21. Juli 2019 09:12:28
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28429552
5983 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Har brug for jer!
Putte86
Hej piger.

Jeg synes det er rigtig svært lige nu! Var til ÆO igår, og håber inderligt det lykkedes! Men jeg er så bange for det ikke gør - ved godt jeg skal tænke positivt og sådan, men hvad nu hvis det ender med jeg ikke kan få børn?? Ih hvor er jeg bange, spændt, nervøs. Jeg kan tude bare ved tanken! Cry
Jeg er lykkelig for at være nået hertil, og jeg kan slet ikke forstå, hvis jeg er så heldig, at det er lykkes nu..... men kæft hvor er jeg nervøs!

En del af det kan også være fordi de fleste omkring mig bliver gravide og føder, mens vi stadig kæmper... Og at den lykke så kan ramme os i kampen for drømmebarnet, er jeg bange for at tro på Cry

Hvordan har I haft det omkring jeres forløb? Har i også tænkt det ikke lykkes, men så gør dét det alligevel? Vil i ikke fortælle lidt om hvad i har gået igennem?

Håber at høre fra jer....

Tak for et fantastisk forum!
Redigeret af Putte86 d. 25-06-2011 13:35
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

Nuggi
Jeg har været igennem 5 IUI plus 1 IUI som blev afbrudt undervejs og derefter 1 IVF - hver gang var jeg optimistisk omkring det indtil et par dage før testdag, så den del kan jeg ikke kende.

Prøv at holde humøret oppe......hvis du allerede tænker så negativt, tør jeg slet ikke tænke på hvordan du får det hvis du ligesom jeg skal igennem mange flere behandlinger.

Held og lykke med detYes

Putte86
Nuggi skrev:
Jeg har været igennem 5 IUI plus 1 IUI som blev afbrudt undervejs og derefter 1 IVF - hver gang var jeg optimistisk omkring det indtil et par dage før testdag, så den del kan jeg ikke kende.

Prøv at holde humøret oppe......hvis du allerede tænker så negativt, tør jeg slet ikke tænke på hvordan du får det hvis du ligesom jeg skal igennem mange flere behandlinger.

Held og lykke med detYes

Tusind tak for svar! Jeg kan heller ikke forstå hvor de dumme tanker kommer fra. Ved vores sidste forsøg, var jeg vildt positiv, og selvom det ikke gik, var jeg positiv - vi kunne nå et forsøg mere inden den klinik vi er tilknyttet holder ferie samt at jeg tænkte "det skal nok lykkes før eller siden". Men denne gang er jeg sgu lidt bange.... Måske er det fordi det er et meget større indgreb end IUI. Jeg ved ikke hvad det er.

Som sagt er jeg lykkelig over hvor vi er nået til, og kan også mærke en del i mig siger, at den er der Wink Men den sidste del tør ikke tro på det.

Men ja, hold humøret højt!! Grin

Nuggi
Tro på det - der er trods alt større chance for at blive gravid ved IVF - husk detWink Og ved IVF VED du jo at de(t) æg der er lagt op er befrugtet.

Håber du er heldig så det lykkes allerede nu.

Putte86
Nuggi skrev:
Tro på det - der er trods alt større chance for at blive gravid ved IVF - husk detWink Og ved IVF VED du jo at de(t) æg der er lagt op er befrugtet.

Håber du er heldig så det lykkes allerede nu.

Ja, det med chancerne ved IVF tænker jeg også rigtig meget på.

Tak skal du have! Smile

Vicky
Jeg kender ALT til de negative tankerSad
Jeg har hele vejen igennem været ret positiv op til et forsøg, men når menstruationen kom, så kom de pessimistiske tanker også. Der troede jeg heller ikke, at jeg nogensinde ville blive gravid, og at vi sikkert ville være barnløse for evigtD

Jeg har været igennem 3 hjemmeruls forsøg med Pergotime, der alle var negative. Og som sagt tog jeg det utrolig hårdt hver gang, jeg tudede og tudede, og det tog mig flere dage at komme ovenpå igen - så du er bestemt ikke alene med dine bekymringer og negative tanker.

Jeg har tit tænkt på, at det virkelig ikke nytter noget at tænke på den måde og tage det så tungt hver gang - for tænk hvis man skulle igennem mange behandlinger og måske gennem flere år, men jeg kunne virkelig ikke ændre på min reaktion.

Heldigvis testede jeg positiv efter vores første IUI-h, hvor jeg var på Pergotime og Gonal-FYes
Så det kan lade sig gøreSmile
Jeg ønsker jer alt held og lykke og Fingerscrossed for dig d. 8/7
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

Putte86
Tusind tak for dit svar. Forstå mig ret... det er dejligt at vide man ikke står alene. For det er jo ikke fordi jeg ikke er glad for hvor jeg står. Uvisheden er bare hård!! Og så fik jeg lige smidt to graviditeter i hovedet igår af noget familie.... Det gjorde håber større for at det også sker for mig, men også frygten for at det lykkes pressede sig mere på.

Man kan jo nemlig ikke ændre på sin reaktion... Men vil da selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at tænke positivt... ellers er jeg sgu bange for at køre mig selv ned, og det går jo heller ikke.

Hvor er det fantastisk du er blevet gravid!! Stort tillykke! Yes Håber jeg også snart står med de to streger Smile

Tak for Fingerscrossed Smile
Redigeret af hult d. 27-06-2011 08:41

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Brug for opmuntring til vaegttab Normalvægtig med PCO 7 01-04-2013 18:44
SE HER: Undersøgelse af PCO/PCOS-kvinders brug af medier Artikler, medier og undersøgelser 1 21-11-2012 18:10
Brug for et spark til vaegttab! Normalvægtig med PCO 1 09-11-2011 19:37
Morgenmad & rugbrød (brug for lidt råd) Kan jeg godt spise...? 12 19-08-2011 23:50
sædundersøgelse - har brug for hjælp/råd Prøver at blive gravid 7 19-04-2011 15:57
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke