22. Oktober 2019 00:59:04
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28716306
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
WOW!! Jeg er vist allerede GRAVID :D :D :D
sussi87
Hej Alle

Jeg er gravid!!!!!!!!!!!!!!! - og endda i første forsøg!

Jeg er pt helt oppe at ringe...Grin Tænk sig, at jeg allerede nu kan skrive i den her mappe!
Jeg har KUN været i behandling i halvanden måned og sidder nu med en test med en meget tydelig streg og en knap så tydelig streg! Men der er to! Grin

Jeg har pco-æggestokke og fik Provera for at sætte min mens igang, hvilket virkede hensigtsmæssigt. Derefter skete der ikke mere, så jeg røg på Pergotime, for at få et æg til at modne, hvilket også gik rigtigt fint.
NU, idag er så min testdag og der er sandelig to streger på på testen Grin Hvor er det vildt.

Jeg skal teste igen i morgen og i overmorgen for at være helt sikker. Uanset hvad der sker, så viser det her, at det altså kan lade sig gøre - og det er det vigtigste!

Jeg tør ikke glæde mig alt for meget, for der kan jo ske så meget endnu når jeg ved besked så tidligt i graviditeten, men jeg er bare lykkelig for at vide, at jeg rent faktisk godt kan blive gravid.

Wuhuuu... Jeg er lykkelig Grin Grin Grin
Min kæreste er lidt skeptisk og tør ikke glæde sig for meget endnu, hvilket er meget godt. Så kan han lægge en dæmper på mig når jeg går i selvsving Smile

Havde lige brug for at komme ud med den gode nyhed og håber den kan sprede en smule håb hos nogle!

Fingerscrossed fingre for alle jer der stadig prøver!

Knus Sussi87

Karina
Stort TILLYKKE.....Yes

hvor er det dejligt... nu kender jeg ikke din pco historie, men jeg kender selv følelsen da jeg endelg stod med to streger (dog ved ICSI) - følelsen af, at JUBIIIi det kan lykkes og det er det vigtigste lige nu, og så håber man bare at graviditeten fortsætter....
glæder mig til at hører om flere positive tests....
Har en dreng fra november 2009 vha ICSI

og har siden forsøgt at få nummer to.

skal nu igang hos Ciconia med ICSI efterår 2014.

Karina
lige et tillægsspørgsmål -
kan se du også bor i Holstebro - min læge forstår sig ikke på pco og hvad dertil medfører.... hvor er du i behandling henne medicinsk, og bliver du kontrolleret med jævne mellemrum for din pco ?

MIN
Tillykke - det gik sørme stærkt Yes

Og tak for håbet Hug
Normalvægtig PCO-pige
Begyndte projekt baby september 2010
Gravid ved 3. hjemmerulforsøg
Vi venter tvillinger til sommer

sussi87
Mange tak skal I have! Grin

Ja det er lige præcis det, at jeg overhovedet kan blive gravid der er helt fantastisk. Jeg krydser alt hvad jeg kan for, at den bette sætter sig ordentlig fast!! Smile

Jeg tror egentlig heller ikke min egen læge ved særlig meget om det, men hun sendte mig straks til gynækolog da jeg havde smerter i underlivet og udebleven menstruation.
Jeg har været i Skive hos Jørn Rolighed - han er virkelig dygtig og virker umiddelbart til at have en god viden om pco. Han sagde ihvertfald efter mit første besøg hos ham, at det lignede pco meget. Ham kan jeg varmt anbefale.
Han har hele tiden sørget for, at der blevet taget hånd om tingene, hvilket har været meget dejligt. Når den ene scanning var overstået, fortalte han hvad der skulle ske derefter så jeg ikke har gået og ventet på svar eller yderligere behandling.

Jeg har som sagt kun været i behandling i halvanden måned og i den tid har jeg været hos ham cirka hveranden uge, nogle gange hver uge. For kun 8 måneder siden da jeg stoppede på p-piller anede jeg ikke, at jeg havde pco-æggestokke.

Så JA, det hele er gået meget stærkt! Grin

Knus til jer Grin

CSM
Tillykke Sussi.

Det dejligt at høre det kan lykkes, det giver mig lidt håb om det også kan ske for mig en dag. Ihvertfald rigtig mange gange tillykke med den positive test.

Knus
Kontanteret PCO November 2009og startede i fertilitsbehandling. Normalvægtig. 5 iui alle negative. 1 ivf afventer svar om jeg er gravid udenfor livmoderen d. 18/6-2012.

Emma
STORT tillykke.... Hvor er det dog bare dejligt at høre sådanne gode nyheder Grin
Normalvægtigt PCO pige - 28 år.
Sidste p-pille Aug 2009 - ingen mens
Spontan gravid januar 2010 - MA marts 2010
Første mens Juni 2010 - KISS KOST
3 x IUI - Negative
1. IVF 1. april 2011 30 Æg (overstimuleret) 1 æg op = Biokemisk, HCG=36
2. IVF august 2011, 11 æg, 1 æg op, BP 12.09.11 = POSITIV hcg 329.
TS d. 3. oktober - lille fint hjerteblink Grin
Termin 18. Maj 2012

Alt modgang gør mig stærkere...

Karina
Hvilken Gynækolog har du været ved ?
er det også Jørgen Rolighed i Skive eller står han kun for selve behandlingen...?

Vores søn på 1½ år blev til på Skive fertilitetsklinik i det offentlige system, men nu er det jo for egen regning, så vi skal også gå ved Rolighed...

håber stadig på står med en positiv test.... Yes Yes

sussi87
Tak skal I have - jeg er simpelthen så glad. Jeg blev nødt til at tage en test igen imorges for at være helt sikker. Og den var heldigvis endnu mere positiv med en meget tydeligere streg Grin

Min egen læge er Ulla Hoffman - hende kan jeg ikke anbefale. Hun er god nok, men ret forvirret. Jeg tror ikke hun aner noget om pco, så da hun ikke vidste hvad der var galt med mig, sendte hun mig straks videre til gynækolog Jørn Rolighed i Skive. Han har stået for min behandling lige fra start (hvilket vil sige halvanden måned). Det har ikke været på tale, at jeg skulle på fertilitetsklinik i det offentlige, så det ved jeg ikke så meget om. Men Karina, hvis du skal til at gå ved ham, så kan du være helt rolig. Han er så behagelig.

Han har tilbudt mig tid til 8 ugers scanning, så det er nu bestilt!! Wuhuuu!!! Glæder mig som et lille barn Grin Grin Grin

Fingerscrossed fingre for jer!

Knus fra Sussi87

Karina
hvor er det super at hører... Grin
du er gravid - uden tvivl....
efter sommerferien kontakter vi Rolighed, og så må vi se hvordan min tilstand ser ud, og om vi kan komme direkte i behandling, eller om jeg skal tabe mig lidt mere for at optimere chancerne...
så nu skal der bare kæmpes med vægten, og insulinreducerende kost de næste par måneder...

8 ugers scanning - åhh, glæd dig, så skal du se hjerteblink... <3 det er så livsbekræftende....

sussi87
Det kunne være så dejligt for jer at komme igang lige efter ferien. Jeg synes netop det, at der kommer gang i processen hjælper rigtig meget Smile
Jeg håber du får vægten ned så I kan klø på med det samme!!

Jeg glæder mig også helt tosset. Lige nu er det jo bare streger på en pind, så det bliver skønt at se, at der faktisk er noget derinde.
Jeg havde en veninde der sagde til mig idag, at hun glædede sig til at passe min baby - så fik jeg sommerfugle i maven og begyndte at græde, for jeg forstår det slet ikke endnu. Jeg kigger på den positive test, men det er helt surrealistisk, at det er mig der er gravid! Pfft

Mange gange held og lykke med det hele FingerscrossedFingerscrossedFingerscrossed

Knus fra Sussi87

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord