18. September 2020 22:28:54
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30250799
5844 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Nok et underligt emne..
fridius
Nu går vi jo julen i møde og det indebærer en masse julefrokoster.

Vil bare høre Jer herinde (selvom jeg nok godt kan komme frem til svaret).

Jeg er blevet skannet i denne cyklus for at se om der var nogen ægudvikling (hvilket har været en blandet oplevelse), men i tirsdags kunne hun se et fint æg på 19 cm (vokset fra 12 cm om torsdagen ugen før), og sagde at jeg inden for en uge ville få ægløsning, og hun lagde en "arbejdsplan" for os med lagengymnastik hver 2. dag.

Nu kommer spørgsmålet så - påvirker alkohol min chance for at ægget bliver befrugtet og sætter sig fast??
Gynækologen sagde at jeg kunne tage en test tidligst den 19 december, men har julefrokoster den 9 og 10.
Der er ingen der ved noget om projekt baby, og derfor vil jeg helst ikke have de skal se at jeg ikke drikker - så vil lidt skade??

MIN
Hej Fridius,
Hvis du kan teste d. 19, er der en chance for, at du er gravid, når du skal til julefrokost Smile

Jeg havde ÆL d. 28. sep og d. 2. okt skulle vi holde min kærestes 30 års fødselsdagsfest. Jeg valgte ikke at drikke, der var kun få der kommenterede det, jeg fortalte bare, at jeg havde været småsløj de sidste par dage. Jeg kunne desværre ikke bruge undskyldningen at jeg skulle køre hjem Smile

Jeg krydser fingre for, at du står med en positiv graviditetstest d. 19. Fingerscrossed
Normalvægtig PCO-pige
Begyndte projekt baby september 2010
Gravid ved 3. hjemmerulforsøg
Vi venter tvillinger til sommer

fridius
Tak for dit svarSmile

Jeg håber virkelig også for at det lykkes denne gang nu hvor jeg ENDELIG har et æg.

Mit problem er at folk altid kommenterer det, men måske jeg bare må komme op med en undskyldningSmile

Maria MB
Hejsa
Mener jeg har læst, måske i spis dig gravid, at alkohol skal man holde sig langt fra også når man ønsker at blive gravid, og det gælder skam også manden.
Hans sædkvalitet forringes ved alkohol indtaget op til 48 timer før "han skal bruges til noget" Wink
Jeg mener det er noget i den stil.
Kan nemlig huske min mand fik drikkeforbud på et tidspunkt til en fest fordi det lige var tiden til noget andet Angel
Ja det var altså mig der gav ham forbudet.
Mon ikke der er andre der kan huske noget om hvor det står?

Maria MB
Mor til to drenge - en fra 2005 der kom af "sig selv" og en fra 2010. Fik efter nr. 1 konstateret en stofskiftesygsom og PCO - og endelig efter lang periode med medicin, metformin og kostomlægning kom lillebror. Lever nu 100% på KISS-kost og har aldrig haft det bedre Yes

fridius
Kæresten skal til mandejulefrokost idag - gad vide hvad han siger til et drikkeforbud - men altså jeg synes godt nok jeg har ofret meget de seneste 6 mdr for nu at have et æg som forhåbentlig snart kommer til at blive en baby - uden han har skulle ofre en fis. Jeg skal spise efter kiss kosten, dyrke motion, tage piller og han er ikke med til noget af det.
Nu må damen bestemme - BASTA Smile hehe.
Tror ikke jeg bliver særlig populær, men altså de næste 6 dage skal vi være på hvis vi skal have en chance for at der sker noget.

Nete
Måske jeg bliver lidt grov nu, men vil du brændende have et barn, kan svaret vel ikke være så svært igen.

Der er ingen, der ved, om du bliver gravid i denne omgang, men hvis der var minimal chance for det, så ville jeg holde mig langt væk fra alkoholen.

Og hvad andre end måtte mene om det, ja, lad dem tænke deres. Du kan da bare, hvis du virkelig føler, at du skal komme med en forklaring på det, sige, at du har været lidt småsyg og på pencilen.

Det hele er sagt i en god mening. Smile
Projekt Baby start november 2010:
Fik konstateret PCOS i april/maj 2011.
Juni 2011: Hjemmerul - negativ
August 2011: Hjemmerul - negativ
Oktober/november 2011: Hjemmerul - positiv graviditetstest herhjemme, 1. blodprøve et HCG niveau på 125 og 2. blodprøve et HCG niveau på 5150.
1. scanning d. 11/12-2011: Der er det fineste og smukkeste hjerteblink, 6 mm.
2. scanning d. 15/12-2011: Hjerteblink og spiren er nu 11 mm. Yes
Nakkefoldscanningen den 25/1-2012 gik super godt. Jeg havde et 3 gange så højt tal, som det mindst skulle være. Terminen blev sat til den 29/7-2012.
Kønsscanningen den 10/2-2012 viste, at vi skal have en lille dejlig prinsesse. Terminen er fortsat den 29/7-2012. Grin
Perfekt MD den 9. marts 2012, vores lille prinsesse er sund og rask, alt så så fint ud. Hun er ca. 21 cm, vejer 305 gram og meget, meget aktiv inde i sin mors mave. Yes

fridius
Du har så ganske ret - men det er bare så svært når ingen ved noget om det hele og man plejer at være fortaler for store drinks og shotsSmile
Men jeg ønsker mig så meget at det skal lykkes (og helst i denne omgang), så jeg kan nok komme på en god undskyldningSmile

Maria MB
Hej igen
Har spekuleret som en gal over hvor jeg havde læst det, og nu har jeg fundet det - eller noget af det i hvert fald.
Det er i en bog der hedder gravid i en fart, og jeg citerer:
"Enhver mand, som håber at blive far til et barn, bør ideelt set holde op med at drikke alkohol regelmæssigt i mindst tre måneder før undfangelsen for at få tid til at producere sunde sædceller. Men selvom man bare stopper en måned før undfangelsen, kan man forbedre sine chancer for en vellykket befrugtning."
Kan ikke finde det om de 48 timer, så det må jeg have et andet sted fra.
Om kvinden står der:
"Alkohol hæmmer hypothalamus og reducerer mængderne af de stimulerende hormoner, som kan indvirke på ægløsningen. Den vigtigste skade på den kvindelige fertilitet som følge af alkohol er imidlertid forstyrrelser i dne ømfindige meioseproces."
Som enhver jo ved hvad er Confused
Brug kosten som undskyldning - og er der nogen der siger, "der sker da ikke noget ved en enkelt gang at drikke", så svar med et sprøgsmål til dem, "vil du bede en med sukkersyge spise sukker?"
Vi ved jo godt at sprut, sukkerfri sodavand og et glas vin godt kan gå - men hvis ikke du har fortalt det, så kan det jo altid være noget du først lige har fundet ud af for nylig, næste gang du gerne vil have en drink Wink
Maria MB
Mor til to drenge - en fra 2005 der kom af "sig selv" og en fra 2010. Fik efter nr. 1 konstateret en stofskiftesygsom og PCO - og endelig efter lang periode med medicin, metformin og kostomlægning kom lillebror. Lever nu 100% på KISS-kost og har aldrig haft det bedre Yes

fridius
Tak for citaterne Smile
Der er dog ingen af os der har været alkoholfri så længe, men der var der heller ingen tegn på ægløsning Smile

Jeg er en normalvægtig/på nippet til undervægtig PCO pige, så kan ikke engang bruge slankekur som undskyldning.
Men altså jeg behøver jo ikke en undskyldning for ikke at drikke, kan jo sige jeg ikke har lyst Smile

MIN
Det er en skrøne at man ikke må drikke alkohol når man tager pencilin Smile
Normalvægtig PCO-pige
Begyndte projekt baby september 2010
Gravid ved 3. hjemmerulforsøg
Vi venter tvillinger til sommer

chrissie
Synes den er rigtig go den en af de andre skriver, hvis folk begynder at spørge, så bare sig. Ville du give sukker til en med sukekrsyge? Dit insulin går jo amok hvis du drikker alle de sukkerholdige alkoholdrinks... Du kan jo sige du vil få det dårligt i maven. Men hvor er det egentlig bare frygteligt at det er nødvendigt at sku sidde og finde på undskyldninger for, hvorfor man ikke drikker! Hvorfor SKAL man drikke til diverse julefrokoster?? Sikke da en kultur. Nu drikker jeg sjældent, og jeg skal næsten altid sidde og høre fra min kærestes venner: Ej fuck hvor er du kedelig, hvorfor er du så sur?, når jeg siger jeg ikke har lyst til at drikke. Den kommentar kommer som regel efter denne kommentar: Skal du ikke drikke?!?!! (efterfulgt af forfærdede udtryk), du ser sgu osse lidt tyk ud, du er da gravid!... Hvor er det sindsygt at man ikke kan tage til en fest uden at drikke som et hul i jorden!Angry
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
ved ikke hvor jeg skal placere dette emne? Alt imellem himmel og jord 2 28-05-2012 20:28
Jeg har det altså underligt? Prøver at blive gravid 5 31-03-2011 21:19
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176