13. November 2018 16:34:34
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27119747
6025 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
nogen der kan hjælpe ?
Helena
Hej piger. Jeg fik pco for 2 uger siden og begyndte på metformin. Nu er det såen at jeg har fået meget uren hud som jeg ikke rigtig har haft før. Det er mest i panden,rundt om næsen næse og rundt om munden/hagen som sagt i T-zonen. Men jeg renser min hud stort set hver morgen og aften. Jeg bruger clinique 3-trinssystem. Snakke med matas damen og fandt det rigtige til mig Og har brugt det i snart 3 uger og min hud er blevet pænere end før. Men har hørt at det ikke skulle være godt i længden. Men er der nogle af jer der kender et godt mærke som ikke skader senere hen. For er godt træt af det :-) og det er der nok rigtig mange der er. Men skal lige siges at jeg osse bruger foundation i clinique. Skader det osse og nogen der kender et foundation mærke der er godt. Jeg har hørt at mac skulle være godt eller Lancóme. Men håber der er nogle der kan hjælpe :-) skal lige siges jeg bruger ikke foundation hver dag. Kram helena

Putte86
Hejsa Smile

Jeg har også haft problemer med uren hud. Vaskede den hver dag, men det sidste ville bare ikke væk. Jeg fandt frem til en creme, der hedder Clindoxyl. Den er FANTASTISK! Og den har taget det sidste! Den er godt nok receptpligtig, men mon ikke sin læge vil hjælpe hvis det er Smile Den har jeg i hvert fald været VILDT glad for!!! Grin
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

Helena
Hej putte86 :-) Brugte du den sammen med noget andet eller kun den. og hvad med efter du var færdig og det hjalp hvad brugte du så for at rense din hud :-) og mange tak det til jeg undersøge :-) kram helena

Putte86
Hej Helena.
Jeg brugte den i en lang periode sammen med "Aco - spotless" fra apoteket. Det er en rigtig god ansigtsvask, ansigtsvand og creme, der ikke koster det vilde (mener det eksempelvis er 65 kr. for cremen, og de andre ting ligger der omkring). Du kan se det her: http://www.aconor...tless.aspx
Det kan jeg varmt anbefale! Clindoxyl må man bruge i 3 måneder, hvor jeg vaskede mit ansigt morgen og aften, og brugte det om aftenen (det er kun til aftenbrug)... Nu bruger jeg basiron en gang imellem.

Du kan læse om de forskellige her: http://www.bedst-...bumser.dk/

Jeg håber det hjalp! Grin Du spørger bare hvis der er noget Smile
Hug
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

Helena
Mange tak :-D

Babilullu
Jeg anbefaler produktet fra La Roche Posay som kan fås på apoteket. Den er god mod akne og uren hud.

Helena
Hej babilullu. Tak for dit svar det vil jeg kigge på :-) hej KrisB tak for dit svar men jeg har bare hørt det ikke skulle være godt i længen. Men indtil vidre har det kun hjulpet på mig men jeg vil jo heller ikke ødelægge min hud. Men hvor lang tid har du brugt det og der er ikke sket noget. :-) kram helena

Helena
Når okay så jeg mere rolig for der er nogen der har brugt det i 5 uger og så er det blevet værre. Men jeg var nede i matas og få den hel rigtige vil min hud. Og det har helt sikkert hjulpet Har fået en pænere hud. :-) og tak. Kram helena

Chjo
Hej Helena
Jeg har oplevet det samme som dig. Købte mig fattig i plejeprodukter fra Matas, men det hjalp ikke mig. Jeg fik piller hos lægen, som tog det, men når jeg stoppede kom det igen.

Det lyder opreklameret, men det er sandt, når jeg siger, at mit er væk efter jeg har lagt min kost om og lever nu stortset af "PCO"kost. Jeg holder mig fra sukker og stivelse, og har nu stortset normal hud. Det sker, at der popper en bums frem i ny og næ, men det kan jeg leve med. Jeg kan se at det er grunden til det er forsvundet. Jeg har den sidste måned spist meget usundt, og kan nu se at min hud også bliver mere fedtet. Så jeg skal bare tilbage til PCO-kosten inden det bryder ud Smile

Jeg ved selvfølgelig ikke om jeg bare har været heldig, men ville nu alligevel dele min oplevelse Smile

Håber du finder en løsning din hud vil affinde sig med. Smile

Kærlige tanker Chjo Smile

Helena
Hej Chjo :-) tak for dit svar og lyder rigtig dejligt for dig. Jamen bruger du så overhoved ikke nogle rense produkter eller noget. Hvis du vil kan du så fortælle hvad du spiser på en dag. :-) jeg har bare her for tiden spist et stykke rugbrød med ost om morgen og drikker lidt vand. Og meget lidt aftensmad jeg kan bare ikke spise, Men har tabt ca 8-9 kg. Så det er dejligt jeg har taget metformin i 3 mrd tror jeg det er. Og øv jeg er ved at få en ny bums har ellers ikke haft nogle i et par uger :-( men spiste slik igår og drikker ikke så meget vand men ja nu må vi se. Men jeg vil gå ud og få en mad og et glas vand så du må have en god dag :-) kram helena

sunshine
Jeg bruger også clindoxyl og synes og den er rigtig god. Kan bestemt også kun anbefale denThumbsup
PB startet aug. 2010
PCOS konstateret aug. 2011
Opstart metformin aug. 2011
Afventer nu mens - og opstart på pergotime

Helena
Hej sunshine tak for din besked og lyder rigtige godt og skal i byen/lægen i morgen så tror lige jeg vil kigge på det :-) kram helena

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Nogen det har virket for? Kost og motion 7 06-03-2015 08:02
Spiron? Nogen virkning? Hårvækst og hårtab 3 26-09-2014 23:33
Har du lyst til at hjælpe med at sætte mere fokus på PCOS og PCO? Artikler, medier og undersøgelser 2 27-11-2013 21:37
Har ikke PCO, men forhøjet LH/FSH-forhold. Nogen der har prøvet det? Diverse - PCO 2 30-05-2013 21:11
Fedme og vægttab, ny viden der kan hjælpe Artikler, medier og undersøgelser 3 20-05-2013 18:20
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke