12. December 2019 16:42:26
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28893293
5902 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Prøver at blive gravid
fridius
Hej alle sammen.

Så fik jeg endelig oprettet mig som medlem herinde efter at have fulgt adskillige debatterSmile

Først om mig:
Jeg er 25 år, normalvægtig/lidt under normalvægtig og fik i januar 2011 konstateret PCO.
Jeg smed mine p-piller i sommeren 2010, og vi har lidt on and off siden da forsøgt at få et barn.
I Juni 2011 gik vi mere aktivt ind i sagen - uden held endnu.

Jeg er nu meget desperat for at det snart skal lykkes, og kan på ingen måde holde ud at høre om alle mine veninder der bliver gravide..

Jeg ringede til min gynækolog for at høre om hun havde nogen forslag til hvordan jeg kunne få projekt baby igang. Hun foreslog at jeg startede p-piller - fik en blødning eller to og så forsøgte igen.

Nu er det så jeg vil høre om der er nogle af Jer der er blevet gravide på denne måde??

Jeg har testet 100 gange selvom jeg er på p.piller og haft mange graviditets symptomer. Men her forleden dag havde jeg en lille smule brunligt mens agtigt, og har haft det meget meget lidt i et par dage, så mistede håbet.

Jeg venter på at efterårsferien slutter og jeg kan komme til min gynækolog og opstarte metformin behandling - og håber virkelig at det vil være et vidundermiddel på min kropSmile
Hvad er jeres erfaring med Metformin og hvor hurtigt blev i gravide???

fridius
Tusind tak for dit svar Smile
Jeg er startet på p-piller fordi jeg inderligt håber at kunne blive gravid i første cyklus efter Smile Jeg tænker kun at tage en blisterpakke (1 måned) og så forsøge - tror du det er nok??

Synes min gynækolog virker ret kompetent i forhold til PCO - så hende er jeg faktisk meget glad for.

Nete
Til Kris

Det er lidt pudsigt, der er så mange af jer, der skriver om metformin. Jeg fik konstateret PCOS i april/maj måned i år, og min gynækolog har ALDRIG på noget tidspunkt fortalt eller talt om metformin.

Hvad virker metformin for?

Jeg synes jo efterhånden ikke, at det virker som, om hun tillægger min barnløshed og det faktum, at jeg har PCOS særlig stor betydning. Sad
Det er vist kun meget godt, at jeg snart skal videre i systemet/er henvist til hospital for videre behandling, tænker jeg.

fridius
Tak, jeg håber også rigtig meget at det er nok for os og at det snart lykkesSmile

Det ville være dejligt hvis bare en måned kunne gøre underværker Smile

regitze
Hej begge.

Metformin virker på den måde at den øger ens insulinfølsomhed. Det betyder at man ikke skal producere så meget insulin for at få optaget sukkeret i musklerne.
Dermed sænkes insulinniveauet automatisk. Spiser man samtidig lavglykæmisk, burde alle faktorer for at få et sundt insulinniveau tilstede.
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

hult
KrisB skrev:
Jeg er normalvægtig og er ikke insulinresistent, så umiddelbart er jeg ikke den oplagte kandidat i mine øjne, men mit insulinniveau er stadig for højt.

KrisB, hvis dit insulinniveau er for højt så er du vel insulinresistent - insulinniveauet er som regel forhøjet fordi sukkeret ikke kommer hurtigt nok ind i cellerne og bugspytkirtlen derved kompenserer ved at danne mere (for meget) insulin, hvilket kaldes dårlig insulinfølsomhed = insulinresistens. Og det forhøjede insulinniveau laver så kaos i resten af hormonbalancen i kroppen og dér kan man så give fx. Metformin for at rette op på disse ubalancer.

http://www.hultshome.dk
hult
Nå okay, det var fordi du skrev at dit insulinniveau var for højt og det opfattede jeg som at du danner for megen insulin (for højt C-peptid / for lavt SHBG), men nu skriver du at du ligger indenfor normalværdierne.

Nedsat insulinfølsomhed = insulinresistens.

http://www.hultshome.dk
fridius
Nej jeg er heller ikke fan af p-piller, og har også sagt nej til at tage dem mange gnge, men nu er jeg efterhånden desperat nok til at forsøge hvad som helst, men hr ikke tænkt mig at det er noget jeg har tænkt mig at stoppe og starte på mange gange. Det er et forsøg for at få gang i noget cyklus da jeg ikke har haft mens i 115 dage efterhånden (Sorry, men ja jeg tæller) så ssynes det var okay at prøve nu Smile

Notus
Jeg ved selvfølgeligt ikke hvordan din gynækolog tænker, men umiddelbart ville jeg mene det ville være langt mere relevant, at komme i gang med behandling, fremfor at begynde på p-piller.

Jeg fik Provera som fremkalder en mens, derefter så 5 dage på Pergotime tabletter, som hjælper æggene med at vokse, og så blev jeg scannet og fulgt indtil æggene blev store nok.
Når ægget/æggene har den rette størrelse, så fik jeg Prengyl, som sætter gang i en ægløsning, og så var det eller hjem og arbejde på sagen -altså det man kalder hjemmerul.

Det har vi så prøvet 3 gange nu, og går videre til IUI/insemination nu, da vi gerne snart vil se nogle resultater. Samtidig er jeg kommet på Metformin, spiser efter KISS-kosten og dyrker mere motion, og dette giver et vægttab, som jeg er glad for og som også hjælper på fertiliteten.

Jeg ville i hvert fald tale med din gynækolog om at komme i mere relevant behandling end p-piller.

fridius
Tak for dit svarSmile

jeg håber snart der er helt i sprøjten hos JerSmile

Jeg skal i metformin behandling så snart mine blodprøve svar er kommet - så p-pillerne var bare et forsøg på at sætte gang i noget. Er nu snart færdig med første blisterpakke - og så håber jeg der er lidt held til os Smile

Synes det er meget omfattende det hele, og man mister sgu modet lidt til tider, men jeg prøver at holde mig kørende og optimistiskSmile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?