27. Maj 2019 07:40:59
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28233459
6012 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad skal jeg gøre?
Freedom
Hej alle sammen, som mange andre kvinder med pco, har jeg det samme problem, nemlig HÅR, HÅR OG HÅR. Jeg er VIRKELIG behåret, ikke så meget på ansigt, men på arme, ben og lår. Desuden har jeg sort hår, og det er virkelig neder'. Især på bene og lår, de er sorte og tykke. Jeg har prøvet at barbere det væk, så kan man gå rundt og være glad i ca. 2-3 dage med glatte ben, hvorefter hår vokser hurtigt frem, mere tyk og mere sort. Så prøvede jeg Veet hårfjerningscreme, og jeg kan sige jer, at det er værre end at barbere. DET VIRKER BARE IKKE FOR MIG.
Jeg har nu tænke på at bruge wax, er der nogen af jer, som kan anbefale mig, hvilken en jeg skal vælge til sådan nogen hårtype som mig T____T

Jeg føler mig som en mand!!! Det værreste er, nogle mænd har ikke hår på lår! Men jeg, som er en kvind, hvis lår er mega behåret, og det er ikke kun på ben og lår, men numse og BUTT-CRACK. Cry Jeg er 19 år, og tør slet ikke have en kæreste. Jeg tror, at jeg kommer til at være single resten af livet eller 'turn lesbian' Wink

Prinsessen
jegh ar samme problem som dig Sad Jeg epilerer mine ben/lår og armene. Det gør sk***ondt de første gange, men så bliver håreen gradvist færre, lysere og blødere Wink

ma88
Kan godt forstå du ikk synes det er sjovt! Jeg har haft lidt samme problem- dog ikke i ekstrem grad.
Tager du p-piller? - det hjalp på mig
Hvis du lider af andre symptomer på pco kunne du evt snakke med din læge om at komme i behandling med metformin - det hjap bla.a. på min hårvækst, selvom det var pga sult og træthed, at jeg fik dem. Grunden til at vi får øget hårvækst er pga. øget mandligt kønshormon - fordi vi har en "ubalance" i kroppen og den balance kan man rette op på ved kost, motion og evt. medicin - så vil diverse symptomer deriblandt hårvækst blive mindre og måske helt forsvinde..
Ellers skulle du prøve at blege dine hår med blegecreme. Da mine hår på armene var rigtig slemme blegede jeg dem med noget creme fra Hanne Bang (mener jeg det hed)- så er de meget mindre synlige. Hvis de også er lange, kan du evt. "studse" dem lidt med en neglesaks (lyder lidt mærkeligt, men synes det er bedre end at fjerne dem helt, så man får stubbe)
Mht. det du siger om at du aldrig får en kæreste, så kan jeg sagtens sætte mig ind i dine tanker. Sådan tænkte jeg også da jeg var 19, men hvis det hjælper tror jeg du med tiden får et andet syn på tingene. Ofte er det man selv ser som et kæmpe problem slet ikke lige så synligt for andre. Men forstår dig virkelig godt! Håber du finder ud af nogetSmile

majamj88
Jeg forstår udemærket også dit problem. Jeg har selv meget hår på både arme og ben + på maven. Heldigvis er mine stadig lyse så det ses ikke så nemt. Men jeg har også mere hår på kroppen end min kæreste har. Før jeg vidste at det skyldes PCOS grinede vi altid bare af det - men nu er det ligepludselig ikke så sjovt mere.
Men jeg vil sige, at for mig hjalp det rigtig meget at komme på p-piller.. så hvis du ikke allerede er på dem, så kan jeg godt anbefale i det mindste at prøve. For mit vedkommende bliver det bare værre at prøve med alt muligt hårfjernings halløj.
Jeg er sikker på at du nok skal finde en kæreste - der findes trods alt fyre derude, som sætter pris på andre ting end kun det ydre. Se nu min kæreste, han har det fint med at jeg har mange hår på arme og ben. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i hvad du mener.. det er heller ikke altid at jeg selv føler mig særlig tiltrækkende og feminin Blush
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

Freedom
Hej tøser, tak for jeres svarAngel Jeg er bare glad for, at jeg ikke er den eneste.

Nej, jeg tager ikke p-piller. Hvad for nogen slags p-piller tager I? Og hvordan har virkninger være? Oh, og hvor lang tid skal man blive ved med det? Det jo ret neder', hvis man skal tage p-piller i maaaaaaaaange år.

Prinsessen
Du skal have p-piller med ekstra østrogen i; dem får jeg Wink
De har dog ikke hjulpet å håret eller noget andet Sad

majamj88
Lige nu får jeg faktisk p-piller med lav niveau af hormoner for at undgå kvalme. Men jeg vil også sige, at du skal have nogen med højt østrogen niveau. Din læge kan fortælle dig meget mere.
Sagen er den, at for mig skal jeg blive ved med at tage p-piller for at undgå den ekstra hårvækst. lige så snart jeg stopper med dem, så kommer ALLE pcos tegnene til syne igen desværre.. såeh det er ikke nemt at sige hvordan pillerne virker på dig eller hvor længe du skal tage dem.
Men som du selv siger, så er du bestemt ikke den eneste som døjer med hårvækst... det er et rigtig provokerende problem.
Men mit forslag er helt klart at du skal tage en snak med din læge og så forsøge dig frem Smile
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

Freedom
Jeg skal til Thailand om en uge, så må jeg tager en snak med min læge, når jeg kommer tilbage. Imellem tid på jeg finde en måde at fjerne ALT det hår på T___T Gosh, jeg føler mig som en tyrkisk mand ...

Ga' vide om epilator virker til sådan en hårtype som min...Cry

Ps: Jeg er by the way på slankekur, og spiser sundere - forhåbentlig hjælper det med at reducere hårvækst, det hjalp i hvert fald med hensyn til min menstruation cyklus.

Imellem tid holder jeg mig til leggings fashion XD

ma88
jeg tager yasminelle. Fik dem som "medicin" mod pco og må kun tage dem - noget med sammensætningen. Jeg synes det dæmpede min hårvækst. Min læge sagde jeg skulle tage dem altid - dvs indtil jeg skal have børn selvfølgeligSmile...

Freedom
Det er lidt sucks, at man er så afhængig af p-piller :/
Måske skal jeg bare leve mit liv, og acceptere det som det er ... MAN DØR JO IKKE AF DET .. Vel? Hehe
Så må man bare spise sundt og dyrker motion ..Ehm.. Måske pizza eller burger engang imellem (og kager) Pfft

hult
Hej Freedom

Hvad får du af hjælp til din PCO? Øget hårvækst er jo desværre en af generne ved PCO. Får du den rette kost/kostvejledning, har du en gynækolog med forstand på PCO der følger dig, der er jo mange behandlingsmulighedernu om dage Smile

http://www.hultshome.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Skal det være dyrt at have PCO? PCO Brevkasse 3 04-02-2014 16:55
Log ind
Brugernavn

Kodeord