17. December 2017 16:44:58
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24854086
5960 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Gravid? nej bare fed..hmmm
MYES
Hej søde tøser..
Jeg skal lige høre om der er andre der har været ude for det her.. (mon ikke?!)

Jeg var omme og handle idag, og jeg ved da godt jeg har taget lidt på det sidste stykke tid, og vi får jo gerne den der æbleform, når vi har PCO og tager på. Det kan faktisk næsten se ud som om om man er gravid.
Nå men da jeg kommer om til kassen med mine varer, spørger kassedamen, som jeg regelmæssigt snakker med, mig om jeg da ikke snart skal af med maven... Jeg var lige ved at løbe min vej, jeg må godt nok have set underlig ud i hovedet. Men forklarede hende bare pænt at jeg ikke er gravid. Hold k... jeg kunne have kravlet i et musehulBlush pinlig pinligt... Men helt ærligt er det ikke hende det skal være pinligt for? Hun undskyldte og så sad hun ellers der og grinede fjoget og virkede bestemt ikke som en der havde dårlig samvittighed.
Angry

Jeg havde min mand med, og det første han sagde da vi kom ud af butikken var, nå så er det nok slut med cola, hva'?
AngryAngryAngryAngryAngryAngryAngryAngryAngry

Hvor ufølsomt var det....
Nå, men jeg tager det nu ikke så tungt, jeg er en stor pige sådan er det bare, men derfor følte jeg mig lidt trådt på da jeg kom hjem og surmulede også et par timer over det og tænkte det hele igennem igen og igen. Havde næsten dårlig samvittighed over at spise groft rugbrød med tomat til middagsmad, fordi jeg følte mig fed og ikke berettiget til mad.. Sådan skal det sgu ikke være..
Jeg ved der har været indlæg inde om hvordan vores familier kommentere os, men hvad med verden udenfor som ikke kender os... Og hvordan reagerer andre når man pludselig får en kommentar fordi nogen tænker man enten er gravid eller ligner en strandet hval?
Smil
Myes

hyc
jeg bliver så tosset hvis folk kommer med sådan en kommentar!
Den værste jeg har været udsat for var, da jeg mødte en håndbold kammerat på gaden. Jeg vejede omkring 70 kilo, hun 110 kilo. Hun kigger på mig og råber "Hvaaaaa... er du gravid?!". Vi havde lige været til håndboldtræning et par dage i forvejen, vi delte omklædningsrum .... Tror du selv at jeg er gravid?! Dumme kæl****.

ninie01
Hejsa

Har også prøvet det en enkelt gang - synes du har helt ret i, at det er spørgeren det er pinligt for, men man bliver jo bare så ked af det og forlegen. Da en fra den bygning vi bor i spurgte mig, havde vi prøvet at blive gravid i 2 år, så spørg lige om jeg blev ked af det? Holdt gode mine til slet spil og sagde bare, at jeg ikke var gravid, men da jeg kom indenfor herhjemme, var jeg bare totalt nedslået. Det var som en kold spand vand... neej er ikke gravid, men ville ønske jeg var - og gider ikke rende rundt og ligne en der er det, men har ligesom odd'sene imod mig. (Det lykkedes senere at blive gravid, men den hændelse sad i mig længe).
Øv for den æblefacon.... hvorfor skal den følge med???? Confused

Knus Nina

Camilla
Puha.... ja jeg har også været igennem samme tur. For en del år siden mødte jeg en gammel ven der klappede mig på maven og sagde tillykke AngryAngryAngry og nej jeg var ikke gravid!!!!! jeg blev sku sur og da han så havde lagt sig lidt ud kunne jeg jo med rette fortælle ham at han var blevet lidt rundGrinGrinGrin

Maria82
Ja jeg har været ude for at møde en ven i byen en formiddag... Jeg havde for 2 mdr siden lige født min skønne datter, men var lige afsted uden hende... Han Råber så og spørger om jeg ikke snart skal have den unge ud !!!!!!!! Shock
Tjaa jeg sagde så til ham at den lille havde skrevet kontrakt på 1/2 år mere i Lejligheden (Maven)... Hvor til han så underlig ud i hovedet og jeg så sagde til ham at jeg HAVDE født !!!!!Wink

Dorthe
Pyha, det er ikke kun mig, der oplever at blive dømt på min æblefacon.
Jeg er osse blevet nusset på maven, " skal den ikke snart ud". Og jeg bliver så gal og deprimeret når det sker.
Mit problem er så at jeg RÅÆDER, når jeg er ked af det.
Bagefter har jeg det dobbelt så dårligt.

De dumme vaner og tanker. Angry

Hanne
Jeg bliver altså nødt til at indrømme, at jeg har faktisk prøvet og stå på den "modsatte side". Jeg mødte en tidligere kollega, som på det tidspunkt jeg arbejdede sammen hende, var igang med fertilitetsbehandling, som var rigtig hård for hende. Jeg har efterfølgende mødt hende med ca et års mellemrum, når vi tilfældigt er løbet på hinanden. Sidste sommer mødte jeg hende så i et supermarked, og lige da jeg så hende, var jeg slet ikke i tvivl om, at hun måtte være gravid igen, og jeg blev simpelthen så glad på hendes vegne. Så da vi mødes over æblerne, siger jeg til hende "Hej, hvor er jeg bare glad for at se, du er gravid igen"... Da hun svarer, at det vist bare er lidt kg fra sommerferien, kunne jeg simpelthen have bidt tungen af mig selv. Jeg var SÅ FLOV over at jeg ikke bare havde holdt min kæft.BlushBlushSad Men den glæde jeg lige et kort øjeblik følte på hendes vegne, var meget oprigtig og så fik jeg talt før jeg fik tænkt. ØV ØV, hvor var jeg ked af det, for jeg ville bestemt ikke såre hende.
Det var før jeg selv fik PCO og vidste hvad det var (når jeg tænker tilbage, tror jeg sagtens det kan være det hun fejler).
Men jeg tror altså ikke at folk kommer med disse meget uheldige bemærkninger for at være ondskabsfulde. Men jeg kan sagtens forstå, at I bliver både vrede og kede af det over så dum en bemærkning...

melinka
Jamen så kan jeg hvis også tilslutte mig.
Efter en operation, hvor jeg fik dianosen PCO. sage lægen samtidig til mig at jeg ikke kunne blive gravid.( men senere på året begynde jeg hos Elin, som mener at han tager fejl)
nå men et par uger efter denne melding, var jeg sammen med et par tøser til en koncert.
Jeg ligger godt mærke til at der er en pige, som sår og kigger på mig hele tiden, hvor på hun senere på aften, kommer hen til mig og siger :
Holdkæft jeg blliver bare nød til at komme hen og sige at hun aldrig havde set en graviditet sidde så flot!!!
Og så var det jo at jeg lige måtte fortælle hende at sådan så jeg bare ud, og at jeg lige havde fået meldingen- nul børnSad
så nej det var ikke så fedt for nogen af os.....

kirsme
Ja, (desværre) kender jeg det godt. Det skete for mig for ganske nylig...

Jeg arbejder som journalist og efter et interview med et folketingsmedlem, som tilfældigvis var læge,mulmler han et eller andet uforståeligt, klapper mig på maven og siger: du er jo gravid!

Jeg taber mæglet og er i tvivl om, hvad jeg skal sige. Han snakker selvfølgelig bare videre: ja, du er jo kun sådan tre måneder henne, det er jo lægen der taler siger han.Shock

Han var en mand i en alder der gjorde han han på INGEN måde blev flov over sin uheldige kommentar. Men det gjorde jeg!

Lidt flov over min krop, som den stod der i en ny kjole og lidt ked af det, fordi jeg gerne ville ha' sagt: JA, jeg er gravid...

Bimse
Hm, jeg kan jo kun tilslutte mig denne sørgelige liste over fadæser!

Jeg var taget med to veninder i byen en aften og det var faktisk lykkedes dem, på allersødeste vis, at få mig til at glemme alt det baby-halløj som fylder mit hoved hver time, hver dag og altid! Og der stod vi så og små-rockede til noget fed musik med hver en gigantisk drink i hånden (en fin farvestrålende drink med sugerør) - da en eller anden uvidende mand midt i 30´erne kom hen og råbte til mig: "at i min tilstand burde jeg være hjemme og passe på maven og i øvrigt slet ikke drikke alkohol"! Angry
Så var den aften ligesom ødelagt og de næste mange dage med.... Sad

hla72
jeg havde den her absolut ufede oplevelse i dag og jeg ved stadig ikke om jeg skal grine eller græde over det.

http://fat2fab.ur...hh-gravid/
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves

www.heidi-l.dk

http://heidi-l.dk
MYES
Lad mig gætte garanteret du nu sagtens kan finde på mange andre ting at sige til hende end det, en eller anden spydig kommentar eller noget der med garanti ville give hende dårlig samvittighed.
Jeg føler virkelig med dig og forstår godt du er ked af det. Jeg sender dig det største knus Hug og håber det varmer lidt.
Det er bare ikke en sjov oplevelse, det er sårende og ja ufølsomt.
Især at de også bagefter snakkede videre i stedet for at holde deres kæft.
Det burde jo heller ikke være dig der går hjem og har det skidt med det, det burde være hende som skulle sidde med en dårlig smag i munden.
Igen, stort knus herfra.

det er nogle grimme oplevelser der er at fortælle. Og sjovt nok alle os der går hjem og har det dårligt.. øv... Sådan burde det bare ikke være.

Smil
Myes

hult
Jeg har selv flere gange haft den oplevelse du har haft i dag og nej, den er ikke sjov, oplever det ikke mere, da jeg efterhånden er en lidt ældre udgave med højgravid mave, nu er jeg bare tyk.

Men da jeg mødte min dejlige mand for snart 17 år siden og vejede lige omkring 80 kilo blev jeg prppet med medicin der øgede min vægt til 125 kilo og alle dem sad også lige dér midt på maven, så ALLE regnede med at jeg var gravid og selv min mor oplevede flere gange at blive ønsket tillykke med det kommende barnebarn, selvom der intet var på vej!

Havde jeg bare haft de muligheder den gang som der er i dag, al denne viden om PCO, som ikke fandtes på daværende tidspunkt!

HVIS det nogensinde sker igen, for dig eller andre, så svar: "Nej jeg er desværre ikke gravid, (selvom det er et stort ønske) jeg lider af en fæl hormonsygdom der gør at jeg har svært ved at blive gravid og desværre pga. denne sygdom lagrer jeg fedt på maven". Fortæl det som det er, oplys dem og bliv for alt i verden ikke flov og skam dig ikke over det, det er jo ikke din egen skyld at du er blevet tildelt en kronisk og meget svær sygdom.

Ang. tøj, så behold endelig dit tøj, hvis du er veltilpas i det, når man er stor kan det ses næsten lige meget hvad slags tøj man har på, men bare man selv føler sig tilpas og ved ens tøj er helt, rent og pænt. Vælg det du kan lide, lad være med at lade fx. moden diktere, hvad med alle de moderne bluser der er in idag, hvor der ligger en syning eller skæring lige under brysterne, det får da alle til at se gravide ud! Vi sad selv og var overbevidste om at en af pigerne i vejrudsigten var gravid i sådan en slags bluse og hun er slank, næsten aften var hun ikke spor gravid alligevel.

Ret ryggen, gå stolt, du har intet at være flov over.

Får du hjælp til din PCO på nuværende, får du medicin, så du kan blive gravid? Du skriver at du vil vente til du er rask, er det fra din depression du mener mon?

Det kan faktisk også gå den anden vej, man kan komme til at sårer en tyk person ved simpelthen ikke at opdage at de er gravide og så spørge hvis barn det er når de kommer trillende med barnevognen, den har jeg lavet en gang og hun blev meget gal, men jeg havde jo altid set hende tyk, så hvor skulle jeg vide at hun havde været gravid??
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
hla72
Myes, tak skal du have Smile

Ja, det er mærkeligt at det er OS der går hjem og har det dårligt. Men mon ikke det er fordi vi føler os ramt lige der hvor det gør allermest ondt? Vi bliver jo i den grad mindet om at vi ikke ER gravide og har svært ved at blive det? Der er vel ikke noget at sige til, at vi bliver ked af det.

Men jo, jeg ville da ønske jeg havde haft noget andet at sige til hende og ikke havde taget det som jeg rent faktisk gjorde. Men den sved sgu, især fordi jeg absolut ikke ønsker at ligne en der er (høj)gravid når jeg ikke er det Wink

www.heidi-l.dk

hla72
Hej hult.

Tak for din dejlige kommentar.

Først, ja, det er min depression og mine psykiske problemer jeg mener med at jeg vil vente. Desuden er jeg single, så jeg skal under alle omstændigheder i fertilitetsbehandling, også selvom jeg har PCOS.... og det betyder også et massivt vægttab inden jeg kan få hjælp.

Nej, jeg er ikke i behandling for PCOS endnu, er henvist til gynækolog, men har først tid i starten af september (det bliver lige 5 måneder i alt jeg skal vente). Så må jeg se hvad hun siger, jeg har selv sat 2 år af til at få tabt mig så meget som muligt, dvs. til 1. februar 2010. Så er jeg lige fyldt 37 og skal se at få fingeren ud hvis jeg vil have de børn Wink

Så jeg har skam en plan, men det tager sin tid, også fordi jeg har psyken, depressioner, økonomi, erhvervsevne osv. at tage hensyn til. Jeg ved ikke lige hvor jeg ender rent arbejdsmæssigt og indtjeningsmæssigt, men overordnet har jeg en plan.

Vedr. tøjet, jeg er absolut IKKE modeslave, jeg går i det jeg føler mig tilpas i, og jeg viser mine former, selvom nogle nok mener jeg burde gemme dem i løse gevanter. Det så jeg så bare endnu større ud i. Og empiresnittet - som du beskriver - der ligner jeg NETOP en der er gravid, så det går jeg konsekvent ALDRIG i Wink

Omkring det at sige sandheden, at jeg lider af pcos osv. Du siger noget, så langt tænkte jeg slet ikke. Nok fordi jeg blev så forfjamsket og overrasket og ked af det.
Men du har jo ret, det ER det vi skal sige, for det er ikke OS der skal gå kede af det hjem... selvom det er det vi gør, for vi bliver jo kede af det.

Omkring det med de tykke man ikke kan se er gravide, ja den er svær. Nogle skilter jo ikke med de er gravide, det kan man nemlig gøre selv når man er tyk. Men jo, den er pinlig, har heldigvis aldrig selv prøvet det, men jeg også MEGET påpasselig med at berøre det emne, fordi jeg ved hvor sårende det kan være.

Knus

Heidi

www.heidi-l.dk

hyc
hvor taktløst. Et er, at man dummer sig ved, at spørge - men den efterfølgende dialog mellem hende og kæresten kan få mit blod i kog. Ved ikke, om jeg havde kunnet lade være med, at stoppe dem og fortælle dem, at der ikke ligefrem var grund til, at sparke til dem, der allerede ligger ned.
Men ellers ville jeg nok bare formode, at hun var så flov, at hun måtte komme med modangreb for, at leve med sig selv.

HugHugHugHugHug til dig. Jeg er selv SÅ træt af, at være tyk og ikke kan holde mig fra søde sager. Hvorfor smager gulerødder ikke bare af chokolade?!

hla72
hyc, tak for kram... sender straks nogle retur. HugHugHug

Jeg kan GODT forstå du er træt af at være tyk, det er jeg dælme også. Der er mange ting i mit (pco)liv jeg er træt af. Men det bliver forhåbentlig bedre, for os alle Smile

www.heidi-l.dk

hyc
Man bliver bare så træt af alle de klap på maven med et "og hvad er så det her *tsk tsk*", og det eneste man lettere opgivende kan svare er: "fedt"

pls
Hej tøser...

Ja jeg har også lige en lille historie...

Jeg var en dag ude og skulle købe vinterstøvler til min søn, og da jeg havde fået dem jeg skulle så spurgte ekspedienten og jeg havde noget til at imprenere dem med, og det havde jeg ikke så hun fandt en flaske, og begyndte´meget pædagogisk at forklare mig hvordan man skulle gøre, lige ind til at hun sagde at det nok var en god ide hvis at jeg fik en anden til at gøre det fordi at det jo ikke var så godt for mig... Jeg fattede ikke en skid af hvad hun mente lige indtil at jeg kom ud fra forretningen med vinterstøvler og imprenerings spray, der kom jeg til at tænke over hvad hun havde sagt, og det var da fordi at hun mente at det ikke var godt for mig fordi at jeg nok var gravid.... TAK TAK TAK TAK.... Så var den handletur så ødelagt og jeg tog direkte hjem os smed den cardigan ud jeg havde på....

SadSadSadSadSad

Det gøre bare så ondt inden i...

Hilsen PLS

Camilla
Ja så har jeg lige fået den "skønne" bemærkning 2 gange i min ferie AngryAngry 2 forskellige personer har spurgt mig om jeg var gravid!!!!!!!!!!!! NEJ jeg er IKKE gravid, jeg har bare figur!!! hvor er folk dog tankeløse når de spørger om sådanne noget.

C

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord