17. December 2017 16:46:19
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24854101
5960 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Motion og fertilitet
nesnaheim
Hej,

jeg fik at vide, da jeg var til akupunktur den anden dag, at der er kommet ny forskellige, som viser, at hård fysisk træning ikke er godt, hvis man ønsker at blive gravid. Akupunktøren sagde, at det var træning, hvor man fik høj puls og svedte, som man skulle fravælge fx spinning. Det var i orden at gå ture og cykle og dyrke moderat motion.

Grunden var, at æggelederen og æggene ikke kan lide tempraturstigningen i kroppen, og derfor vil have sværere ved at udvikle sig, som de skal, og i sidste ende sætte sig fast. Derfor var det også skidt med feber, sauna og lignende omkring ægløsningstidspunkt, fordi ægget har det bedst ved normal kropstempatur.

Hun er tidligere sygeplejerske ved fertilitetsklinikken på Fredericia Sygehus, så jeg satser på, at hun ved, hvad hun taler om. Jeg har dog ikke selv undersøgt så meget nærmere på emnet, men hun snakkede noget om en Ph.d, der næste lige var blevet offentliggjort med emnet.

nesnaheim
Jeg har ikke helt taget stilling til, hvad jeg synes... men så det lige som en dejlig mulighed for at lette min dårlige samvittighed over ikke at have trænet siden januar Wink

Mianne
Hejsa
Jeg synes roligt du kan motionere mens du prøver at blive gravid. Min holdning er at det er sundt for kroppen og jeg tror motion har en god virkning på PCO. Jeg blev selv gravid mens jeg dyrkede rimelig hård motion, jeg underviste i spinning 45. min ad gangen 4 gange om ugen da jeg blev gravid i efteråret, jeg er dog droslet ned til 2 gange 45 min. om ugen på nuværende tidspunkt. Så jeg synes du skal gøre op med dig selv hvad du får det bedst af. Men er du ikke vandt til hård fysisk aktivitet, synes jeg du skal starte blidt ud, men 3 gange om ugen hvor pulsen kommer godt op ville jeg sagtens anbefale, er dog hverken sygeplejerske eller lign.
Mærk efter og gør kroppen glad med motion.

Mange hilsner fra MianneYes
Smile

Nuggi
Nesnaheim: desværre tror jeg ikke den holderWink Da jeg blev gravid første gang trænede jeg 3-4 gange om ugen og jeg lover dig at jeg svedte som et svin! Alligevel blev jeg gravid helt naturligt.

Til gengæld er jeg efter jeg er blevet gravid denne gang blevet frarådet af min læge at dyrke spinning, men det kan jo sagtens forekomme at min læge slet ikke har forstand på det. Nu dyrker jeg ikke spinning i forvejen og har ingen intention om at begynde under min graviditet, så jeg spurgte faktisk ikke hvorfor.

Happel
Nuggi: <jeg gætter på, at spinning har noget at gøre med pulsen. Man fraråder gravide at træne i max-puls-området og det vil man ofte gøre til spinning. Holdningen er dog lidt forskellig fra fagperson til fagperson, så helt klog på det, bliver man ikke.

Angående motion og fertlitet; så tror jeg ikke på, at motion skulle være skadeligt. Tilgengæld tror jeg gerne på, at HÅRD motion på eliteniveau hver dag, vil gøre ens chancer for graviditet mindre. Hvis man træner rigtig meget og hårdt, bliver kroppen fysiologisk stresset, fedtvævet mindskes og hormonbalancen hos kvinder kan forskydes. Mange kvindelige elitesportsudøvere har fx ikke mens.

Men ellers har vi alle og især pco'ere godt af moderat motion, så vi får brændt kulhydratlagrene i lever og muskler af. Ellers skal man faktisk spise meget kulhydratfattigt for, at de ikke bliver overfyldt - som jeg har forstået detWink
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Anita
tror det er MEGET individuelt !! jeg er ikke blevet gravid efter 13 år uden prævention, så tog jeg mig sammen, spiste rigtigt og dyrkede INTENS motion med HØJ puls i min 45 min om dagen og helt uden at ville det blev jeg gravid !! Og det ovenikøbet med en mand med nedsat sædkvalitet !! For MIG skal der voldsomt motion til !! men så rasler kiloene også af :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor meget motion Kost og motion 2 09-06-2013 16:18
Manglende udholdenhed/ udmattet v. motion Træthed 2 15-04-2013 07:32
For meget motion Kost og motion 2 11-02-2013 13:01
Motion er vigtigt for PCO'er! Artikler, medier og undersøgelser 3 22-07-2012 10:30
For meget motion skader din fertilitet Artikler, medier og undersøgelser 1 22-06-2012 08:08
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke