21. Juni 2018 19:40:18
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26307293
6039 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ikke pcos alligevel!!!
majamj88
Ja Ågaard ringede personligt til mig i aftes med svar på mine blodprøver. "Hvem har fortalt dig at du har pco?" spørger han!!! Øøøh det har min gamle gynækolog + de blodprøver jeg fik taget på Horsens sygehus i sin tid... Men nu er det åbenbart sådan at mine blodprøver INTET afslører. Ågaard synes simpelt hen det er for mærkeligt. Jeg har et ekstremt lavt indhold af mandlig kønshormon lige pludselig. "Jeg tror ikke på at du har pco" Sådan sluttede han af.

Jeg fatter simpelt hen ikke en hujende fis af det her nu.. siden jeg fik diagnosen har jeg været på p-piller, så måske er det derfor at blodprøverne er misvisende. Ågaard scannede mig da jeg var inde hos ham første gang og der havde jeg masser af små cyster hele vejen rundt, men nu hvor blodprøverne er kommet så er han i tvivl.

Jeg har næsten ALLE symptomer på pcos: akne, træthed, hårtab på hovedet og meget hår på arme+ ben.... Så fatter intet...

Har fået tid til en ny blodprøve om 1 måned ca. for hvis det er p-pillerne, som i øvrigt er lav hormonel, der spiller ind vil vi kunne se det næste gang. Ågaard mener nu ikke det er skylden.
Men hvorfor fik jeg det så konstateret i sin tid? Hvorfor har jeg så mange symptomer så? Hvorfor har jeg så de der karakteristiske æggestokke??

Kan ikke helt finde ud af om dette her er positivt eller negativt for mig... Hvis ikke det er pcos, fejler jeg så noget andet, der måske er mere alvorligt?

SÅÅÅÅ mage spørgsmål... må vente en måned med at få det endelige svar Sad
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

Tinam
Hold da op. Det er da helt vildt.

Der er lang tid til du skal have taget blodprøver igen. Men det lader da til, at lægen har styr på det. Måske, har de krop helbredt sig selv?
Jeg har været igennem 5 IVF forsøg. Men hver gang har jeg fået meget mere Gonal-F end PCO'ere normalt får. Derfor kom de også i tvivl om, hvorvidt jeg har PCO.

Spændende, hvad de finder ud af om en måned. Og er spændt på resultatet.
Tror det er godt for dig, hvis du ikke har PCO. Håber for dig, at alt ordner sig.Hug
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Frk_Fie
Aij hvor lyder det bare virkelig belastende med den omgang du er igennem nu. Kan godt forstå de mange spørgsmål der melder sig nu med alt den uvished. Jeg håber for dig at du snart får et svar du kan forholde dig til.

Min kommentar går bare på, at jeg har oplevet at motion faktisk godt kan "sløre" de kliniske (blodprøve-mæssige) kriterier for PCO fordi motion i sig selv øger insulinfølsomheden og musklernes evne til at optage insulin. Idet der flyder mindre insulin rundt i blodet vil der være et ændret "sygdomsbillede" - f.eks. blodprøver eller andet. Jeg har en enægget tvilling, der har fuldstændig de samme symptomer på PCO som mig og da vi er samme arvemateriale og er opvokset under samme kost og livsstil burde hun jo - ligesom mig også kunne kostateres med PCO. MEN forskellen er, at hun i modsætning til mig dyrker motion (faktisk 3 x ugentligt og cykler til og fra arb.) Så derfor var hendes blodprøver normale - men hun har stadig alle symptomerne og tåler ikke 'alm.' kost osv.
Det er da ret tankevækkende...
Men ja, jeg tror da også godt at p-piller kan have en indvirkning på det. Så vidt jeg ved er det en ren jungle for lægerne at finde rundt i, blive enige om anbefalingerne for hvilke p-pille-præparater PCO-piger bør bruge.
Jeg har gået hos Bjarne Stigsby og han virker som om han er rigtig meget inde i det med p-piller. Min egen læge har endda haft kontakt med ham, da jeg skulle starte op med p-piller efter amningen, så han kunne anbefale noget der ikke kom i carambolage med pco'en.

Nå, men bare nogle input herfra. Jeg håber som sagt virkelig for dig, at du snart får en afklaring, for den uvidenhed må være fruygtelig stressende Hug
Fik konstateret metabolisk syndrom og PCOS ifb. med fertilitetsbehandling for 3 år siden. Mor til Lea Annabell på 2 år og 7 mdr.

majamj88
Tusind tak for jeres kommentarer.. Er selv ret sikker på at jeg har PCO uanset hvad da jeg jo har de cystiske æggestokke + at jeg for et år siden havde blodprøver der viste det samme...
Frk_Fie: Det med motion kan godt lyde ret passende.. da jeg sidste år fik taget blodprøverne dyrkede jeg absolut ingen motion udover gåturen til og fra banegården hver dag. Idag går jeg både til combat og boksning - ialt 3-4 ganges intens motion hver uge.
KrisB: Ja tænkte det nok.. da mine sidste blodprøver viste positiv for pco havde jeg ikke fået p-piller i næsten et år. Men de snakkede altså ikke om at p-piller ville spille ind da jeg fik en tid til nye blodprøver.

Selvom det er super træls at skulle vente igen med nye blodprøver, så er jeg nu ret sikker på at jeg har pcos, for har jo alle symptomer og det er jo blevet bevist via blodprøver førhen.. Hmmm.

Jeg har været nede og bestille bøgerne "Spis dig gravid" og "Fra barnløs til frugtbar - spis dig ud af pcos". Selvom jeg ikke er overvægtig og dyrker motion, skal kosten dælme også have chancen (selvom jeg førhen har prøvet uden held).

Tak igen piger, og held og lykke til jer med hvad I nu har gang i af behandling Hug
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.

majamj88
Nej det undrer mig ikke hvis de to bøger modsiger hinanden. Personligt er jeg mest positiv overfor "Spis dig gravid" da mange har anbefalet den og det har Ågaard også. Men min søde mor betaler for dem, så jeg siger da ja tak og tager dem begge.. man ved jo aldrig Smile

Men det irriterer mig nu lidt at Ågaard siger "Jeg tror nu ikk du har pco". Han burde da have set så mange med pco og så stor erfaring at han ville vide hvor meget p-piller spiller ind... Hmm ja.

Meen nu satser jeg på kost og motion indtil jeg hører andet Smile

Frk_Fie
Ja der er også på pco-info godt nok forskellige definitioner af PCO og PCOS - og jeg oplever også som I, at lægerne ofte heller ikke lige er opdaterede ift. diagnositcering og behandling af sygdommen. Min læge siger der er mage forskellige meninger om PCO - det tror jeg på Confused
Det er virkelig interessant det med p-pillerne. Jeg har heller aldrig fået at vide at jeg skulle være stoppet med dem 3 mdr. inden blodprøve-tjek, men det giver rigtig god mening. Nogle læger behandler jo egentlig også PCO med p-piller... Jeg tror også helt sikkert at både motion mog p-piller har påvirket min tvillingesøsters blodprøve-svar. Øv lidt irriterende, for det er jo alt andet lige rart at få besked om man har det eller ikke har det (især hvis man som du majamj88 (og min søster) oplever at have symptomerne. Håber som sagt du snart får en pålidelig afklaring majamj88.
Held og lykke til jer alle piger med kostomlægning, behandling, graviditet og havd I ellers er igang med relateret til PCO'en osv. Hug Krammer!
Fik konstateret metabolisk syndrom og PCOS ifb. med fertilitetsbehandling for 3 år siden. Mor til Lea Annabell på 2 år og 7 mdr.

majamj88
Jeg har fået et udprint af resultaterne på mine gamle blodprøver og sammenlignet dem med hvad "spis dig gravid" tabellen overhvad tallene vil være hvis man er insulinresistent... OOh my, hvor er mit testosteron dog bare AALT for højt...
Sikke noget fis at sige, at jeg så ikk har pcos alligevel.. Og hold da op hvor kan p-piller dog give et misvisende svar så Sad

majamj88
Ja KrisB, det er viildt dårligt at han ikke kan tænke længere end det.. er egentlig også ret rystet og skuffet. Har fået Ågaard anbefalet af rigtig mange netop fordi han har masser af erfaring med pco patienter. Nu føles det bare som om, at han ikke ved synderligt meget og direkte angriber min diagnose ved at spørge "Hvem har dog fortalt dig at du har pco?".
Jeg havde sådan håbet at jeg ville få lagt en god plan ude hos ham om hvad der videre skal ske, men nu er det hele lidt på standby indtil jeg åbenbart får kørt min krop ud igen, så jeg kan få nogle dårlige blodprøve tal... Sad

Har slet ikke lyst til at gå så længe uden p-piller og uden noget som helst andet på nær kosten selvfølgelig.. Jeg ved hvad resultatet blev sidste gang jeg stopppede med p-piller og bare fik lov at passe mig selv... Jeg har sgu brug for mere end det.. Ååh altså.

Tak for dine forslag KrisB - men nu venter jeg lige til den 13 december hvor jeg skal ud til ham igen. Så flasher jeg lige mine blodprøve resultater foran ham, så han kan se den er go' nok. Så må jeg se hvad han siger til det, og om han så vil være med til at lægge en plan for mig.
Hvis ikke, så vender jeg tilbage efter nye muligheder af gynækologer. Er også blevet anbefalet en kvinde nede i Vejle, som vist nok hedder Gitte Glavind, men har ikke hørt meget om hende fra andre..

Krammer til dig også Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
Ældre med PCOS PCO Brevkasse 8 20-01-2014 22:23
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0