21. Februar 2020 00:53:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29151810
5871 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Forvirret
regitze
Hej med jer. Er en smule forvirret nu, og håber nogen herinde kan bringe lidt mere klarhed for mig!
Jeg var til scanning på CD 22, hvor der på venstre æggestok var en lillebitte follikel på 11 mm - altså ikke noget at prale af. Intet på højre.
Blev så scannet igen i år (dag 27) bare for at se om der var udvikling. Nu var der så intet at se på venstre æggestok - den er nok bare gået i sig selv igen. Tile gengæld var der på højre en på 17 mm, hvilket vil sige jeg burde få ÆL i morgen. Hvis det altså er et æg. For helt ærligt - fra ingenting til 17 mm på 5 dage - hvad er odds lige for at det faktisk er et æg?
Min fertilitetsjordemoder sagde at det lignede en follikel, men det kunne også godt bare være en vandcyste, når den var vokset så hurtigt. Jeg håber selvfølgelig at det faktisk er et æg, men tog her til morgen en ÆL-test, som var negativ. Ingen tvivl om at vi skal gøre vores hjemmearbejde her i weekenden uanset hvad, men gad da godt have haft en positiv test....

Er der nogen af jer der har prøvet at en follikel er vokset sådan med lynets hast? Eller der har oplevet det samme, hvor det så bare var en skide vandcyste?

Håber bare sådan på at min krop snart finder ro og begynder at virke som den skal. Har aftalt med hende at vi hormonstimulerer fra næste cyklus hvis jeg ikke bliver gravid i denne, men ville da helst være i stand til at udvikle æg selv...

Håber på nogle gode svar, og på at få en positiv ÆL-test senere idag Smile
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Fnug
Hej Regitze!

Jeg har prøvet noget lignende. Jeg er (næsten) ikke i tvivl om, at det har været en cyste. Det var vores første IUI-forsøg, og da jeg blev scannet først gang efter 5 dage på hormoner, var der en blærer på 18 mm. Jeg fik ægløsningssprøjten og blev insemineret, men allerede 2 dage efter blødte jeg...

Med den erfaring jeg har nu om min krop, er jeg ikke i tvivl om, at det har været en cyste, for jeg tager meget lang tid om at blive stimuleret. De sagde også bagefter, at det nok havde været en cyste…

Jeg håber virkelig for jer, at det selvfølgelig er en ægblærer!! Held og lykke med hjemmerulFingerscrossed
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

regitze
Tak til jer begge for svar.
Jeg testede negativt også i går eftermiddag og her til morgen, Nu gider jeg ikke de teste mere... Vi prøver lykken, men er nok mest tilbøjelig til at tro at det er en cyste som i dit tilfælde Fnug. Er heller ikke sikker på om jeg har haft ÆL de sidste mange måneder, hvor min mens har været meget uregelmæssig, med rekorden i sidste cyklus hvor der gik 64 dage. Jeg mener jeg har hørt flere steder at man godt kan have mens uden at have haft ÆL, men både fertilitetsjordemoderen og Bjarne har blankt afvist mine forespørgsler om dette. Burde nok stole på dem, de ved trods alt mere om alt det her end jeg gør - har bare kun en enkelt gang haft en positiv ÆL test, og kunne den gang meget tydeligt mærke min ægløsning. De andre måneder har jeg intet følt...

Men næste gang bliver det hele styret vha. hormoner,hvilket selvfølgelig ikke er helt ligeså fedt som hvis man selv kan, men for sådan en kontrolfreak som mig er det nok meget rart at vide hvor hurtigt de vokser, hvornår de er klar, og at de faktisk løsner sig Wink

Regitze
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!

Nuggi
Regitze: jeg havde ikke menstruation i flere måneder, da jeg blev gravid med vores første barn - og glem de teste - nogle PCO-piger kan slet ikke bruge dem.

Jeg ved godt at mange herinde synes at det ikke er lige så fedt at blive gravid ved hjælp af hormoner, men jeg er overbevist om at det ikke er det du sidder og tænker når du en dag sidder med en lille lækker baby 9 måneder efter fertilitetsbehandlingYes

regitze
Nuggi - tak for opmuntringen - jeg glemmer alt om de skide teste, og satser på der er et æg der vil løsne sig idag.
Og du har helt ret, jeg vil være fuldstændig ligeglad hvordan det barn er skabt, det er jeg slet ikke i tvivl om. Har sådan set heller ikke noget imod hormonbehandling, jeg synes det er fantastisk at der kan fås så meget hjælp når nu kroppen ikke vil. Synes bare stadig det ville være rart at det ikke kun var mine blodprøver der viste at jeg var kommet langt med motion og KISS kost, men at kroppen også deltog Smile

regitze
Så er der lige en update. Jeg skulle have ÆL to dage efter scanningen hvis det var et æg, og ganske rigtigt, to dage efter (og de efterfølgende fire dage Sad ) havde jeg de vildeste smerter i højre side, så et eller andet skete der da. Jeg kunne ikke teste positiv på ÆL-test, men fik taget progesteron blodprøver, så de kan da vise om det vær ÆL eller ej. Jeg vil dog sige at sandsynligheden er ret stor, eftersom jeg nu har fået min menstruation, præcis 14 dage efter smerterne startede. De er sgu dygtige derude hos Bjarne Smile
Idag skal jeg ud til fertilitetsjordemoderen og have svar på blodprøverne og igang med næste skridt, som er stimulation i denne cyklus for at min krop kan modne æg lidt hurtigere, og så skal jeg insemineres - forhåbentlig om et par uger.
Er vildt glad, og også lidt skræmt ved tanken om at nu er det virkelig virkeligt det der med behandlingen...
Så kryds fingre, tæer og alt muligt andet for at den er der denne gang Grin

Regitze

regitze
Jeg testede for ÆL torsdag morgen+ eftermiddag og fredag morgen, da hun havde sagt jeg ville have ÆL fredag. Nu viste blodprøverne så idag, at jeg nok havde ÆL søndag/mandag, så ikke så underligt jeg ingen positiv test havde. Min krop skulle bare lige prøve at snyde mig tydeligvis, ved at udskyde den ÆL.....
Men nu er jeg startet op på Pergotime, og bliver så mandsopdækket med scanninger. Er meget meget spændt på hvordan jeg reagerer på stimuleringen...

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Har jeg PCO - forvirret over gynækologsvar Alt imellem himmel og jord 5 04-03-2014 20:45
Forvirret! Kost og motion 3 02-01-2014 08:23
Århh er så forvirret. NY Kan jeg godt spise...? 2 18-12-2012 21:25
Forvirret :/ Prøver at blive gravid 4 24-05-2012 22:29
Forvirret omkring kosten Normalvægtig med PCO 7 07-12-2011 21:17
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende