22. Februar 2019 22:16:14
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27763463
6034 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Provera - erfaringer
kiwi82
Min gyn har nu udskrevet en recept på provera sp, jeg skal tage i 10 dage, for at fremprovokere en blødning. Når jeg efterfølgende er et par dage inden i blødningen, skal jeg have en ny medicin, fik ikke helt fat på hvilken....

Er der nogle af jeg som har prøvet samme opskrift, og hvad er jeres erfaringer? Både mht. forløb og en forhåbentlig graviditet?

Håber i kan hjælpe. Der er så mange tanker som rumstere.Confused
Efter 1½ forsøg på ønskebarn er det endeligt lykkedes, og så enda med tvillinger. Titlen MOR tilfalder mig til juli 2012.

Dupont87
Hej Kiwi Smile

Jeg har lige været igennem samme tur som dig. jeg kom på Provera (2 tabletter om dagen i 10 dage) for at fremkalde en blødning, da der er meget langt mellem mine menstruationer. Blødningen kom så 3 dage efter sidste pille blev indtaget, hvilket er meget normalt. Der kan gå helt op til en uge før at det er unormalt, så lad dig ikke skræmme hvis ikke din menstruation kommer inden for de første par dage. Derefter kom jeg på en mild hormon-kur (tamoxifen = det samme som pergotime) som jeg skulle tage en tablet af fra 3-7 blødningsdag. Det var for at modne mine æg, hvilket så også resulterede et flot æg på 15 mm på dag 12 i cyklus. Jeg kom til scanning der på 12 dagen for at se om hormonerne havde virket, og det havde de jo. Derefter fik jeg så en ægløsningssprøjte med hjem, som jeg så selv skulle stikke mig med i maveskindet 3 dage efter. Det var ikke slemt, overhovedet ikke - den nål var simpelthen så tynd, så når du trykker dit mavefedt sammen mærke du næsten ikke nålen går ind. Huh Det lyder så drabeligt - men det er det altså ikkeSmile

Den sprøjte tog jeg så i lørdags kl.22.00 inden jeg gik i seng, og den giver så ægløsning ca. 36 timer efter dvs. mandag morgen kl.10.00 ca. - vi sexede så et par gange i løbet af lørdag, søndag og mandag og nu venter jeg så må at kunne teste den 11. April Yes

Det hele er meget spændende. Håber du fik lidt svar på det du søgte, nu ville jeg i hvertfald bare fortælle dig om mine oplevelser med hormonerne.

Held og lykke med det hele.
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

kiwi82
Hej Dupont

Mange tak for dit svar. Det var lige det jeg havde brug for at høre, og vide mere om.

Lige et tilfølelsesspørgsmål:
Fik du tamoxifen på apotek eller hos gyn?
Og fik du ægløsningssprøjte på apotek eller hos gyn?

Jeg spørger, fordi min gyn snakkede om, at der var et præparat, han ikke have hjemme før uge 17, og derfor vil det jo være usmart at begynde på provera, hvis jeg midt i forløbet må afbryde pga. maglende medicinShock

Jeg krydser alt hvad jeg har for et positivt resultat d. 11 aprilFingerscrossed
Efter 1½ forsøg på ønskebarn er det endeligt lykkedes, og så enda med tvillinger. Titlen MOR tilfalder mig til juli 2012.

Dupont87
Hej igen Kiwi.

Jamen det var da så lidt. Der er ikke noget være end at sidde alene med alle disse spørgsmål. Det er jo ikke længe siden, at jeg sad i dit sted Smile

Jeg fik både Tamoxifen og Ovitrelle af min fertilitetslæge (Svend Lindenberg på Copenhagen fertility center) Så det var jo så nemt.

Provera skulle jeg dog hente på apoteket.

Det præparat din gynækolog snakker om er sikkert pergotime - det er der altid problemer med at få fat på. Tamoxifen er stort set det samme. Min læge er begyndt at bruge det i stedet for da han mener det har en rigtig god effekt på PCO-piger, da det giver en flot slimhinde som ægget kan sætte sig godt fast iWink

Mange tak for de krydsede fingre - dem tror jeg at jeg har brug forYes Alt kan bruges....
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

Plys
@Kiwi:
Jeg er enig med Dupont87 i, at det nok er Pergotime, din gynækolog taler om - de piller har der nemlig længe været problemer med at få fat i, fordi de næsten altid er i restordre. Min gynækolog udskrev istedet noget, der hedder clomifen-ratiopharm til mig - det skulle være det samme som Pergotime.

Jeg henter selv alt min medicin - Provera, clomifen-ratiopharm/Pergotime, Gonal-F og Ovitrelle - på apoteket.

For at du ikke skal vente helt til uge 17 med at komme i gang, synes jeg da, du skal spørge din gynækolog, om du ikke kan få enten tamoxifen eller clomifen-ratiopharm istedet for Pergotime... Smile

Hug
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

kiwi82
Mange tak for jeres svar.

Jeg må lige have fat i min gyn på mandag.

kiwi82
Fik fat på min gyn i dag. Jeg er opstartet på provera, da han har fået pergotime hjem. Så håber jeg bare det gør som vi ønskerGrin

Newt
Hej Kiwi

Jeg har været igennem samme mølle med Provera og derefter Pergotime. Det er nu godt et år siden. Jeg reagerede fint på Provera, men desværre var der ingen effekt af Pergotime hos mig. Jeg dannede ikke æg, når jeg tog det hormon, hvilket der bare er nogle kvinder, der ikke gør. Min gyn (Svend Lindenberg) gav mig i stedet Puregon (et andet hormon i injektionsform), som jeg skulle tage i stedet for. Jeg reagerede rigtig godt på det og fik meget hurtigt et flot æg, hvorefter jeg tog Ovitrelle og blev insemineret. I dag sidder jeg med en dejlig dreng på 5 måneder i mine arme. Smile
Når jeg skriver det med, at jeg ikke reagerede på Pergotime, så er det ikke for at skræmme dig, for der er rigtig mange som har succes med det præparat, men der er altså også nogle, som det ikke virker på, men så findes der mange andre præparater, som vi kan få i stedet for. Jeg følte mig meget alene og bekymret, da Pergotime ikke virkede på mig, men skulle det være tilfældet for dig, så er der altså andre muligheder, så fortvivl ikke.
I det hele taget må man sige, at min historie jo er et tydeligt tegn på, at det sagtens kan lade sig gøre at blive gravid, selvom man har PCO og har måttet kæmpe for at nå dertil. Jeg kan kun sige, at det er så meget kampen værd, selvom det er forfærdelig hårdt, mens det står på. Man forstår virkelig kun, hvad hormonerne gør ved en, når man selv har prøvet det... Jeg føler med alle jer, der går det igennem.

Jeg krydser fingre for dig, Kiwi, men også for alle I andre, der kæmper for, at det skal lykkes. Tro på det, piger.

Kærligst Newt
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Erfaringer med barbering og laser i ansigtet søges! Hårvækst og hårtab 8 04-11-2014 21:26
Erfaringer med Ciconia i Århus Prøver at blive gravid 2 21-10-2014 12:47
Erfaringer med zoneterapeut Kim Wena Alternativ behandling 1 21-01-2014 10:47
Søger erfaringer med pergotime:) Prøver at blive gravid 3 27-09-2013 13:04
Provera, pergotime..... Prøver at blive gravid 1 17-01-2013 11:40
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende