20. Juni 2019 07:46:01
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28318335
5999 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
tanker om kost (sukker)
chrissie
Okay, jeg har i noget tid gået og tænkt på alt det her med sukker, og der er noget jeg ikke forstår... Sukker er jo forbudt, så vidt jeg har forstået det. Men hvorfor er sukker i mørk chocolade, nutella og m&m jordnød så iorden (og endda noget man må få hver dag ifølge "spis dig gravid"Wink?? Det kan jeg ikke forstå... Fx sidder kæresten lige nu og guffer en marabou chokolade, og jeg tænker "okay, så tager jeg da bare et stykke mørk chocolade", men hvad er forskellen?? Et styks marabouchokolade vs. to stykker mørk... Giver det ikke det samme i sukker mængde? Confused
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

Tytteas
Tænker det har noget at gøre med energifordelingen i varen.... der er jo relativ meget fedt i de produkter som bremser sukkerpåvirkningen... og angående lys marabou og mørk chokolade... ved ikke med dig, men jeg får en MEGA smag af mere hvis jeg spiser et stykke lys chokolade, så kan det godt være jeg spiser lidt mere end to stykker mørk chokolade, men så er det også tilfredsstillende, hvor jeg ikke ville være tilfreds selvom om jeg spiste hele marabou pakken! Plus det ville gøre mig trist...

Men ja, det giver ikke altid så meget mening, og man kan i sidste ende nok kun finde ud af det med en selv Smile

Happel
Det har jo noget at gøre med, hvordan sukkeret er pakket ind i den givne madvarer. Jo mere fedt sammen med sukkeret, jo bedre er det pakket ind. Nu har jeg ikke lige kigget på varedeklarationen på lys og mørk chokolade fornylig, men mon ikke at der er en forskel i indholdet af sukker?

Men nej, ikke alting er logisk. Jeg undrer mig stadig over den med at sandkage er gul på listen - så det er bedre end grovbrød?Grin
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Calle
Det har noget at gøre med at jo mørkere chokoladen bliver, jo mindre "plads" bliver der til sukker og fedt. Så derfor køber jeg min. 72% chokolade, og gerne 85% :-) Tror i sidste ende handler det jo bare om hvordan det påvirker blodsukkeret... Se evt. sukkerindekset i bogen ;-)
Normalvægtig pco-pige, men med lidt fedt på maven.

Begyndt at spise efter Spis dig gravid pr. 15-03-2011 - håber det virker :-) Får samtidig 1000mg metformin dagligt.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sukker? PCO Brevkasse 3 28-10-2014 17:10
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Påsken – igen en højtid, fyldt med sukker - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 08-04-2014 20:25
Træning/Kost PCO Brevkasse 3 24-02-2014 22:39
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0