16. Januar 2019 20:09:03
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27588528
6043 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
PCO/PCOS julefrokost i København
Sofia
Hej alle :-)

Datoen bliver d. 11. december hos KrisB.

Sofia: har købt and, som ligger og venter i fryseren og tager salat med også :-)

Tanja: drikkelse og måske noget gløg (jeg tror der må være en PCO-venlig opskrift med noget gløgekstrakt i netslanks database, jeg skal nok følge op på det :-))

AMK: julebageri

KrisB: er du måske frisk på ris a là mande ? :-)

Jer andre skriv endelig, hvad I tænker at tage med, så kan vi koordinere en smule :-)

Nete og Tina det er i Glostrup :-)

Bedste forjulehilsner :-D
Fast besluttet på at PCOS'en skal kanøfles!

MissHaerup
Øv det er ellers en skam det er d. 11 december for der kan jeg ikke. Vi skal holde barnedåb dagen før og har hele huset fuld af gæster fra Jylland. Ville ellers gerne have været med.
Har fået konstateret PCO d. 24-8-10

Havde testedag d. 21/12-10, hvor jeg kunne teste positiv. Yes

Nakkefoldscanning var positiv. Thumbsup
Misdannelsesscanning var positiv.
Moderkageplacering d. 4/7-11.
Ellers alt er som det skal være. Grin

Kejsersnit d. 9/8-11: fik en SKØN dreng, Julius.

Startvægt -d. 24-8-10: 92,4 kg Huh
Vægt d. 1-2-11: 77,6 kg. Yes
Så har smidt 14,8 kg og 53 cm på 5 måneder. Grin
Spiser dog ikke PCO venligt mere.... Ups!

Nete
Sofia skrev:
Hej alle :-)

Datoen bliver d. 11. december hos KrisB.

Sofia: har købt and, som ligger og venter i fryseren og tager salat med også :-)

Tanja: drikkelse og måske noget gløg (jeg tror der må være en PCO-venlig opskrift med noget gløgekstrakt i netslanks database, jeg skal nok følge op på det :-))

AMK: julebageri

KrisB: er du måske frisk på ris a là mande ? :-)

Jer andre skriv endelig, hvad I tænker at tage med, så kan vi koordinere en smule :-)

Nete og Tina det er i Glostrup :-)

Bedste forjulehilsner :-D

Okay, den 11. dec. Jeg må lige finde ud, om jeg kan og vende tilbage med et endeligt svar.

regitze
Nu kan jeg jo ikke selv deltage, men har forsøgt mig med ris ala mande, frit efter opskriften i "Spis maven flad". Den blev rigtigt god, men noget tung. Jeg rørte det sammen om formiddagen hvor den havde en god konsistens, men om aftenen var det ligesom om kornene havde suget fløden til sig, så den skulle nok have haft lidt mere. Bare lige et lille tip. Men smagen fejlede ingenting. Og så med sukkerfri kirsebær sauce til var det næsten som originalen.. Så glæd jer Grin
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

tanjaholmjensen
Sofia jeg skal nok finde en opskrift :-)

Vicki: øv altså, så ser vi igen ikke din lille søvn-røver...
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Nete
Jeg er også nødt til at melde fra den 11. december 2011. En rigtig skam, jeg ville rigtig gerne have mødt nogle af jer herinde.

Jeg håber, at I får en rigtig hyggelig søndag sammen. Smile

Mivs
Hej!
Jeg er ret ny i alt det her med pcos så jeg syntes det ville være rigtig fedt hvis jeg kunne mødes med jer andre. Ideen med julefrokost lyder rigtig hyggelig..
Så er der plads til en til? Pfft

Mia
Mia - Ny med pcos Pfft

tanjaholmjensen
Hej Mia :-)

Selvfølgelig er der plads til dig. Jeg kan kun anbefale at komme hvis man er ny med pco/pcos, for der er virklig nogle erfarne tøser med, som man kan lære meget af.

Tanja.
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Dupont87
....Super god ide - jeg vil da også meget gerne være med Yes
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

Mivs
Super, et lyder godt Smile
Mia - Ny med pcos Pfft

Sofia
Hej Mia og Dupont

I er hjertelig velkomne! :-) og det gælder forøvrigt alle som læser denne tråd. Jeg kan se, at der er rigtig mange, som læser den, men et mindre antal indlæg, så hvis der sidder nogen som har lyst, men som måske synes, at det er lidt svært at melde sig til fordi nogle af os har mødtes før - så kom endelig :-) :-) Det kan være en virkelig rar oplevelse at mødes med andre som har PCO eller PCOS :-) Og så spiser vi! :-D

Halli hallo AMK "for meget mad"....eiijj tag da bestemt frikadeller og sønderjydsk med ;-)

Tanja super med gløggen ellers har jeg set et par opskrifter på netslank, men der var vist måske også alkohol i :-)

Glæææder mig...mums mums og til hyggeligt selskab :-)

tanjaholmjensen
Hmm, syntes jeg læste noget om pakkeleg tidliger i tråden...!!!! Er det noget som bliver til noget...???

Tanja

Sofia
Ja :-) ! Skal vi ikke det :-) virker som om der er stemning for det. Den gængse terningleg? Ca hvilken pris skal pakken koste? Vi kan evt tage 2 eller 3 små pakker til en 10'er med hver? så er der lidt at slås om på bordet :-)

Dupont87
Hej igen piger,

Hvornår bliver det, har i snakket om det?

...Jeg glæder migSmile
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

misssmile
hey... kan godt være jeg kommer alligevelPfft i så fald, hvor i glostrup og skal jeg medbringe noget?
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Sofia
Det bliver søndag den 11. december i Glostrup :-) hos KrisB

Jeg har allerede en 3-4 pakker til juleleg :-)

Sofia
Alt i protein, grøntsager og guf er super :-)

Sofia
Og tag gerne pakker med til juleleg :-)

tanjaholmjensen
Jubbiii for pakke spil... Nogle som har et overblik over hvem der kommer...???

Helena
Hejsa :-) det lyder super hyggeligt. Jeg er også ret ny i pco og har ikke så meget forstand på kosten. Jeg ville rigtige gerne være med til hygge/støtte aften og især julefrokost jeg tror jeg vil få noget ud af det. Men det eneste problem der ville være er nok pengene Da jeg bor i hillerød som i kan se :-D men det lyder rigtig hyggeligt hilsen helena

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Søger god praktiserende læge i København Læge - Gynækolog 1 30-06-2014 23:40
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Ældre med PCOS PCO Brevkasse 8 20-01-2014 22:23
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Har du lyst til at hjælpe med at sætte mere fokus på PCOS og PCO? Artikler, medier og undersøgelser 2 27-11-2013 21:37
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke