27. Maj 2019 06:59:01
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28233361
6012 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
svar fra gyn ... jubii eller...
becca14
Så skete det, efter 8 ugers tålmodig venten lå der fint brev i postkassen....

I brevet skriver hun at mine prøver viser en lidt skæv balance mellem de overordnede kønshormoner der styrer æggestokkene, samt en let forhøjet koncentration af de mandlige hormoner. - betyder det så at jeg godt kan sige jeg har pco? Det skriver hun nemlig ikke?

Så slutter brevet ellers med at jeg har fået reserveret en tid om 8 uger til opfølgning og gennemgang af blodprøver, jamen jamen så væbner vi os da bare lige med en masse tålmodighed igen, øv
Aug. 2011 diagnosticeret pco pige, sat i metformin behandling primært for at hjælpe til vægttab

AFH
Øv, træls at du ikke kan få ordentlig besked. Kan du ikke ringe ind og spørge om det betyder, at du har PCO? Og er du ikke blevet scannet? Det er tit de kan se det ved en scanning.

Min læge ville have mig ned til en snak om resultaterne, ejg fik dem heldigvis ikke bare med posten, så kan man jo få stillet alle de spørgsmål, man ligger inde med det samme.

Håber for dig du ikke har PCO.
Har den skønneste søn fra aug 2012 Smile

becca14
Jo blev scannet i marts og der sagde hun at den ene æggestok havde typiske tegn, men ikke nok til at hun ville diagnosticere ud fra det. Skal jo så også ind og snakke med hende til august, men synes bare det er frygtelig lang tid at skulle vente igen igen...

Men håber da jeg pludselig står med en positiv graviditets test i hånden inden.
Aug. 2011 diagnosticeret pco pige, sat i metformin behandling primært for at hjælpe til vægttab

AFH
Ja, puha det er godt nok længe fortsat at gå i uvished.

Det kunne da være så fantastisk, hvis du kunne fremtrylle en positiv test inden besøget. Jeg hepper på det. Fingerscrossed
Har den skønneste søn fra aug 2012 Smile

dj84
Undskyld jeg lige bryder ind i din tråd... men kan se at du er fra Nyborg og vil høre om du går til gyn. i Odense i Vestergade? For det lyder absolut som da jeg skulle udredes der, og det var under alt kritik, og de trak virkelig også bare tiden ud!
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

becca14
Det er korrekt det er i odense, og på vestergade. Hun var nu ellers flink nok, synes bare det her venten er ved at være træls, men skal nok ikke klage har jo kun prøvet at blive gravid i et år.

chrissie
Ej undskyld mig, men det er da under al kritik!!!! Du skal da ikke vente 16 uger med at få svart på alle dine sprøgsmål, og det vigtigste af dem alle sammen: Har du PCO... Det er overhovedet ikke blevet besvaret! Hvis jeg var dig fandt jeg en anden... Jeg fik svar på mine blodprøver efter 7 uger, ved en samtale på sygehuset, super proffesionelt. Da jeg fik min henvisning til aagård kom jeg til samtale 1½ dag efter jeg ringede, så jeg synes virkelig det er dårligt his den gyno du er tilknyttet!Angry Blir sgu så sur over sådan noget, det er sgu da ikke for sjov altså, hvordan kan hun bare sende sådan et brev??
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

dj84
Jeg gik selv ved hende til at starte med, da vi gerne ville udredes, men hold da op hvor jeg bare fortrød. Hun er under al kritik! Hun trææææææææææææææækker virkelig tiden ud uden nogen grund. Det tog hende næsten 1½ år at udrede mig, og da hun endelig fandt ud af det var PCO, satte hun mig på kur før vi kunne komme i behandling og blive insemineret. Da jeg endelig havde tabt mig endte det med at hver gang jeg havde æg klar, havde hun lukket (kun åben 4 dage om ugen eller ferie) Man skulle også komme til scanninger hver 3. dag, hvor andre steder er det først efter 7 dage, hvilket sparede mig for en scanning - det er jo ikke nemt når man også skal passe et fuldtidsjob. Jeg kunne simpelthen ikke bruge det til noget! Så fik min læge til at henvise os til Fertilitetsklinikken på OUH. Den gang var der ca. 3 mdr. ventetid til 1. samtale, men til gengæld kunne vi efter samtalen starte i behandling med det samme - og de har åbent ALLE dage - undtagen i sommerferie og mellem jul og nytår. Har også hørt om en herinde hun overstimulerede rigtig meget så hun endte på OUH pga. væske i æggestokkene og hvad der ellers følger med overstimulering.

Jeg følte virkelig at hun ikke vidste hvad det var at hun lavede! Dette er selvfølgelig min egen mening, men jeg synes du skal have oplysningerne, så du kan træffe dit valg ud fra hvad en anden PCO´er har oplevetSmile
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

becca14
Tusind tak. Hmm ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Skal til diætist inden så længe for at få lidt hjælp til at implementere kiss kosten i min hverdag, og så arbejder jeg på det indtil jeg skal derind igen til august, og så tager vi den derfra, håber jo stadig ser pludselig er to magiske streger på en test Smile

Men tak for at du delte dine oplevelser med mig, det er jeg meget glad for Hug

LilleRikke
Jeg kan anbefale gynækolog Sanne Aaby på Sankt Anne Plads i Odense - hun har været superhurtig til at urede mig, hun ringer simpelthen lige så snart hun har svar på blodprøverne. Se, om du evt. kan skifte til hende? Det er jo 100 m fra den anden gyn. For det kan da ikke passe, at du skal vente så længe ...

Emsen
Hej .. Jeg hopper også lige ind i denne her.. Jeg har Sanne Abby i Odense også, men har nu ikke været suuuuper glad ved hende. Hvor langt er du i forløbet LilleRikke? Og hvor længe var du om at komme dertil, hvis jeg må spørge Smile
Fingerscrossed

LilleRikke
Hej Emsen Smile
Der var lang ventetid, synes jeg - 3,5 måned ventede jeg på at komme til. Altså jeg er ikke nået så langt i forløbet endnu, jeg har endnu ikke fået metformin, men det var jo så fordi mine levertal var skæve, som hun sagde. Men hun mente jo så heller ikke, at jeg havde andet end en snert af pco.
Hvor langt er du i forløbet, og hvorfor er du ikke super tilfreds? Smile

Emsen
Jamen, det tog alt for lang tid at komme igang.. ventede på at komme til i 4 mdr. Selvom jeg havde prøvet i 1 år, og hun der fandt ud af at jeg havde psco - ville hun stadig have at jeg skulle spise metformin i 6 mdr, før vi gik videre til pergotme.

Samtidig synes jeg at samtaler og undersøgelser ved hende går så stærkt. Første samtale fik JEg fik blot et lille hæfte i hånden, og beskeden om at tage hjem og google mig til resten.

HAr lige spist den sidste pergitime til aften, og skal til scanning mandag.

Jeg skal igennem pergotime 3 gange, hvis ikke det lykkedes, før at hun vil gå videre med noget.

Måske bare mig der er for utålmodig.
Fingerscrossed

LilleRikke
Åh nej, altså, gider virkelig ikke vente så længe Sad Jeg er 33, og vi har også prøvet i et år.
Hvad er det metformin gør, som er så godt? Det virkede ikke på dig eller hvad?
Jeg har aldrig været inde hos hende, for det var en vikar, som var der den dag, jeg havde tid. En overlæge ude fra OUH - hun var rigtig god, syntes jeg. Derefter har hun ringet til mig.
Men jeg har faktisk overvejet fertilitetsklinikken på OUH, de har nemlig ingen ventetid ... og så kunne man komme i gang med fertilitetsbehandling med det samme. Metformin er jo ikke fertilitetsbehandling. Men aner ikke, om jeg overhovedet kan få fertilitetsbehandling, når jeg ikke har en slem pco-diagnose.
Må jeg spørge dig, hvor gammel du er?
Jeg synes ikke jeg har tid til at tage metformin i månedsvis uden resultat ...

Maria MB
Hej
På PCO foreningens hjemmeside er der en artikel lavet i samarbejde med en forskningssygeplejerske fra Herlev.
Hun beskriver meget klart og tydeligt hvad insulinresistens er og hvad Metformin hjælper på.
Der er blandt andet et lille afsnit omhandlende graviditet og hvorfor det er godt at tage hvis man gerne vil være gravid.
Jeg synes det var meget interessant at læse om, og da jeg selv får Metformin og har stor glæde af det, blev jeg faktisk meget klogere på hvad det præcis er det gør.
Du kunne prøve at læse det og se om ikke det skulle have en chance alligevel Smile
Hilsen Maria MB

Emsen
Jeg er 27 år - Metformin har da hjulpet på min cyklus - men det er så også det.

Har så i denne uge fundet ud af at min lillesøster - efter et halvt år på metformin - er blevet gravid. Så det kan godt lade sig gøre. Det skal også lige siges, at hun blev gravid under en ferie i spanien for 10 uger siden.. Så det har nok også gjort sit (psykisk)

MEn det er jo ikke sikkert at hun vurderer at du skal vente så længe.
Fingerscrossed

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
33% fordeling eller ej Diætister /Kostvejledere 4 01-04-2014 12:00
Tabel, udregner eller andet til PCO-kost? Overvægtig med PCO 5 20-02-2014 23:16
hvis man glemmer en pille eller to? Metformin eller anden medicin 3 14-11-2013 22:04
Tålmodighed er en dyd eller?? PCO Brevkasse 4 24-09-2013 12:55
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176