20. September 2018 04:09:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26821494
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
PCO/PCOS julefrokost i København
Sofia
Hej alle :-)

Jeg har stor glæde af vores små hyggelige sammenkomster og sætter pris på de åbne samtaleemner og den imødekommenhed, der har været ved de arrangementer, som jeg har deltaget i.

Jeg håber, at der er stemning for en lille KISS-julefrokost en gang i december, måske en søndag midt på dagen.

Til jer som skulle læse dette, men som måske ikke tidligere har deltaget, så kom endelig :-), det er ganske uformelt, blot en flok tøser, der alle har de samme problemstillinger i højere eller lavere grad, og derved alle kender til enten det at skulle plukke sit mindre feminine hageskæg, barbere hobbitfødder eller kigge på negative graviditetstest, så kom endelig med :-)

Personligt nyder jeg også at sætte mig med en stor tallerken PCO-venlig mad (og ikke at glemme kagen!) - der bare smager lidt anderledes, når man ikke selv har lavet det ;-)

Mange hilsner
Sofia
Fast besluttet på at PCOS'en skal kanøfles!

LadyK
lyder som en god ide...

misssmile
jaaa jeg er friskSmile
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Sofia
Det lyder jo super hyggeligt, at vi allerede er så mange :-) Jeg har også fået et par tilmeldinger på private beskeder.

KrisB det er jo super, hvis du kan lægge hus til :-) :-)

Vedrørende datoer kan jeg selv i skrivende stund alle weekender på nær den 4. december.

Inspireret af ovenstående tråd og det faktum, at da jeg kom ned i supermarkedet i dag, blev jeg mødt med julepynt og juleguf, forsøgte jeg mig her i eftermiddag med at lave kaloriefattig PCO-venlig ris a là mande på hytteret og fromage frais efter Immanuels opskrift, selvfølgelig med en lille tanke om, at jeg muligvis kunne medbringe dette til PCO-julefrokost - samt at jeg er stor fan af ris a la mande!

....men men lidt skuffet, det var en glimrende vanilledessert, men havde da intet med ris a là mande at gøre :-) jeg tror, at jeg forsøger mig med den ikke kalorielette opskrift på byg og fløde ;-)

Så må vi se om det kan lykkes inden december :-)

Nete
Ej, det lyder rigtig hyggeligt. Grin

Det vil jeg også meget gerne deltage i, men hvornår og hvor kommer det til at finde sted?

Jeg så lige, at jeg kan krydse mig af Blush, men hvor i landet er det?

Tina79
Jeg synes det lyder som en super ideWink

Sofia
Hej Nete og Tina :-)

Hvor er det hyggeligt, at I også vil deltage :-) Det er endnu ikke besluttet hvornår det bliver, men det bliver sandsynligvis holdt i Storkøbenhavn nær offentlig transport. Jeg skal nok skrive på tråden her, når der er nærmere oplysninger :-)

Til MM89; Godt initiativ at du har oprettet denne pool :-) Jeg synes dog, at det er lidt synd, at du kun har indtastet datoer i poolen, som passer dig, da det jo begrænser datoerne. Især er det jo også væsentligt, hvornår vedkommende, der muligvis lægger hus til kan :-) Jeg vil derfor bede dig tilføje søndag den 11. december, da det ikke har lykkes mig at få adgang til dette.

Mange hilsner
Sofia (der fortsat arbejder på en PCO-venlig ris a là mande :-))

Sofia
Hej KrisB :-) Ja, det vil jeg meget gerne. Jeg har selv en 3-4 forskellige opskrifter, men hvis du allerede har en som er god, så prøver jeg meget gerne denne :-)

Sofia
Hej alle :-)

Så er der hermed to datoer, hvor vi har mulighed for at holde julefrokosten privat i et hyggeligt hjem :-) Det er KrisB som lægger hus til :-)

Det bliver søndag den. 11. december, et alternativ kan være søndag den 27. november.

Der er ingen grund til at oprette en pool. I kan blot svare på tråden her. Jeg kan sagtens holde styr på hvor mange, som har mulighed for at deltage de to datoer samt hvad der muligvis medbringes af mad og juleguf :-)

Jeg glæder mig til at se jer alle sammen :-)

Sofia
Besked fra AMK om at hun kan den 11. december, men desværre ikke den 27. november.

regitze
Hej piger.

Jeg kan desværre ingen af de nævnte datoer, håber I får en hyggelig frokost!
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

mille1981
Min december er desværre helt fyldt med aftaler allerede, men jeg vil meget gerne være med til noget PCO-hygge i det nye år!

Håber I får en rigtig hyggelig julefrokost! Og vil meget gerne høre mere om den PCO-venlige ris a la mande Wink
Konstateret PCO i oktober 2011 - opstart KISS-kost. Venter nu på august-baby <3

regitze
Mht. ris ala manden er der en opskrift i spis maven flad. Jeg afprøver den i aften, så kan jeg melde tilbage i morgen om den er god Smile
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

et1986
hvis der skal holdes julefroost skal vi så ikk lave andet en bare spise ?? hva med noget pakkeleg ??

Sofia
Jeg bakker helt klart op omkring pakkeleg :-) !! Og havde også forestillet mig at tage en lille mandelgave med :-)

Jeg skal nogle holde lidt styr på maden, bare skriv det på tråden herinde hvad I medbringer, så skal jeg nok opsummere en gang i mellem :-)

Jeg havde selv tænkt mig at medbringe noget ris a là mande, men har ingen præferencer, så hvis der er nogen som meget gerne vil tage det med er det helt fint med mig, så smider jeg en kylling i ovnen eller lignende når vi nærmer os eller eksperimenterer med nogle pebernødder eller den slags, det ser jeg bare på når tid nærmer sig, jeg kan måske også lave lidt and, det afhænger af hvad der er at finde i supermarkedet :-)

Jeg synes dog at AMK skal bage en af sine gode kager, hvis hun lyster ;-)

Glæder mig til at se jer alle sammen :-)!!

tanjaholmjensen
Hov, jeg får jo slet ikke fulgt med her inde.
Jeg skal jo også med Grin Og specielt når søde Kris ligger hus til, så er det jo sååå nemt lige at trille der over med prinsessen.

Sofia: Kunne jeg måske bare tage sodavand med igen, eller måske brød...???
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Sofia
Altså jeg eeelsker jo AMK's kager og brød :-D

KrisB hvad siger du til at lave noget ris a là mande, nu du har god erfaring med dette fra tidligere? Så vil jeg lave noget and og tage med samt en grøn salat.

Tanja super med drikkevarer, kunne du mon lokkes til lidt PCO-venlig gløg?

Nogle flere som er friske på at medbringe protein?

Beklager det sene svar, der er gået noget galt med emailnotifikationen.

Jeg glæder mig til at se jer!

Til jer der læser dette, men som ikke har skrevet noget på tråden, I er MEGET velkomne, I må ikke lade jer skræmme af, at enkelte af os har mødtes tidligere - ALLE er velkomne :-)
Redigeret af Sofia d. 06-11-2011 18:29

tanjaholmjensen
Hmmm Sofia... Pco-venlig glög..!!! Det vil jeg da gerne men, hvordan gør man lige det..???
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

misssmile
Øv at det bliver d. 11.. så kan jeg ikke.. skal til Århus i den weekend til julefrokost på jobbet..
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

tanjaholmjensen
Øv hvor ærgeligt... Ville ellers gerne havde set din lille bebsSmile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Søger god praktiserende læge i København Læge - Gynækolog 1 30-06-2014 23:40
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Ældre med PCOS PCO Brevkasse 8 20-01-2014 22:23
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Har du lyst til at hjælpe med at sætte mere fokus på PCOS og PCO? Artikler, medier og undersøgelser 2 27-11-2013 21:37
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke