13. November 2018 16:46:50
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27119786
6025 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Metformin
Herbie1985
Nu har jeg taget metformin i næstan 3 måneder. Men jeg mærker ikke nogen forskelSad jeg har stadigvæk ikke fået min menstruation,
og det er jeg bare så ked af... forstår ikke hvorfor den ikke bare kan komme,.. Jeg føler mig unormal, at være en 22 årig kvinde der aldrig har oplevet at få sin menstruation - ikke en eneste gang, og heller ikke med p-piller eller noget,.
Hvad skal jeg gøre?
Jeg overvejer at spørge lægen om jeg må få p-piller, for at se om det sætter mensen i gang!

Er det en god idé?? Smile)

Synes bare at det er såå mærkeligt at man kan gå i så mange år uden at få sin første menstruation. Fleste piger får den første menstruation ved 12 år alderen... nogle yngre og nogle lidt ældre..
Jeg er bare så bange for at der er noget helt galt med mit underliv...
Kan det ikke være farligt, at gå i så mange år, uden at få noget gjort ved det?... det kan jeg forestille mig....

Håber i kan hjælpeSmile)

Kirsten84
Kære Herbie

Godt at høre at du er i behandling hos en læge, siden du får metformin. Desværre må man ikke forvente mirakler. Jeg fik min menstruation sent som teenager, og har den også, hvis jeg tager p-piller - men nu er jeg stoppet med p-piller og har ikke haft menstruation "af mig selv" siden juli 2007. Jeg er i behandling hos Svend Lindenberg, der er meget kompetent på det område. Metformin hjalp ikke mig, og da jeg træner meget og spiser fornuftigt tog Svend mig af pillerne igen, da jeg opnår samme blodsukkerregulerende effekt med kost og motion. Jeg er også i alternativ behandling, men indtil videre altså uden held - ingen menstruationer. Dog lidt mindsket hårvækst, så jeg tror på, at udviklingen går den rigtige vej. Svend Lindenberg og mange andre mener, at man skal have en menstruation 2-3 gange om året for at modvirke den øgede risiko for livmoderhalskræft, som man vidst har når man ingen menstruationer får. For at fremkalde blødningen kunstigt kan man enten tage p-piller eller pergotime, som gerne skulle fremkalde ægløsning og efterfølgende blødning.
Så ja, p-piller er en god idé til at prøve at fremkalde en menstruation.

Du må ikke være bange - du er jo i behandling hos en læge, som sikkert har undersøgt dit underliv og fundet ud af, at dine manglende menstruationer skyldes PCO og derfor givet dig metformin - ikke?

Kh Kirsten

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke