22. Oktober 2019 00:32:25
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28716252
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Så er vi næsten igang...
M_83
Min kæreste og jeg har været igang med yderligere udredninger ved min gynækolog, og resultatet er, at det heldigvis "kun" er min PCO det står i vejen for drømmebarnet!

Vi skal derfor igang med "hjemmerul", men fordi min gynækolog holder en uge lukket omkring pinse, så går der lige lidt tid, før vi kan komme igang. Men så har jeg også god tid til at sætte mig ind i det medicin jeg skal til at fylde mig med - og jeg må da ærligt indrømme, at jeg ikke er synderligt begejstret for at skulle fylde mig med noget med så alvorlige bivirkninger som blodpropper m.m. Jeg ved dog at det er en nødvendighed for at kunne blive gravid, da jeg ikke har ægløsning, og med målet for øje, så gør jeg det også gerne. For vi vil jo så gerne være forældreHug

Men kunne da godt tænke mig at høre jeres erfaringer med hormonerne.

Jeg skal have provera for at fremkalde mens, hvorefter jeg skal tage pergotime i 5 dage efterfulgt af Puregon indtil ægget/æggene er stort/store nok til ægløsningssprøjte. Og så står den på hjemmearbejdeGrin
Redigeret af M_83 d. 11-05-2011 21:20
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

AFH
Ej hvor er det dejligt for jer, I er i gang nu. Håber hurtig, du kommer til at stå med 2 streger Fingerscrossed

Jeg har kun prøvet pergotime. Dem fik jeg meget ondt i maven af og nogle "dejlige" hedeture. Og så tror jeg, at jeg blev overstimuleret. Producerede i hvert fald kæmpe ægblære med dem. Denne cyklus har jeg tilgengæld klaret mig helt uden hormoner.

Men husk at vi er forskellige og reagere forskelligt på div hormoner. Håber ikke du får de vilde bivirkninger af det.

Held og lykke med PB.
Har den skønneste søn fra aug 2012 Smile

M_83
Mange takHug

kiwi82
Jeg har været på næsten samme omgang 1 gang, og skal sikkert snart i gang med 2. omgang pergotime i denne uge. Ved besked i morgen...

Men behandlingen har indtil videre fungeret rigtigt fint. Fik provera for at fremkalde, og det kom.. Fik 2 x pergotime i 5 dag og det virkede også. Fik et fint æg og havde også ægløsning af mig selv. Den eneste bivirkning jeg havde af pergotime var at jeg blev meget følsom. Men så fik jeg lidt ekstra kærlighed af kæresten.

Held og lykke med det hele.
Efter 1½ forsøg på ønskebarn er det endeligt lykkedes, og så enda med tvillinger. Titlen MOR tilfalder mig til juli 2012.

M_83
Hej Kiwi

Mange takSmile Dejligt at høre at du har positive erfaringer med provera og pergotime - håber det er lykkedes jer i første forsøgFingerscrossedFingerscrossed

Kan du huske hvor lang tid der gik før din mens (eller blødningen) kom efter du havde taget provera?

Og hihi, det lyder da ikke så ringe med lidt ekstra kærlighed fra kærestenYes

kiwi82
Hej igen.

Jeg begyndte så småt at bløde omkring dag 8 på provera, så det kom lidt før jeg havde regnet med.
Efter 1½ forsøg på ønskebarn er det endeligt lykkedes, og så enda med tvillinger. Titlen MOR tilfalder mig til juli 2012.

Fnug
Jeg har ikke prøvet den kombination med Pergotime og Puregon. Men har prøvet dem hver for sig... Jeg reagerede overhovedet ikke på de 5 dage på Pergotime, og jeg har let ved at blive overstimuleret på Puregon (75 enheder).

Vi er alle meget forskellige, så det er altid svært at sige, hvordan man selv reagere på hormonerne... Det bedste for mig er MenopurSmile
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

M_83
Ja, det er selvfølgelig meget individuelt hvordan vi reagerer, men det er alligevel rart at høre om jeres erfaringerSmile

Jeg skal starte med 50 enheder puregon - netop i forsøg på at undgå overstimulering, og så skal jeg scannes på 10. dagen (efter 5 dages pergotime og 5 dages puregon)

Jeg er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå. Nu er der kun en lille uges tid til at jeg skal starte på provera for at fremkalde en blødning.

Dupont87
Jeg vil da lige komme med mine erfaringer ogsåSmile

Jeg fik provera i 10 dage for at fremkalde blødning (kom 3 dage efter sidste pille). Provera gav mig meget kraftige humørsvingninger, så de 10 dage var meget lange for mig og mit parforhold - jeg var rent udsagt forfærdelig og jeg havde det ligeledes forfærdeligt. Håber aldrig jeg skal på det lort igenWink

Jeg fik så tamoxiden i 5 dage (svare til pergotime), hvor jeg udviklede et rigtig fint æg og skulle derefter tage ægløsningssprøjten, som overhovedet heller ikke er slem (trods jeg er lidt bange for nåle).

Derefter stod den må hjemmerulYes

Jeg fik ikke min menstruation de 14 dage efter ægløsning, så troede faktisk jeg var gravid, da jeg havde en mærkelig fornemmelse i underlivet og fik en lille pletblødning. 4 dage over tid og stadig ikke synet af mens blev jeg kaldt ind til scanning. Det viste jeg så jeg havde en kæmpe cyste som blokerede for menstruation og jeg blev sat på p-piller for at mindske denSad Øv altså....

Nå men jeg startede på p-piller og Metformin og skulle enlig være startet op på pergotime her i sidste uge, men venter lige med flere hormoner før jeg er færdig med alle mine eksamner. Man bliver altså lidt mærkelig af demWink

Jeg ønsker dig alt held og lykke med jeres kærlighedsprojekt --> håber du er en af de heldige, hvor det bare lykkedes i første forsøg.
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

M_83
Mange tak, det håber jeg ogsåHug

Det lyder som en hård omgang du var igennem på provera - jeg må hellere advare kæresten om, at det kan blive meget slemtWink

Men ellers lyder det da til, at hormonerne fungerede ret effektivt for dig... Begynder da at undre mig over, at min gynækolog ikke ønsker at scanne mig efter jeg har taget pergotime - men først efter yderligere 5 dage på puregonConfused Men måske din pergotime dosis var højere end min? Min er på 50 mg dagligt...

Og øv, det lyder godt nok ikke rart med den kæmpe cyste - er det det man kalder en vandcyste? har din gynækolog et bud på, hvorfor den kom?

Jeg ønsker også dig rigtig mange gange held og lykke med projektet fremoverFingerscrossed

M_83
Så er dagen kommet, hvor jeg må starte på proveraYes - men der står kun på pakken, at jeg skal tage 2 piller dagligt i 10 dage.

Er der nogen der ved, om pillerne skal tages på én gang eller på 2 forskellige tidspunkter af dagen?? Confused

Putte86
M_83 skrev:
Så er dagen kommet, hvor jeg må starte på proveraYes - men der står kun på pakken, at jeg skal tage 2 piller dagligt i 10 dage.

Er der nogen der ved, om pillerne skal tages på én gang eller på 2 forskellige tidspunkter af dagen?? Confused

Jeg ville mene det er på én gang - det var i hvert fald det jeg fik af vide da jeg var på dem, og har ikke hørt andet Wink

Held og lykke Fingerscrossed Smile
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

M_83
Mange takGrin

M_83
Og så er min mens allerede kommet - nåede kun at tage 2 piller i går aftes!! Enten så virker de meget effektivt på mig, eller også var den på vej af sig selv Wink

Gad vide om jeg stadig skal tage de sidste piller (9 dage endnu). Jeg må hellere ringe til min gynækolog i morgen!

M_83
For fanden da også - har lige talt med sekretæren hos min gynækolog, og fordi min mens er kommet så hurtigt, så ramler det lige ind i deres ferie fra den 8. - 13. juni - og jeg skulle helst scannes den 8. juni og fremefter....

Så hun kunne ikke se anden udvej end at vi venter en cyklus mere... Så nu sidder jeg så og tuder på mit kontor på arbejde! Flot altså. Godt jeg har ene kontorBlush

Jeg kan snart ikke kapere mere ventetid!! Jeg vil bare igang, så vi har en reel chance for at blive gravide! Øv altså! Og med mit held, så når vi nok ikke at komme i gang før efter sommerferien... Cry

Fnug
Øv øv øv!! Jeg føler virkelig med dig!! Cry

Vi løb ind i det samme problem sidste sommer og måtte vente i 2 ½ måned med at komme igang pga. sommerferie lukketSad

Håber for dig, at du kommer til at nyde sommeren på trods af ventetiden.

M_83
Ih mange tak, hvor er du sødHug

Jeg har efterfølgende talt med min gynækolog, som siger, at han håber vi kan nå et forsøg før sommerferien (fra uge 29) - men det kræver jo at min krop arter sig, hvilket den jo ikke lige er kendt for!

Men i hvert fald måtte jeg starte på provera igen den 13. juni i håb om at min mens så dukker op et par uger efter... Så mit humør er vendt nogenlunde tilbage - jeg tuder i hvert fald ikke længere! Blush

Men sikken emotionel rutschebane - og jeg er ikke engang igang endnu! Imponerende at du sådan er i stand til at se ud over egen næsetip efter alle dine behandlinger - jeg Fingerscrossed for, at det lykkes for jer denne gang!

Karina
åh det er så svært... det skulle forbydes sådanne klinikker at holde ferielukket....

I 2008 skulle vi igang d. 5 maj, datoen står så klar for mig, da det var første forsøg... og hvad sker der... 9 ugers strejke og ingen behandling til os... og hvad sker der så... 5 ugers sommerferielukket

jeg var grædefærdig og det endte med at vi føst kom igang i november da vi ikke ville blande det sammen med vores bryllup...

håber i snart kommer igang og at din mens giver dig lov til at få de 2 magiske streger her til sommer....Yes
Har en dreng fra november 2009 vha ICSI

og har siden forsøgt at få nummer to.

skal nu igang hos Ciconia med ICSI efterår 2014.

M_83
Ja, det skulle virkelig forbydes!! Eller hvis de så bare kunne henvise til en anden gynækolog, der kunne træde i deres sted i ferien - men nej, sådanne aftaler findes ikke!

Men jeg kan godt se, at jeg skal prise mig lykkelig i forhold til din LANGE ventetid! Suk, det havde jeg ikke klaret! Håber virkelig ikke at min gynækolog også holder 5 ugers sommerferie... Nå den tid, den sorg! (for måske det lykkedes inden - håbet kan de i hvert fald ikke tage fra migSmile)

Og mange takHug Håber også dit vægttab kommer til at gå nemt og hurtigt!

Fnug
Selv tak M_83!! Hug

Hvorfor er det lige, at du ikke kommer på en omgang p-pille og har en cyklus?? Det vil da give en blødning på samme tid som start på Provera den 13. juni, hvis du starter nu - og så er du da sikke på at få en blødning...

Det ville jeg fortrække - og foreslå min gyn.Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sæt igang! Spørgsmål til abstinenser, positiv effekt og desserter :) Kost og motion 7 02-01-2014 08:54
endelig igang:-P Prøver at blive gravid 4 05-11-2012 12:19
Næsten gratis fertilitetsbehandling...?! Prøver at blive gravid 8 26-06-2012 19:01
Kan næsten ikke holde ventetiden ud Prøver at blive gravid 9 12-12-2011 09:40
Igang igen... Prøver at blive gravid 18 26-09-2011 15:38
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0