20. Juli 2018 16:41:55
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26495966
6042 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Åh, den søde ventetid... - eller noget!
M_83
Min kæreste og jeg har været igennem vores første hjemmeruls forsøg, og nu venter vi spændt på resultatet! Men nej hvor føles ventetiden allerede LANG! Blush

Selve forsøget er bare forløbet over al forventning - ingen bivirkninger overhovedet af hverken provera, pergotime, puregon eller Ovitrelle - det var kun sprøjterne der drillede mig lidt - men med lidt kyndig hjælp fra en god veninde, som er sygeplejerske, så gik den del ogsåYes På dag 11 (onsdag) var jeg til scanning ved min gynækolog, og der var allerede æg klar til sprøjten torsdag morgen, så det var jo hurtigt og nemt!

Det er nu 4 dage siden - og nu går jeg og er så spændt, at jeg er ved at sprænges. Hvordan dælen skal jeg holde ud i 10 dage endnu?? Har kunne læse mig til, at ovitrelle kan sidde i kroppen i op til 14 dage, så regner med testdag er tordag/fredag i næste uge?

Hvordan har I andre klaret jer gennem de MEGET lange dage?! Vi har forsøgt at blive gravide i over 1 år, så det kommer lidt bag på mig, at jeg pludselig er SÅ utålmodig - men det er måske fordi jeg ved, at der er en reel chance for at jeg er gravid nuFingerscrossedFingerscrossed
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

AFH
Ja den søde ventetid er simpelthen forfærdelig. Synes den første uge er ok, men den sidste uge synes jeg simpelthen er forfærdelig. Tolker kroppen helt ned i detaljer, men man ved jo ikke om det betyder noget.

Jeg har testdag om en uge, og synes der er laaaaaang tid til. Skal heldigvis arbejde hele ugen og har også planer lørdag, så mon ikke det kan aflede det lidt. Og med folk på ferie er der ekstra travlt på jobbet.

Held og lykke med tålmodigheden og held og lykke med jeres forsøg. Fingerscrossed
Har den skønneste søn fra aug 2012 Smile

M_83
Mange takHug Fingerscrossed for at du står med en positiv test om en uge!

M_83
AFH - håber du står med en positiv test i dagFingerscrossedFingerscrossed

Jeg syntes ellers at jeg havde formodet at øge min tålmodighed siden sidste mandag - men nu er det galt igen!! Kun 4 dage til jeg må - og skal - teste! Det er nemlig sidste chance for at få en ny recept ved min gynækolog inden ferien, hvis testen skulle være negativ. Men ihhh hvor jeg håber den er der FingerscrossedFingerscrossed

regitze
Er lidt interesseret i forløbet op til den her behandling med hormoner, da jeg står i et limbo lige nu, hvor jeg har super mange cyster, og ikke synes der er nogen effekt af kost og metformin. Er du først startet op på behandling efter dine æggestokke så fine ud, eller er det på trods af cyster du har fået hormoner?
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

M_83
Hej Regitze

Du får lige hele min historieSmile

Jeg smed p-pillerne juni 2010, og kunne efterfølgende konstatere, at min mens blev mere og mere uregelmæssig, så jeg bad min læge om en henvisning til en gynækolog, da jeg mente det var PCO. Dette krævede dog lidt overtalelse, da han ikke mente, at jeg lignede en PCO-pige - her kiggede han efter øget hårvækst og acne. (Som jo faktisk ikke er et tegn på PCO, men derimod en af symptomerne ved PCOs)

Min gynækolog konstaterede i december 2010 efter en scanning af mine æggestokke og blodprøver fra min læge, at jeg havde PCO/PCOs, og gav mig en recept på metformin - i håb om at dette var tilstrækkeligt til at regulere min uregelmæssige mens. (Jeg spiste dog samtidigt efter KISS-principperne) Det var det dog ikke, og i april 2011 var min kæreste og jeg til opfølgning ved min gynækolog, for at snakke om det videre forløb.

Han ville ikke starte mig op på hormoner, før han havde undersøgt, om der var andre problemer end den uregelmæssige mens - så jeg fik en ny tid til en gennemskylning og min kæreste fik at vide, at han skulle aflevere en prøve inden vi mødtes næste gang.

Det viste sig heldigvis, at det kun er min PCO, der står i vejen for babydrømmen, og i starten af maj 2011 møder vi så op til opfølgning i håb om, at vi kan komme igang med det samme. Det viser sig så desværre, at min gynækolog har en ferie sidst i maj, og vi skal derfor vente til den er ovre - og kommer derfor først igang midt i juni.

Behandlingen bestod af provera (for at fremkalde mens) og efterfølgende pergotime (tabletter) og puregon (sprøjter i pen) for at stimulere æggene og da de var store nok (allerede dag 11) tog jeg en ovitrelle (ægløsningssprøjte) for at sikre, at jeg fik ægløsning. Og så har den ellers stået på hygge i soveværelsetGrin

Så nej, vi ventede ikke på at mine æggestokke så fine ud, før vi gik igang med hormonbehandlingen - vi startede jo netop i hormonbehandling, fordi mine æggestokke ikke fungerede optimalt.

regitze
Tak for svar! Hvem går du hos? Jeg fik at vide, da jeg spurgte om vi ikke kunne hjælpe menstruationen igang, at når der var så mange cyster ville han ikke stimulere, da der var for stor risiko for overstimulering.. Så venter nu lidt i uvished - har fået taget nye blodprøver idag, og sat metformin dosis i vejret, men er nervøs for at det stadig ikke er nok til at sætte min krop i normal-tilstand...
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!

M_83
Jeg går hos Alexander Laschke i Aabenraa.

Før vi gik igang sagde han blot at vi skulle være opmærksomme på, at der ved den behandling vi har valgt (hjemmerul) er risiko (hans udtryk) for tvillinger eller trillinger - hvilket var helt ok med os. Derudover fik jeg at vide, at hvis hormonerne virkede for godt, så der var mere end 3 æg klar til ægløsning, så ville forsøget blive afbrudt, og vi ville få at vide, at vi skulle holde os fra hinanden - netop for at undgå overstimulering.

Måske du kunne foreslå din gynækolog, at gøre det på samme måde??

regitze
Jeg må gå lidt mere ind til benet næste gang jeg er derude. Problemet er jo bare, at man bliver så overvældet af følelser når man sidder der, og glemmer helt at stille alle de spørgsmål man har. Og når man så kommer hjem bagefter opstår der en masse nye...

M_83
Ja, det kender jeg kun alt for godt! Jeg når kun lige derfra, og så kommer jeg i tanke om alle de spørgsmål jeg havde planlagt jeg ville stille - næste gang tror jeg, at jeg skriver dem ned! Smile

Nete
Grin Hvor er det bare super dejligt for jer. Stort tillykke. Yes

Jeg går pt. og venter, kan først teste på fredag, men jeg må indrømme, at jeg kan ikke rigtig forholde mig til det. Det er vores første forsøg med puregon og senere ægløsningsspøjte, og jeg tænker hele tiden, at det må være for nemt, hvis det lykkes for os i første forsøg, når andre par må prøve i flere år.
Jeg er derfor ikke optimist, selv om vi har gjort alt det rigtige... Jeg håber og ønsker naturligvis i mit stille sind, men passer også på ikke at være alt for optimistisk.

M_83
Mange tak - vi er også bare SÅ lykkelige Grin

For mig lykkedes det jo i første forsøg med hormoner, og håber da at det samme gør sig gældende for dig Fingerscrossed Nogen skal jo være heldige.

Jeg prøvede at være optimistisk og samtidigt forberede mig på at svaret var negativt, så jeg ikke blev alt for skuffet - men jo nærmere jeg kom testdag, jo flere symptomer fik jeg - og så var det pludseligt svært! Og da jeg tog testen var jeg faktisk overbevist om at den ville være positiv, hvilket jo så også var tilfældet... Smile

Held og lykkeFingerscrossed

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
33% fordeling eller ej Diætister /Kostvejledere 4 01-04-2014 12:00
Tabel, udregner eller andet til PCO-kost? Overvægtig med PCO 5 20-02-2014 23:16
hvis man glemmer en pille eller to? Metformin eller anden medicin 3 14-11-2013 22:04
Tålmodighed er en dyd eller?? PCO Brevkasse 4 24-09-2013 12:55
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176