15. September 2019 18:52:52
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28587778
5947 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Graviditet?!
AleynaDiana
Hej til alle...

Jeg begyndte at tage metformin igår... PUHA en oplevelse, kvalme, svimmelhed og en masse andet guf! Cool

Jeg var til gynækologen igår og hun kunne se at jeg havde haft ÆL, men ikke om jeg faktisk var blevet gravid da det ville være meget nyt.. Fedt tænker jeg lige indtil at jeg læser indlægssedlen til metformin.

Der står som følgende:
Graviditet og amning

Få vejledning hos lægen eller på apoteket før du tager nogen form for medicin.

Graviditet
Ved graviditet eller ønske herom bør du ikke behandles med metformin. Spørg lægen.

Min læge og apotek siger stop dem allerede nu hvis der er mistanke om graviditet. Men min gynækolog siger bliv ved. Confused

Hvis jeg forhåbentlig snart bliver gravid Fingerscrossed så er det virkelig ønske barnet.. og jeg vil¨på ingen måde overhovedet være usikker omkring hvad jeg indtager, mht om det skader mit barn.. Så nu er jeg ret forvirret.. Hvem lytter man til og hvem lytter man ikke til i sådanne tilfælde.?

På forhånd tak..Grin
M.v.h Aleyna Diana.Rose

kaarup
Hej!

Du skal lytte til den der ved mest om pco'en. Jeg spurgte min gyn om det kunne skade en evt. graviditet. Det mente hun ikke, hvis bare man holder med dem lige så snart man finder ud af at man er gravid.

Fingerscrossed Fingerscrossed Fingerscrossed Fingerscrossed

MVH

Kaarup

sabina
Hej
Jeg tog også Metformin da jeg blev gravid.
Min gyn var desværre væk i 2 uger grundet ferie og kongress, så jeg spurgte både min alm læge og apoteket. De sagde begge jeg skulle stoppe, så det gjorde jeg selvfølgelig. Da min gyn så kom hjem ringede jeg selvfølgelig til ham omgående, og han sagde at jeg ikke skulle have været stoppet med dem. Men nu hvor jeg havde gjort det, så skulle jeg heller ikke begynde igen.
Han sagde han anbefalede at man tog dem indtil 12. uge og først begyndte når man var færdig med at amme.

Hvis jeg var i din situation ville jeg lytte til min gyn. Det ved trods alt lidt mere om PCO end apoteket og ens egen læge.

Håber du er gravid.

Hilsen Sabina
[small]Meget overvægtig pcoer
Fødte en dejlig pige d. 7. juli 2008
Fødte en dejlig dreng d. 21. marts 2010 (uplanlagt)
Har været til diætist d. 11. nov 2010
Starter nu med at leve efter PCO venlig mad.

AleynaDiana
Tusind tak for jeres svar. Smile

Nu er jeg lidt mere rolig. Det har bare været svært eftersom at jeg har haft SÅ mange problemer med systemet og det er ikke til at vide hvem man skal stole på. Men så vil jeg da fortsætte med dem i de 50 dage Smile ja vi må håbe at jeg er blevet gravid Fingerscrossed

Kæmpe knus

Hanne
Jeg ved, at både Svend Lindenberg og Bjarne Stigsby anbefaler at man forsætter med Metformin til 12. uge og så trapper ned. Bjarne siger i hvert fald, at man ikke må stoppe fra den ene dag til den anden, da det er for stort et chok for kroppen.
Faktisk er der lavet mange undersøgelser i USA om Metformin og graviditet, hvor man tager Metformin hele graviditeten.

Jeg vil også krydse fingre for dig..SmileFingerscrossed

Knus HanneHug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Graviditet Prøver at blive gravid 2 19-07-2014 21:16
Graviditet og sødestoffer??? PCO Brevkasse 8 29-01-2014 20:38
Ingen symptomer på PCO under graviditet Er blevet gravid 4 02-12-2013 08:26
Log ind
Brugernavn