19. Januar 2018 10:19:10
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 25391519
6041 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Til jer piger, som er blevet Insemineret :)
Dupont87
Hej piger...

Ja, jeg sidder her og er temmelig spændt, da vi nu er gået igang med PB igenGrin

Jeg stoppede med p-piller for godt 2 uger siden og skal ind og scannes på 12 dagen (på tirsdag) for at se om der er kommet et æg af sig selv - det er der jo en stor chance for efter p-pillestopFingerscrossed... tænk nu hvis jeg kan undvære hormonerBlush

Jeg er så spændt og kunne rigtig godt tænke mig at høre nogle af jeres oplevelser med insemination... hvordan føles det, blev i gravide og hvor mange gange skulle der til? Ja, i har nok svaret på det mange gange, men jeg kunne bare så godt tænke mig at høre et par historier Smile

Ønsker jer alle en rigtig dejlig weekendHug
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

AFH
Hejsa Smile

Det er ikke meget at føle. Det er et meget tynd lang rør tingest der føres op i livmoderen. Min kommentar var "var det det" Det tog ikke mange sekunder. Jeg havde dog lidt ondt i maven resten af dagen.

Vi har haft et forsøg, som resulterede i negativ, og så 2 der er blevet aflyst. Så vi håber på et forsøg i december, der bliver gennemført.

Held og lykke med forsøget Fingerscrossed
Har den skønneste søn fra aug 2012 Smile

Newt
Hejsa

Som AFH siger, så gør det ikke ondt. Det er meget hurtigt overstået. Jeg havde ej heller nogen gener efterfølgende.

Jeg har kun prøvet det én gang, da vi var så heldige at blive gravide i første IUI-forsøg. Dog havde vi en lang forhistorie for at nå dertil, men det er jo en helt anden historie.

Jeg håber, det kommer til at gå lige så godt for jer, som det gjorde for os. - Behandlingslivet er så sejt og hårdt, mens det står på, men når man står med sin baby i armene er det bare det hele værd.

Al mulig held og lykke og lad os høre en update på, hvordan det går!

Fingerscrossed
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

Notus
Jeg synes det var helt smertefrit, og det gik utroligt hurtigt, det føles som om det hele er ved at ryge ud bagefter, men det gør det ikke. Men det kan være meget rart at have et indlæg på, hvis man skal noget lige bagefter.
Jeg har kun prøvet en enkel IUI, som jeg desværre testede negativt på i går, men jeg håber at det lykkes næste gang.

Dupont87
Tak fordi i gad at dele jeres historier med mig. Det er så dejligt at høre lidt om andres forløb, når man ikke rigtig ved hvad det er man går ind til Smile

Newt - det var da fantastisk at det lykkedes for jer i første forsøg. Men det er nu ikke noget jeg stiler efter. Det kunne da være dejligt, men så heldig er jeg nok ikke Smile

Notus - Det er jeg rigtig ked af at høre. Den ene streg på testen er forfærdelig... Jeg er sikker på den kommer i næste forsøgFingerscrossed

AFH - Det er da irriterende, jeg håber også for dig at det vil lykkedes dig næste gang.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed

Trut
Hej Dupont (og alle Jer andreSmile) Jeg fik taget æg ud i oktober og var selv meget spændt og nervøs for om det gjorde ondt, men giver absolut alle de andre ret, det er slet slet ikke noget at regne. Ifølge mine kæreste tog det godt 30 min. (havde også 22 æg de skulle tage ud), men jeg følte det som 5 min. Jeg havde lidt ondt bagefter, men heller ikke noget at regne. Dog følte jeg mig også meget oppustet og fik besked på at drikke meget vand og spise æggehvider (hvorfor æggehvider ved jeg ikke?????), men dette var også fordi jeg havde så mange æg der skulle tages ud. Vand var meget vigtigt for mig, godt 5-6 liter om dagen. Kroppen har brug for væsken, da den skal fylde de hulrum ud hvor æggene har ligget og dette gør den med vand og blod. Tilføres der ikke væske, kan man risikere at der dannes vand i bughulen, hvilket skete for mig desværre. Men husk, dette var kun fordi jeg havde så mange æg at tage udSmile Min kæreste og jeg har lige haft første fryseforsøg (dvs. 2. forsøg) og denne var desværre også negativ. Et godt råd fra mig er ikke at lade sig narre af de mange gravidisitets symptomer man har efter man har fået sat æg op, da det kan være medicinen der giver dem. Lev som var du gravid, så giver du din krop de bedste forudsætninger og så forsøg at leve så "normalt" et liv du nu kan (very easy to say I know). Jeg ønsker dig virkelig alt held og lykke i Jeres nye skridt imod baby Smile

Dupont87
Hej Trut Smile

Tak for din historie - jeg skal dog ikke have taget nogle æg ud, da jeg kun har et. Jeg skal "bare" i IUI behandling.

I dag var jeg til sidste scanning (dag 20) som endelig viste et stort nok æg på 19 mm. - Jeg skal tage ægløsningssprøjte i aften og derefter insemineres på mandagFingerscrossed - Det er virkelig spændende...

Jeg ønsker dig alt held og lykke med andet forsøg med iglo-baby - det ville jo være en fantastisk julegave.

Kram herfra

Trut
Hej Dupont Smile
Ej hvor fedt med dit æg. Jeg håber virkelig din næste besked herinde bliver et "jeg er gravid"Smile Vi må desværre vente til januar med at få det næste æg op. De har sat mig på p-piller lige nu for at sikre jeg får min mens før jul og dermed kan starte på Østradiol igen osv....

Glæder mig til at høre mere fra dig.
Knus og god weekend

Dupont87
Hej igen Smile

Det er virkelig spændende - skal nok give lyd fra mig hvad det bliver til... IUI sker i morgen kl.15.30 (efter skriftlig dansk eksamen) Yes - der burde jeg være godt afslappet Wink

Jeg krydser fingre for at der kommer en lille en til dig i løbet af 2012. Fingerscrossed - synes der er rigtig mange her unde som har haft heldet med sig den seneste tid. Håber det smitter lidt på os andreWink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
nogle der er blevet gravide på metformin? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2013 14:51
Lige blevet henvist til Århus.. Hårvækst og hårtab 2 20-06-2013 17:29
Fat mod piger Er blevet gravid 1 26-01-2013 20:37
Er så lykkelig er blevet gravid<3 Er blevet gravid 7 18-12-2012 09:25
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4