drømme om en ny stor skoda Octavia stationcar (jeg har på nuværende tidspunkt set et utal af reklamer og youtubeklip af den, så hvis der er noget i vil vide om den bil, så spørger i bare Huh ) i forbindelse med den lilles ankomst også kun bunder i, at han endelig øjner muligheden for at få mig overtalt til at købe en større bil.

Jeg har heldigvis to ældre søstre (der ikke skal have flere børn) og en mor samt svigermor, der allerede har fundet vugge, seng, barnevogn, tøj, symaskine og hækletøjet frem fra gemmerne, så tror, at jeg kigger hos dem før, at vi lader kreditkortet gløde i butikkerne Cool Forresten smart med leje af autostol!

Hav en rigtig dejlig dag allesammen Hug
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Tinam
Sikke en dag.

Sad i et møde da min telefon pludselig ringede. Det var min søster der grædende fortalte mig, at hendes lille hund var så syg, så nu var hun blevet rådet til at få ham aflivet. Det ku jeg jo kun give hende ret i, at det nok var det bedste for ham.

Nu har jeg lige været hjemme hos min søster og fjerne alle hans ting og kl, 16 i dag, skal han aflives. Cry Det er det rigtige at gøre, men uh, hvor er det svært.

Og ikke nok med det. Jeg har fået menses i dag. Det er første gang i et halvt år, at det kommer så tidligt. Så nu skal jeg have fat i den bedre halvdel om vi skal prøve nu, eller om vi skal vente til næste måned. Han har dog glemt sin telefon i dag. Og jeg kom så hurtigt ud af døren, at jeg både glemte min telefon og computeren. Så nu må jeg nok vente til han kommer hjem. OG der er min søster der nok. så det er nok ikke lige på det tidspunkt, at jeg skal ringe til CFC.

Så det måtte godt have ventet til i morgen, det havde passeet mig godt. Men jeg blev ikke lige spurgt der...
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

he05
Puha, sikke en dag, Tinam Sad

Hvor er det synd for din søster og hende hund, men det er jo nok det eneste rigtige af gøre selv om, at det virker frygteligt hårdt at skulle beslutte eller være med til. Godt at hun kunne ringe til dig!

Dog ærgerligt, at det lige skulle falde sammen med din menstruation og glemte telefoner D
Men det er vel ikke for sent for jer, at snakke om det sent i aften og så ringe til CFC i morgen, hvis I beslutter jer for et nyt forsøg denne måned?
Gad vide om akupunkturen eller/og metformin har hjulpet på din cyklus? Det kunne da godt lyde sådan og det er da rigtig positivt Thumbsup
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Nuggi
Tinam: din stakkel! Det lyder virkelig som en dårlig dagSad Mon ikke I sagtens kan komme i gang i denne cyklus hvis I gerne vil? Har du stadig ondt eller går det bedre?

He05 og Happel: nu tjekkede jeg lige på nettet og hos Engby Barnevogne i Kbh, kan man leje en autostol i 6 mdr. for kr. 210 i alt (og man skal lægge et depositum på kr. 200), så det kan stadig lade sig gøre at finde det nogenlunde billigt.

Tinam
Har godt nok ondt i maven. Der er ikke kommet så meget gang i menses endnu. Men skal scannes i morgen. Så ser vi i morgen hvordan det ser ud.Og skal til akupunktur på lørdag. Det er dejligt afslappende med akupunktur.Wink
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Tinam
Argh, hvor er det bare totalt øv.
Har været til scanning i dag. Og nu har jeg fået forklaringen på hvorfor jeg har så ondt.
Jeg har 3 store cyster på højre æggestok. Og så fik jeg at vide, at når man har ægløsning med 10 æg er det rigtig godt at drikke 3 - 4 liter vand, fordi man får væske i bughulen. Men det jeg bare ikke at vide. Så det er lidt øv.

Jeg fortsætter med akupunktur den næste måned. Og så må vi se hvordan det ser ud næste måned.

Er der nogle der kan fortælle mig noget om de der vandcyster? Hvornår spinger de? Og gør det så ondt som jeg har læst? Nogle gode råd til det?

he05
Øv, for pokker, Tinam Angry

Jeg har jo bøvlet med de vandcyster og jeg tror desværre, at det eneste, der virker på dem er tid eller p-piller. Enkelte gange kunne jeg mærke, at de sprang, mens jeg intet mærkede andre gange. Når man kan mærke det, så føles det som om, at en meget hård finger pludselig prikker dig hårdt i maven. Nogen beskriver det som at blive skudt i maven. Det kunne også spænde helt utroligt meget i mit underliv (sådan føles det i hvert fald...). Ikke just behageligt, men når man ved hvorfor, at smerten er der, så er det på en måde nemmere at acceptere...

Håber at akupunkturen gør en masse godt for dig og nyd afslapningen med nålene i morgen Smile

Picasso
Tinam: Jeg har selv haft en kæmpe vandcyste som gjorde ondt dengang den voksede, jeg kom til gynækologen og han satte mig på p-piller i en månede. Jeg var derhenne igår og blive scannet og der var den forsvundet :-) Så det var dejligt. Jeg mærkede intet til da den sprang, så det er heller ikke sikkert du mærker til noget :-) Jeg gik nemlig selv og tænkte åhh nej springer lortet når jeg er på arb eller lign og hvad gør jeg så. Men nej det var ikke tilfældet.

Og nu er jeg kommet på menopur 75 ie i 4 dage og derefter 112,5 ie i tre dage og så håber jeg på nogle æg så der kan komme en baby eller to :-)
Hjemmerul dec. = Negativ
Januar = P-piller pga. vandcyste
Februar: Første IUI = GRAVID

piavisti
Øv Tinam, det er da bare typisk altså... men så ved du i det mindste hvorfor du havde så ondt... Håber snart du får det bedre....
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

Happel
Det er da mærkeligt, at de ikke har sagt det med vandet...? Selv jeg har da læst mig frem til at man ugen efter ægudtagning skal drikke de der 3-4 liter om dagen...ellers får man nemlig cyster.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Nuggi
Nej altså Tina - hvor er du bare uheldig!!! Jeg havde også vandcyster den ene gang men jeg mærkede ikke noget til at de sprang, så måske slipper du også for det. Jeg fik p-piller i en måned og så var alt fint igen.

Tinam
Jeg spurgte Svend om der var en sammenhæng mellem det mislykkede forsøg og at jeg har fået vandcyster. Og det siger han at der er.

Jeg har også fået svar på mine blodprøver. Jan havde travlt, så der blev ikke taget action på dem. Nu har jeg fået dem printet ud, så jeg ku tale med min egen læge om dem. De viser at jeg har blodmangel. Så måske er det derfor jeg stadig er træt og lider en del af hovedpineConfused

Nuggi
Tinam: det lyder meget logisk at Svend mener der er en sammenhæng for da jeg fik cyster var det i forbindelse med at jeg var overstimuleret.

Jeg synes det er dårligt at Jan havde så travlt - du er jo deres kunde, så uanset hvor travlt han har, burde han have ordentlig tid til det, men jeg ved godt at det ikke altid er sådan det hænger sammen. Har du fået bestilt tid hos din egen læge? Du må da hellere få gjort noget ved den blodmangel, din stakkel!

Tinam
Har taget en sygedag i dag. Har ondt i maven og har det som om jeg skal have influenza (igen). Jeg har absolut ingen energi i kroppen - ligesom når man har influenza. Mærkeligt. Vågnede lidt i sels her til morgen og har bare ondt i maven. Så måske jeg skal drikke en masse i dag?

Nuggi
Pyha Tinam! Det lyder som en god idé at blive hjemme og at drikke meget - husk at passe på dig selv. Masser af Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Behandling med menopur Hormoner 2 26-08-2013 09:22
Nu er jeg startet rigtigt op, men åh hvor er det svært! Kost og motion 4 05-10-2011 21:07
Menopur og 'danmark' - pis osse.... Hormoner 3 13-09-2011 19:51
Startet på Menopur #4 Hormoner 272 09-02-2011 21:08
startet med suprecur Hormoner 3 09-01-2011 19:54
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2