17. December 2017 16:45:27
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24854091
5960 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
nogle der kan give et godt råd
maialine
Hej, jeg er helt ny herinde, og blev så glædeligt overrasket over at se dette forum..
Jeg er 29 og har haft PCO i 12 år...
HAr kun haft 2 naturlige menstruationer, resten er kun kommet pga langvarig p pille brug (diane mite og yasminelle)
Nu vil jeg gerne være gravid, men stoppede med p piller i oktober og har selvføgelig ikke fået menstruation, og dermed ingen ægløsning..
Har fået en tid hos min egen læge om 1 uge, men ville høre herinde, om der er nogle der ved / kan anbefale hvilket forløb jeg/vi kommer til at få herfra, og hvad jeg kan forvente af det? Er så bange for ikke at kunne blive gravid???

(Jeg er normalvægtig, har altid været det, og dyrker motion.
Min kærestes sædkvalitet er tip top, så det er altså mig og PCO'en der er problemet.
har fået konstateret højt mandligt kønshormon, men ingen tegn på insulinresistens.
Derudover har jeg forhøjet blodtryk og er i behandling for dette...
Får migræne næsten hver gang jeg havde menstruation på p piller, og har meget hormonelt udløst hovedpine... )

Glæder mig til at høre fra nogle, der er klogere på et graviditetsprojekt herfra, end jeg er...
Kærlig hilsen Maia

Fru Viborg
Kære Maia.
Det lyder til, at vi umiddelbart minder meget om hinanden. Jeg er også 29 år, normalvægtig, har for mange mandlige kønshormoner, mand med normal sædkvalitet, havde store problemer med hovedpine i forbindelse med p-pille-menstruation, generelt mange problemer med kraftig hovedpine etc.
Umiddelbart kunne det godt tænkes, at det kan lykkes for jer ved blot lidt hormoner og hjemmearbejde på ÆL-tidspunktet, eller måske insemination. Det vil i hvert fald være første skridt, tror jeg. Har du prøvet at ændre din kost? Måske det kan være nok til, at du bliver gravid.
Vi har været i behandling siden marts 2011. Først ved hormoner, ÆL-sprøjte og hjemmerul 3 gange, og derefter 2 x insemination. Desværre har jeg tendens til graviditeter udenfor livmoderen, og at jeg ikke kan holde på ægget, når det er befrugtet, og derfor blev vi henvist til Skive, hvor vi har haft 1 IVF-forsøg. I alt har jeg været gravid 3 gange, men mister det så meget kort i graviditeten (allerede uge 4-6), men hvis du ikke har de problemer, tror jeg sagtens, at det vil kunne lykkes for jer ret hurtigt og med forholdsvis små midler.
Jeg kan godt forstå dine bekymrende tanker, men jeg ville være super optimistisk, hvis jeg var dig. Det skal helt sikkert nok lykkes.
Jeg håber, det hjalp lidt på dine spørgsmål. Ellers skriver du bare igen.
Kærligst Rie
Konstateret PCO i maj 2009.
Gode resultater med KISS-kost i 2010, men ikke gravid.
Forsøgte først med hormonbehandling og hjemmerul:
1. forsøg april 2011: Biokemisk
2. forsøg juni 2011: Negativ

Sommerpause: Spontan gravid - SA uge 5+3

2 x mislykkede IUI (oktober/november 2011)
1 x IVF kort marts 2012: Biokemisk
1 x IVF kort oktober 2012: Biokemisk
1 x IVF kort november 2012: Overstimulering og positiv graviditetstest i december - vi skal have TVILLINGER i august Smile

Forsøm ikke den lille lykke, mens du venter på den store.

maialine
Hej Rie! Tak for dit hurtige svar, og for brugbare oplysninger. Har du fået tjekket dit stofskifte? Jeg har en veninde der var igennem fertilitetsbehandling i flere år, blev gravid x flere men mistede barnet kort efter.. Da hun gik i det private og brugte en formue på at blive gravid blev hendes stofskifte tjekket. Det var for højt, hun blev sat i behandling og blev gravid i første forsøg herefter. Hun føder til august.. ved du hvor længe der går inden jeg kan komme i behandling? Var på pco klinikken på lygten i Kbh lige inden jeg stoppede med p piller. Lægen sagde her at min chance for at blive gravid var størst 1-3 måneder efter jeg stoppede med p piller og derefter markant mindre pga udeblevne menstruationer. Nu er det 1/2 år og derfor tid hos lægen på fredag om en uge. Mht kosten vidste jeg ikke man skulle spise anderledes? Nu har jeg studeret pco forum og er lidt overrasket, for troede kin det gjaldt om ikke at blive overvægtig, og det har jeg aldrig været.. Til gengæld har jeg sukketrang og spiser meget slik og alt det jeg kan læse om herinde.. Så nu vil jeg læse lidt om den kiss kost ,.,. Tror det blir SÅ svært for mig at omlægge kostvane. Endnu engang tak for svar, og for et fint lille motto du har på din profil. Smile

Fru Viborg
Hej Maia.
Tak for tippet med stofskiftet - det vil jeg helt sikkert få undersøgt. Jeg tænker bare, at umiddelbart er man vel mega tynd, hvis man har for højt stofskifte? Det er jeg nemlig ikke. Mit BMI ligger på 22-23. Er din veninde det?
Mon du i mellemtiden er startet i behandling? Jeg ved ikke så meget om ventetiden i hovedstaden, desværre.
Mht. kosten så er det sværeste for mig helt klart også at holde mig fra sukker - især kage og chokolade. Og især i perioder som lige nu, hvor alting går lidt ned ad bakke. Så daler motivationen i takt med, at sukkertrangen stiger Sad
Konstateret PCO i maj 2009.
Gode resultater med KISS-kost i 2010, men ikke gravid.
Forsøgte først med hormonbehandling og hjemmerul:
1. forsøg april 2011: Biokemisk
2. forsøg juni 2011: Negativ

Sommerpause: Spontan gravid - SA uge 5+3

2 x mislykkede IUI (oktober/november 2011)
1 x IVF kort marts 2012: Biokemisk
1 x IVF kort oktober 2012: Biokemisk
1 x IVF kort november 2012: Overstimulering og positiv graviditetstest i december - vi skal have TVILLINGER i august Smile

Forsøm ikke den lille lykke, mens du venter på den store.

Desiree86
Hejsa. Din historie minder meget om min mht. udeblivende menstruation, normal vægt mm. Jeg kom i behandling med Metformin for ca. 6-7 uger siden, og i sidste uge fik jeg min HELT EGEN mens i snart 6 mdr - juhuu.. Startede med Pergotime på 3 dagen, og skal scannes på mandag, for at se om der er fine æg at se Smile

Sådan ser mit forløb ud indtil videre - krydser alt for dig Fingerscrossed

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
spørgsmål ud fra ny artikel Kort og godt - PCO kosten PCO Brevkasse 3 04-11-2014 18:18
Godt Nytår! Alt imellem himmel og jord 1 31-12-2013 12:07
nogle der er blevet gravide på metformin? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2013 14:51
PCOforum ønsker Godt Nytår! Alt imellem himmel og jord 1 31-12-2012 22:19
Multisød.. godt eller skidt?? Kost og motion 6 26-10-2011 21:47
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0