15. September 2019 18:54:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28587781
5947 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
MIRAKEL!!
Mette-1976
Hej derude, er simpelthen nødt til at dele min historie med jer!
Jeg fik konstateret PCO for snart 8 år siden og har de sidste 5 år forsøgt at blive gravid. Vi har virkelig prøvet ALT!! ægløsningstests, kostomlægning, kanonkuren, alle mulige kosttilskud, akupunktur, zoneterapi, Body SDS... og det brugte vi de første tre år på... derefter var det videre i behandlingssystemet hos gynækologer, læger etc etc.. ja, de fleste af jer kender sikkert turen -som absolut ikke er rar!!
Vi har været meget tætte p at opgive og adoption har været oppe og vende mange gange!!

Og nu kommer jeg så til den gode del af historienSmile
I efteråret var jeg i New York og besøge en god veninde (som også har haft svært ved at blive gravid) og hun kunne så fortælle mig den fantastiske nyhed at hun nu ENDELIG var blevet gravid -endda med tvillingerSmile
Hun fortalte så om den her danske kvinde som bor i New York og som igennem ti år har lavet et helt enormt selvstudie omkring barnløshed (fordi hun ikke selv kunne blive gravid og lægerne havde opgivet...) Denne fantastiske kvinde har så formet et 3 trins program som varer 4-12 uger ud fra alt den viden hun har samlet. Jeg var selv MEGA kritisk først, vi var som sagt efterhånden ved at overveje adoption, men besluttede så alligevel at tage kontakt til hende. Jeg udfyldte et spørgeskema (som tester om man er egnet til programmet)og startede 3 uger senere. (foregik over mail, og var virkelig nemt i forhold til hvad jeg ellers har været udsat for)
Og her sker det nærmest uforståelige!

1. måned får jeg den fineste menstruation i præcis 5 dage. (jeg havde ikke haft min menstruation i 7 mdr.)
2. måned får jeg igen menstruation præcis 28 dage efter.
3. måned tester jeg positiv ægløsningtest... vi hygger lidt derhjemmeSmile...

og igår fik jeg bekræftet at jeg var GRAVID hos lægen!!!! (er ca. 7 uger henne)

Piger, jeg mener virkelig jeg har prøvet ALT!! Vi har regnet på det og før jeg startede hos Charlotte, havde vi brugt over 150.000 kr på projekt Baby.

Hos Charlotte kostede det alt i alt 3.000 kr...

Det er simpelthen så fantastisk!!

Jeg har altså ingen aktier i hende, men hvis nogen af jer derude kan slippe for at gennemgå hvad vi har været igennem før jeg fik kontakt til hende... mange af jer ved jo præcis hvad jeg taler om..

Hun tester om man er egnet til forløbet, og 72 % af dem hun har haft igennem er blevet gravide indenfor 3-6 mdr.

Så hvis nogen af jer er lige så trætte af jeres situation som jeg har været kan i sende hende en mail til (som er hendes danske mail)

Jeg ved at hun kun tager to forløb mere inden sommer (med 5 på hver), så man skal nok være hurtig.

Igen.. det er virkelig ikke for at annoncere, men den lykke jeg netop har oplevet burde være alle forundtSmile

Held og lykke derude! Håber alle der går rundt med babyønsker får en lille mavse inden sommerSmile

Knus

Mette

Ps. hvis der er nogen af jer der ellers har spørgsmål til mig kan i bare skrive dem til mig herSmile

lille_trunte
Stort tillykke med graviditeten... Grin
Men hvordan dælen kan det lade sig gøre??? Kan du ikke fortælle lidt om hvad det er hun kan som er så fantastisk??? Wink

tanjaholmjensen
Stort tillykke...:-D
Ja lyder sgu lidt for fantastisk... Kunne også godt tænke mig at høre hvad du skulle gøre...!!!
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Vicky
Er også vildt nysgerrig - FORTÆL FORTÆL !!!!
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

xeny1981
Ja jeg har også undret mig over hvad hun kan gøre Shock Så ortæl lidt mere om hvad hun kan Smile
Xeny
-------------------------------------------------------
Har fået den dejligste dreng ever d. 12.3.2012 - han har bestemt været værd at vente på i de 2 1/2 år vi ventede på den positive test Grin Venter nu nr. 2 til 14.11.2014 Grin

Mette-1976
Hmm.. altså jeg er jo ikke læge eller noget så kan kun fortælle lidt om det praktiske i programmet.

Men det handler om at hun reglurer hormonerne på en naturlig måde.

Hun starter med at stille en masse spørgsmål om hvor fedtet sidder på kroppen, hvordan man reagerer på forskellig stimuli etc. Og på den måde ved hun hvilken "hormontype" man er.

Derefter startede jeg det der 12 ugers forløb, hvor jeg hver uge fik et nyt program.

Det bestod af et meget specielt kostprogram, nogle øvelser man skal lave hver dag og sådan nogle vandterapiøvelser. (lyder meget sært, men er bare nogle virkelig dejlige vekselbade) Man tager også nogle få kosttilskud i meget specifikke doser.

Jeg viste det til min læge før jeg startede og han syntes det så fornuftigt ud -han troede ikke at jeg ville blive gravid af det men var mere hen af at det måske kunne hjælpe min PCO lidt og stress. Han syntes dog at øvelserne var ret fjolledeSmile

Jeg tabte 8 kg. de første 5 uger, så det var jo lige bonus oveniSmile

Jeg beklager til jer, der syntes det var en irriterende "reklame".. sådan var det slet ikke ment. Er jo bare så lykkelig for at have nået i mål og kan nærmest slet ikke tro detSmile

Mette-1976
Og derudover tjener jeg ikke noget på at anbefale hende. Gør det udelukkende fordi det er pisse opslidende for os kvinder og vores forhold ikke at kunne opfylde et så basalt ønske!! Og hvis noget så simpelt kan hjælpe andre...

xeny1981
Det hvad jeg manglede var en beskrivelse af hvad der skulle ske - for først synes jeg det lød som om hun skulle sende os en mail og så vupti var man gravid..... men kan jo høre der er et program man skal følge Smile

Men stort tillykke til dig med graviditeten Grin Kan bestemt godt forstå du er glad for det har virket.
Xeny
-------------------------------------------------------
Har fået den dejligste dreng ever d. 12.3.2012 - han har bestemt været værd at vente på i de 2 1/2 år vi ventede på den positive test Grin Venter nu nr. 2 til 14.11.2014 Grin

Mette-1976
Haha... Nej, gid det var så vel at man kunne blive gravid pr. mailSmile

Og takSmile Er virkelig virkelig glad -tænk at det også skulle lykkedes for mig..

saramus76
Det lyder egentlig fornuftigt nok ... det med at regulere hormonerne. Jeg var selv i "alternativ" behandling med noget kinesisk urtemedicin. Over nogle måneder kom der styr på menstruationerne og det er jo selvfølgelig nemmere at blive gravid, når man får ægløsning én gang om måneden frem for to gange om året!!
Det er så bare ekstra bonus at jeg ikke har fået tilbagefald og behøvet behandling igen.
Så det kan godt betale sig at kigge efter hjælp andre steder end det etablerede system ... i hvert fald for nogle. Men det er en jungle at bevæge sig ud i og der er desværre alt for mange, der bare gerne vil tjene penge på mennesker i en ulykkelig situation.

Mette-1976
Jeg ved ikke om hun har et amerikansk site, så vidt jeg ved er hun ved at åbne klinik i New York.
Jeg mødtes med hende i NY og ellers har jeg kun været i kontakt pr. mail og telefon.

Jeg prøvede også KISS inden og det var åbenbart ikke nok -desuden er der mange der er utroligt kritiske overfor KISS fordi de anbefaler en del kunstige sødemidler og sojaprotein (som der jo er en del af i slik og snacks der er anbefalet) Plus at kosten hurtigt kan blive ensformig.. Men igen er det jo meget forskelligt hvad der virker for os hver især..

Og så er kosten også kun 1/3 del af programmet.. Så måske er det også det der har gjort forskellen?

Men jeg var også super kritisk inden jeg startede. Jeg tilmeldte mig også kun for 4 uger til at starte med, som kostede mig 1000kr... Og da jeg så så at det virkede tilmeldte jeg mig 4 mere etc.

Men hun er super sød og meget ærlig, så tror bare du kan sende hende 200 spørgsmålWink

Mette-1976
Hej Sara,

Jeg er SÅ enig -og jeg undersøgt det også KUN fordi jeg fik det anbefalet af en meget god veninde som var blevet gravid via programmet.

Så jeg er helt enig i at man skal passe på hvor man ligger sine penge.

Mette

saramus76
KrisB - Min mand havde bestilt en tid til mig hos en læge i Lima, Peru, da vi var der på bryllupsrejse i 2006 (meget romantisk!!). Han har selv gode erfaringer med den læge fra andre situationer og har en søster, der har fået 4 børn efter en behandling der. Hun havde været ufrivillig barnløs i 6 år inden. Jeg blev undersøgt med både scanning og blodprøver for at faststille diagnosen og fik så "skræddersyet" urtemedicin.
Medicinen lugter grimt og smager værre, men det virkede efter hensigten. Min cyklus blev stabiliseret efter bare 4 mdr (tidligere var der op til 8 mdr. imellem). Jeg fortsatte med medicinen et lille år og oplevede en SP inden jeg igen blev gravid 3 mdr. efter. Det gav en dejlig datter og siden jeg blev gravid med hende har jeg ikke taget medicin. Min cyklus var meget fast med 28-30 dage imellem.
Lægen, Dr. Jorge Pun, har desværre ingen hjemmeside, selvom jeg har opfordret til det. Jeg ved ikke om den slags kan hjælpe alle ... men jeg er lykkelig for at jeg vovede forsøget og at det virkede for mig!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Endnu et mirakel....! Har fået Barn/Børn 8 09-03-2011 22:36
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende