01. December 2020 09:54:46
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30592622
5827 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Provera og tanker om alt og ingenting
regitze
Hej med jer skønne kvinder!

Jeg skal vist egentlig bare have lidt luft tror jeg. Synes ikke det her projekt går helt den slagne vej, som jeg havde håbet på. Nu er det snart et år siden jeg smed p-pillerne og begyndte at spise KISS kost, og det der med ægløsning kan jeg stadig ikke finde ud af selv.
Nu er jeg så på Provera efter en måneds pause da jeg havde dannet kæmpe cyster efter sidste inseminering.
Er der nogen der har erfaring med det, og hvornår man kan vente en menses? Vil så gerne igang med næste forsøg, og allerhelst nå at blive gravid i 2011....

Derudover går mit vægttab ikke så godt som det har gjort - jeg er normalvægtig nu, men vil godt bare lige et par kg længere ned, så der er lidt at give af. Men det er ligesom om det står meget stille. Har lidt en mistanke om at det (selvfølgelig udover at jeg måske ikke holder min kostplan 100% længere) hænger lidt sammen med alle de hormoner jeg fylder i min krop. Den kan da ikke blive andet end forvirret.

Jeg er ihvertfald nu her på 8.dag med Provera slået voldsomt ud i ansigtet..... suk - at være 30 og stadig have meget uren hud....
Hvad gør I andre ved det? Var hos lægen for en måneds tid siden og fik Clindoxyl, men synes ikke det gør hverken fra eller til.

Er bare mega træt af den åndssvage PCO.....
Og oveni synes jeg bare det med børn lykkes for alle andre - også de af mine veninder som bestemt ikke var klar til det da jeg begyndte at spekulere i det... Og er bange for at næste forsøg med hormoner ikke lykkes, da der stadig til sidste scanning var en enkelt af cysterne tilbage...

Sikke en tude-omgang jeg fik skrevet, men det går mig sgu lidt på for tiden! Krydser bare for at min menstruation kommer snart, og at denne gang er lykkens gang.....

Julie
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Nete
Kære Julie Rose

Mon det er grå og triste vejr, der gør, at vi er så mange herinde, der bliver mere og mere modløse for om det nogensinde vil lykkedes for os eller er det tiden, der bare går og går og ingenting sker. Jeg ved det desværre ikke. Jeg er selv ved at miste modet.

De gange, jeg har taget provera har jeg taget dem i 10 dage og herefter er min mens kommet. På 3. dagen er jeg så begyndt at stikke mig med Puregon i x antal dage afhængig af æggene størrelse. Pt. er jeg på 11. dagen med puregon og det største æg er 12 mm. så vi fortsætter med stik...... Jeg hader efterhånden nåle.

annesophie1301
Kære Julie. Jeg er også på provera på 6. dag, og har både fået mærkelig hud og meget oppustet mave. Min læge sagde det var meget normalt med huden - desværre. Jeg håber du snart får mens så du kan komme videre med behendlingen.
Har PCO og er normalvægtig. Gift og mor til lille pige fra august 2009. Da jeg fik hende fik jeg puregon efterfulgt af 'hjemmerul' og blev gravid i 2. forsøg.
Oktober 11: startet puregon, fik en cyste og provera i 10 dage. Var blevet gravid naturligt lige inden provera start uden at vide det.

regitze
Tak for jeres svar. Nete, du har nok ret i at vejret og mørket heller ikke hjælper på humøret Smile Hvordan går det med æggene? Og hvor længe gik der fra du sluttede med Provera til din menses kom? Vil gerne igang så hurtigt som muligt. Hørte igår om endnu en gammel veninde der er gravid igen. Og nok i første forsøg ligesom sidste gang... bliver sgu lidt bitter, selvom deres helt jo intet har med mit manglede at gøre.
Annesophie - tak for det. Håber snart din cyste er på retræte så I også kan komme videre. Rart at jeg ikke er den eneste der slår ud, men stadig surt - synes jeg har haft det akne jeg behøver i mit liv....
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!

Nete
[quote]regitze skrev:
Tak for jeres svar. Nete, du har nok ret i at vejret og mørket heller ikke hjælper på humøret Smile Hvordan går det med æggene? Og hvor længe gik der fra du sluttede med Provera til din menses kom? Vil gerne igang så hurtigt som muligt. Hørte igår om endnu en gammel veninde der er gravid igen. Og nok i første forsøg ligesom sidste gang... bliver sgu lidt bitter, selvom deres helt jo intet har med mit manglede at gøre.

Jamen det går godt. Der var et fint æg på 24 mm, da jeg blev scannet i morges, så jeg har netop overvåndet mig selv og for første gang selv sprøjtet mig i maven med en ægløsningssprøjte. Det plejer at være min kæreste, der kan det. Jeg hader selv nåle. Smile Min gynækolog var så glad, selv om jeg er en del mere afventende.

Denne her gang gik der 4 dage, før jeg blødte rigtigt, og skulle begynde at stikke med puregon. Jeg har fået puregon i 21 dage.
Jeg synes hele tiden man hører, at nu er den og den gravid. Det er lidt svært at være vidne til. Sad

Hvad med dig, hvordan går det hos dig?

annesophie1301
Hej Julie. Jeg tog den sidste provera i går og glæder mig til den dumme mens kommer. Min hud har IKKE fået det bedre, jeg føler mig sat tilbage til teenageårene. Min pande er fyldt med små knopper.
Har du fået mens endnu? Hvis ja hvor længe gik der så efter provera?

Og Nete: Jeg har også 3 veninder tæt på der er gravide, og som hele tiden spørger hvornår jeg bliver gravid....Det er ikke sjovt
Har PCO og er normalvægtig. Gift og mor til lille pige fra august 2009. Da jeg fik hende fik jeg puregon efterfulgt af 'hjemmerul' og blev gravid i 2. forsøg.
Oktober 11: startet puregon, fik en cyste og provera i 10 dage. Var blevet gravid naturligt lige inden provera start uden at vide det.

regitze
Min mens kom idag, så har fået tid hos gyn imorgen, og så starter stikkecirkusset igen. Denne gang er jeg ikke så heldig det er på pen, men skal selv blande - på trods af at jeg er uddannet farmaceut, og derfor burde det ikke ligge mig fjernt synes jeg nu alligevel det bliver lige spændende nok. Min akne trives i bedste velgående - men det plejer nu bestemt heller ikke at blive bedre omkring menstruationen.
Mine veninder spørger heldigvis ikke på den måde, gor jeg har været åben overfor de fleste af dem omkring hvad vi er igennem. Så selvfølgelig spørger de, men det er mere til hvordan det går med det hele, så der er det ok at sige at det går af helvede til. Det er mere ude på arbejdet der bliver stukket lidt ind imellem, hvilket jeg synes er SÅ upassende. Det rager virkelig ikke mine kolleger. En af dem var så fræk at spørge om jeg troede vi overhovedet kunne få børn, og om man ikke skulle starte lidt i god tid - har fortalt dem jeg har PCO. Det var så midt i mit sidste forsøg, og havde bare sådan lyst til at sige: "Nej, ved du hvad - det er jeg faktisk skide bange for at vi ikke kan. Så derfor render jeg til gynækolog i tide og utide for at blive undersøgt, gør mit liv stresset og hårdt at overskue med kost og træning, for ikke at glemme alle de hormoner jeg står og stikker i mit maveskind hver aften. Men tak fordi du spurgte". Men sagde selvfølgelig bare noget i retning af: "Det håber jeg da" indtil jeg blev reddet af en anden kollega, der vist godt kunne se jeg var målløs.
Nete: er du så blevet insemineret, eller var det hjemmearbejde? Krydser for at det lykkedes!
annesophie: Så må du da også snart få din menses, så kan vi følges ad - og få de to streger samtidig, for selvfølgelig lykkes det denne gang for os begge Grin

Nete
Hej igen

Det er rent hjemmearbejde indtil videre. Jeg skulle have ægløsning i går, så vi gjorde vores, men i nat og her til morgen har jeg bare de ondeste smerter i maven. Nogen, der har prøvet det? Jeg aner ikke, om det "bare" er ægløsning, da jeg jo nok aldrig har haft en ægløsning grundet PCOS´en. Confused

annesophie1301
@Julie: Ja nu må den mens gerne snart komme, gider ikke vente mere. Den kommer sikkert i weekenden når jeg skal til bryllup! Men jeg håber selvfølgelig også på at den er der denne gang, og at der IKKE kommer cyster igen.
@Nete: Det kan sagtens være ægløsningen du kan mærke, det er der mange der kan. Held og lykke, jeg håber det æg sætter sig fast!!!

Nete
annesophie1301 skrev:

@Nete: Det kan sagtens være ægløsningen du kan mærke, det er der mange der kan. Held og lykke, jeg håber det æg sætter sig fast!!!

Jeg ved ikke rigtigt. I sidste periode blev jeg jo overstimuleret.

Denne her gang i mandags var er der et æg, der var 24 mm. hvorefter jeg skulle stikke med ægløsningssprøjten også mandag og herefter være sammen med kæresten i går. Jeg forstår ikke disse smerter. Det er både når jeg går, står, sidder og sætter mig. Jeg tror, jeg ikke tør andet end at ringe til min gynækolog. Øv, hvor jeg bare ikke håber, at jeg er overstimuleret igen. Cry

regitze
Nete, jeg stemmer også for ægløsningen. Jeg har kunnet mærke den to gange - den ene gang kunne jeg hverken gå eller stå hele dagen, så måske er det det samme for dig?
Men ring til din gyn for en sikkerheds skyld, det kan forhåbentlig give dig ro i sinde

annesophie1301
Du er da ikke overstimuleret hvis han kun så et flot æg på 24mm. Hvis du var det skal der være mange flere æg. Jeg tror på at det er et præmieæg der er på vej ned, så hyg du dig bare en masse med din mand : ) Da vi fik vores først datter var der også et stort æg på 22-23, jeg krydser alt for dig!

Nete
regitze skrev:
Nete, jeg stemmer også for ægløsningen. Jeg har kunnet mærke den to gange - den ene gang kunne jeg hverken gå eller stå hele dagen, så måske er det det samme for dig?
Men ring til din gyn for en sikkerheds skyld, det kan forhåbentlig give dig ro i sinde

Jeg håber sådan, at du har ret. Det er bare de samme smerter, som sidste gang, og min maven er helt oppustet. Jeg håber det. Smile

Nete
annesophie1301 skrev:
Du er da ikke overstimuleret hvis han kun så et flot æg på 24mm. Hvis du var det skal der være mange flere æg. Jeg tror på at det er et præmieæg der er på vej ned, så hyg du dig bare en masse med din mand : ) Da vi fik vores først datter var der også et stort æg på 22-23, jeg krydser alt for dig!

Tak for dit svar. Næ, det er vel rigtigt nok. Der var kun et æg og så få andre små i mandags. Det kunne bare så godt, hvis det er tilfældet. Ihhh jeg krydser fingre for at du har helt ret. Fingerscrossed

Nete
Lige en lille opfølgning. I dag er min mave "normal" igen, så det har nok været ægløsningen. Bare underligt med så stærke smerter i forbindelse med det. Og nu kan jeg ikke lade være med at tænke, om vi så var for hurtige....Vi var sammen om aftenen (36 timer efter ægløsningssprøjten blev givet) og jeg fik først smerter om natten og hele den følgende dag (i går). Confused

regitze
Jeg har som sagt også oplevet det en enkelt gang. Du skal ikke være nervøs for om I var for hurtige - sæden kan overleve flere dage inde i dig. Ægget lever ca 24 timer tror jeg nok, så måske kan I nå endnu en chance for at ramme det? Wink
Jeg startede på menopur igår, det var sgu en noget anden kanylestørrelse end gonal-f, der skulle sgu bruges kræfter for at få den gennem maveflæsket... Men hvis bare det giver en bebs skal jeg nok stikke til Grin
annesophie: er mens kommet endnu?

Nete
regitze skrev:
Jeg startede på menopur igår, det var sgu en noget anden kanylestørrelse end gonal-f, der skulle sgu bruges kræfter for at få den gennem maveflæsket... Men hvis bare det giver en bebs skal jeg nok stikke til Grin

Du er så sej. Jeg kunne ikke stikke mig med en meget tyk nål. Har nåleforbi. Jeg ville besvime. Jeg krydser fingre for at det lykkes for dig/jer. Fingerscrossed

Er det ikke kun virkelig, virkelig god sæd, der kan overleve i flere dage? Min kæreste havde et tal på 29 mio. i sin test. Vi må prøve igen. Pfft

regitze
Jeg vil sige, at efter jeg stod på kundetoilettet på Tåstrup Apotek en mandag morgen og måtte tage ÆL-sprøjten fordi mine æg var speed vokset over weekenden, er menopur ingen sag. Grin Men selvfølgelig skal man bare prise sig lykkelig for at de havde et kundetoilet, så jeg ikke skulle sidde i bilen og gøre detPfft
Min fertilitetsjordemoder sagde at den oprensede ikke kan, altså når man inseminerer, men at normal sæd kan nogle dage, kan ikke huske hvor mange det var. Men bare op på hesten igen (eller rettere kærestenWhistle)

Weng1985
Kære Julie..

Håber virkelig snart det lykkes for dig, kender tudeturene alt for godt Sad

Krydser fingre for jer Smile

Christine

annesophie1301
Hej søde piger
Ingen mens endnu, så irriterende. Men jeg gætter/håber på i morgen eller overmorgen. Sæd kan leve op til en uge, men gå i bare i gang igen, hellere for meget end for lidt ; )

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Provera, pergotime..... Prøver at blive gravid 1 17-01-2013 11:40
Provera men ingen menstruation Hormoner 2 07-07-2012 16:44
Provera, pergotime og ægløsningssprøjte Metformin eller anden medicin 4 15-05-2012 10:15
Erfaringer med provera og pergotime? Metformin eller anden medicin 7 23-02-2012 19:32
Udredning og en masse tanker... Læge - Gynækolog 1 28-10-2011 18:54
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176