01. December 2020 10:01:02
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30592633
5827 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Argghh - Hvorfor sker der ingenting?
marylou
Har været helt manisk med at undgå sukker og hurtige kulhydrater og spise efter KISS kost i snart to uger (ved det måske ikke er særlige lang tid i det store regnskab, men for mig er det længe!!) og der sker INGENTING på vægten!
ARGH hvor er det fustrerende! Især fordi jeg kan finde mange eksempler herinde på, at I har tabt 6 kg på en måned eller 14 kg på tre måneder også videre....
Hvorfor taber jeg mig ikke??
Jeg får metformin - men pt kun 500 mg om dagen... skal jeg bede min gyno sætter mig op?
Håber der er nogen der kan genkende min situation eller give mig et par gode råd...

Ps. at hoppe op og ned i arrigskab er god træning!! Pfft
8/8 2011 - metformin og fertilitetsklinik i Aarhus
30/8 2011 - scaning viser en funktionel cyste, så må vente med hormonbehandling til den er skrumpet - æv.
1/9 KISS kost
14/9 naturlig cyklus genvundet
16/9 pergotimeFingerscrossed Håber jeg tager imod!!

regitze
Det er ikke kun vigtigt at du undgår sukker og hurtige kulhydrater. Det er også vigtigt at du spiser efter den rigtige fordeling - 1/3 af kalorierne fra hhv. kulhydrat, protein og fedt. Man kan sagtens få for mange kulhydrater selvom man kun spiser de rigtige af slagsen, og så belaster man stadig si krop for meget.
Derudover er der ikke en mere magisk kur end at det stadig handler om antallet af kalorier. Afhængig af hvad du vejer selvfølgelig, skal du nok ca have 1500 kcal om dagen for at tabe dig i et rimeligt tempo. Jeg kan anbefale at bruge madlog for at få overblik over om du rammer rigtigt med fordelingen, og over hvor mange kalorier du spiser. Et alternativ som ikke koster noget er madital, men den side kender jeg ikke.

Håber du kan bruge ovenstående. Hvis du følger de råd, burde det komme ligeså langsomt Smile
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

marylou
Tak for svaret, Regitze - tænkte nok at det er i fordellingen den er gal - æv. Hvor ville jeg bare ønske der var en nem vej frem. Suk.
30/8 2011 - scaning viser en funktionel cyste, så må vente med hormonbehandling til den er skrumpet - æv.
1/9 KISS kost

regitze
Ved godt det virker mega uoverskueligt med fordelingen, det synes jeg også indtil jeg tog en beslutning om at jeg blev nødt til at få styr på det, da mine symptomer heller ikke blev bedre på trods af at jeg skal sukker og alle de forkerte kulhydrater væk.
Jeg synes dog nu her, at det er meget naturligt for mig at få fordelingen rigtig, selv uden at taste i madlog hele tiden. Til morgenmad spiser jeg meget tit skyr, som er en proteinbombe. Med lidt hjemmelavet mysli af nødder, mandler etv. er du rigtigt godt på vej. Eller "pandekage" af 2-3 æg o g ½ banan, det mætter også super. Det der er mine største udfordring mht. KISS kosten er mine mellemmåltider - men smoothie lavet med græsk youghurt og skyr kan faktisk godt få den rigtige fordeling. Og ellers Fiberkiks med pålæg (de smager lidt af græs, men det kan godt skjules Wink )
- eller æggemuffins med skinke eller kylling i, mætter dejligt, og kan fryses og bare lige varmes i mikroen når man trænger.
Bare klø på, du kommer hurtigt ind i vanen, og ellers så spørg spørg spørg - vi er mange der har gode bud på hvordan du klarer det ene eller det andet i denne PCO verden Grin
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Maria MB
En Isis chokobar som mellemmåltid er også fantastisk.
Det tager lidt tid at vænne sig helt til dem, men de mætter og ligger bare godt i maven og stabilisere virkelig blodsukkeret rigtig godt.
Og så er det en proteinbar, så vil man gerne tabe sig er det en rigtig god ide.
Har fået dem anbefalet hos immanuel Smile

Og så vil jeg bare anbefale en kostplan fra en af de anerkendte diætister hvis man har svært ved fordelingen.
Der får man en plan med en masse alternative muligheder lige til at skifte ud.
Det tager ikke mange dage at hitte ud af og så kører det bare.
Jeg har altid haft meget svært ved at tabe mig, men nu kører det bare så godt.
Har tabt 16 kg. siden 17. maj hvor jeg startede, og det er ikke særlig svært og det går pænt fremad hele tiden.
Jeg kan godt leve med det her resten af livet, og det skal jeg også - sådan er det bare.

Maria MB

Emma
Isis chokobar Thumbsup de smager altså godt, hvis man skal finde et alternativ til Mars baren Pfft jeg har været stor forbruger af dem.
Normalvægtigt PCO pige - 28 år.
Sidste p-pille Aug 2009 - ingen mens
Spontan gravid januar 2010 - MA marts 2010
Første mens Juni 2010 - KISS KOST
3 x IUI - Negative
1. IVF 1. april 2011 30 Æg (overstimuleret) 1 æg op = Biokemisk, HCG=36
2. IVF august 2011, 11 æg, 1 æg op, BP 12.09.11 = POSITIV hcg 329.
TS d. 3. oktober - lille fint hjerteblink Grin
Termin 18. Maj 2012

Alt modgang gør mig stærkere...

Nuggi
Marylou: i mit tilfælde er det ligegyldigt hvor PCO-venligt jeg spiser (mht. vægten)....en kalorie er og bliver en kalorie for min krop, så jeg vil anbefale at tælle kalorier, så du har styr på om du forbrænder mere end du spiser. Jeg skal ned på ca. 1.000 kalorier pr. dag for at opnå et vægttab på ca. et halvt kg om ugen - jeg har stillesiddende arbejde og dyrker som sådan ingen motion.

marylou
TAk piger!
Ja, en kalorier er en kalorie, og det er nok jævnt sært at erkende at det er sådan det er - nu og altid.
Jeg var til PCO- vidende diætist igår. Hun sagde ikke noget jeg ikke allerede vidste - spis flere grøntsagerGrin og skær ned på fedtet. Yes Yes - men hvor røv er det så at skære alt smør, mayo etc væk - og STADIG få for mange kalorier til at tabe mig.... suk! Nu må mandler og avokado ryge ud også... piv!
Og så er jeg desuden velsignet med en intolerance overfor mælkeprodukter efter en nærdøds- oplevelse udi dårlig mave i sydamerika (de mener det alvorligt, når de siger at man ikke skal spise salat man ikke selv har vasket!) så en skål low fat skyr gør det ikke for mig!
Lorte PCO- sygdom!
Når det så er sagt, så er jeg faktisk ved godt mod og må erkende, at jeg må tage et skridt af gangen og begrave mit kærgården, mit mayo og mine mandler én ting af gangen!
Hvil i fred!
1/9 KISS kost

marylou
@Regitze - tak for ideer - tror jeg prøver pandekager i morgen!
@Nuggi - 1000 kcal siger du? Det er virkelig ikke meget - jeg håber virkelig at du kan holde det ud! Jeg skal have ca. 1300 per dag, så det er jævnt hen et helt måltid mere end dig - og jeg synes det er røv svært. Synes du er lidt sej!
1/9 KISS kost

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO uden syndrom - hvorfor? PCO Brevkasse 2 11-05-2014 13:28
Hvorfor er det så svært at slippe sukkeret? - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 2 28-01-2014 15:32
hvorfor svarer ikke ikke på ens indlæg? Alt imellem himmel og jord 7 14-09-2012 12:15
Provera og tanker om alt og ingenting Prøver at blive gravid 26 17-11-2011 15:32
Hvorfor pokker taber jeg mig ikke??!? Kost og motion 7 17-10-2011 16:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176