17. Oktober 2018 10:33:48
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26945289
6022 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ny med pco ):
Ulrikke
Hej alle sammen Smile
- jeg er 15 år og har lige fået konstateret PCO.
Jeg er blevet henvist videre til en gynækolog af min læge, er der nogen der ved om man skal ha´ lavet en underlivsundersøgelse?
fordi det har jeg ikke rigtig lyst til. Frown
Jeg har meget uren hud, og jeg har fået af vide at p- piller hjælper på det (: - så det håber jeg virkelig!!
- er der nogen der har noget erfaring med det? Smile

Håber der er nogen der vil svare Grin

Vicky
Hej Ulrikke og velkommen tilSmile

Hvis du er blevet henvist til en gynækolog, skal du nok have lavet en underlivsundersøgelse, da den måde, hvorpå man sikre sig, om det er PCO eller ej er ved en scanning op gennem skeden. Det gør overhovedet ikke ondt, men selvfølgelig er det ikke rart første gangHuh Men som PCO pige, så vender man sig hurtigt til det, i hvert fald når man er i fertilitetsbehandling, så er der så meget trafik nede i ens underliv, som var man på hovedbanenGrin
Men eftersom du kun er 15 år, så skal du jo ikke i fertilitetsbehandling endnu, så i første omgang skal du nok kun have en gynækologisk undersøgelse. Hvis du ikke har fået foretaget en før, kunne du evt. tage den mor med, hun ved helt sikkert lige præcis, hvordan du har det, for sådan har vi alle haft det inden den første underlivsundersøgelseBlush

Jeg har ikke selv problemer med dårlig hud, men mange af mine veninder er blevet hjulpet rigtig meget af p-piller, så det tror jeg godt du kan regne med.
Hug fra Vicky
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

Jule-baby
Hej Med dig !!!

Jeg have ikke så meget gavn af p-piller efter jeg fik konstateret Pco, for jeg havde ikke min mens. hver månede. Shock( hvilket det oftes er det der sker når man har PCO.

Jeg Ville sige at ren psykist og sikkeredsmæssigt, ville det nok være en god idé for dig at komme på p-piller...!!

Nu ved jeg ikke om du er en normal vægtig pige ell. en kræftig pige...
hvis det sidste er der stor mulighed for at du kan tabe dig det væk, og nogle normalvægtige piger kan spise sig til at det forsvinder...!!

Jeg synes helt sikker du skal gå ind og få set på skærmen inde ved gynækologen, vad PCO virkelig er, så har man lidt nemmere ved at forstå det. også kan du også blive bekræftiget i om det er slemt ell. i start fase...!!

Held og lykke....
kram
3 års kamp er vundet JEG ER GRAVID Grin

Nuggi
Hej Ulrikke,
p-piller hjalp på min urene hud...den vendte straks tilbage da jeg stoppede med p-pillerne.

Det er ikke alle p-piller der er lige gode til at afhjælpe uren hud, fik jeg at vide og det tager lidt tid inden man får den fulde effekt.

Held og lykke med det.

Ulrikke
Tak alle sammen! Grin

øv, det var lidt det jeg frygtede men den undersøgelse! ):
- min mor havde nemlig sagt at det måske var muligt med en scanning på maven, men nu må vi se (:

Jeg er ikke overvægtig, men jeg har haft lyst til at tabe mig et par kilo, men lige meget hvad jeg har gjort, har det bare ikke kunne lykkedes... ):

Men tak alle tre! - I var til meget hjælp!
Dejligt med nogen der har det ligesom en selv Hug

Happel
Yasmin p-piller eller Diane mite er for mig de bedste til at styre min urene hudSmile

Clindoxyl creme kan også holde det værste i ansigtet nede, men virker ikke indefra som p-pillerne.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Ulrikke
oka, tak... jeg må lige høre hvad lægen synes men tak (:

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord