16. September 2019 14:21:36
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28590921
5946 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Problemstilling - 23år og ramt af PCO
WBP
Åhh endelig et forum, hvor der kan tales åbent om denne problemstilling.
Jeg er en pige på 23år og fik konstateret PCO for knap 3 år siden. Da min daværende forlovede og jeg ville igang med projekt baby. Desværre tog forløbet så hårdt på min kæreste, og ikke mindst mig - så det desværre kostede det et 6årig langt forhold. Måske det bare ikke var ment to be..

Men nu har jeg så for et års tid siden mødt en helt fantastisk fyr, og er ikke et sekundt i tvivl om at han er den, den der skal være faderen til mine børn ( hvis det da bliver aktuelt )

Jeg syntes at det er et ret akavet emne at tale om, og jeg bliver virkelig totalt depeimeret bare ved tanken om at alle veninder, barndoms vennerne osv enten venter sig eller har født.

Og vi har så planer om at skal ha gang i projekt baby i starten af det nye år - men aner ikke hvordan jeg skal præsentere denne problemstilling til ham. Jeg har fortiet at min daværende kæreste og jeg prøvede i sin tid, vilket sikkert var rigtig dumt nu.

Jeg syntes bare det er en totalt røv-problemstilling at sidde i. Er 23 - aldrig været overvægtig, har trænet og spist sund kost det meste af mit liv...

ihh hvor jeg dog syntes livet er uretfærdigt.

MaMe
Hej WBP.

Jeg fylder 23 inden længe, og min kæreste og jeg er igang med projekt baby.

Jeg fik konstateret PCO sidste sommer, så jeg var sammen med min kæreste da jeg fik nyheden om PCO kastet i hovedet.
Derfor sagde jeg med det samme til ham, at hvis han ville ha' børn med mig blev det måske en kamp. Og at han derfor fik et fripas til at gå sin vej lige nu og her - og så ville jeg ikke bebrejde ham noget.
Han gik ikke nogen steder.

Jeg ved det var hårdt at sige sådan, men det virkede for mig. Han fik de hårde facts på bordet, og tog en beslutning om at blive på trods af han vidste det ville blive en kamp. Vi gik igang med projekt baby for alvor i december måned, og er stadig i gang.

Derfor synes jeg du skal tage en snak med din kæreste nu - vent ikke til sidste øjeblik. For han får måske også brug for lige at fordøje den information du fortæller ham, og hvis han er den rigtige, bliver han og tager kampen op med dig.
Og jeg tror også du skal være ærlig omkring at din tidligere kæreste og dig prøvede i et lille stykke tid uden held, så du ikke starter ud med en halv løgn.

Jeg ved ikke om du kender Bjarne Stigsby, men han er virkelig dygtig og han yder også fertilitetsbehandling. Måske har du været igennem fertilitetsbehandling med din ekskæreste? I så fald kan jeg sige, at Bjarne virkelig formår at gøre den proces til noget godt!
Jeg er selv i gang hos Bjarne lige nu, og selvom det ikke har betydet en baby endnu (er lige begyndt), så har jeg tro og håb om at det lykkes med hans hjælp.

Når du fortæller din kæreste det, så fortæl om de muligheder der findes hvis den naturlige vej ikke lykkes - så ved han at der er håb.

Os med PCO skal slå den sygdom, og vise den ikke står i vejen for vores ønskebarn Wink

Held og lykke med det hele Hug

Jannie1988
Hej WBP

Jeg er selv 23, normalvægtig og fik konstateret PCO for 1 års tid siden.

Kan godt forstå du synes det er svært at tale med din kæreste om det.
Det er jo ikke ligefrem den fedeste situation at stå i.

Ihvertfald synes jeg, at du bliver nødt til at fortælle ham om det.
Men (selvom at det er svært) være lidt positiv omkring det. Og sige, at med hjælp er der jo muligheder for at få ønskebarnet.
At det slet ikke er umuligt, det kræver måske bare mere end hos andre.

Det er også svært (synes jeg), at skulle lyde så positiv.
Jeg er ihvertfald ikke selv særlig positiv omkring det og har nærmest mistet håbet uden overhovedet at have udnyttet alle muligheder for hjælp.

Men fordi man selv mister håbet, skal ens kæreste jo ikke også miste det fra start Smile

Min kæreste blev også, og vi skal til samtale på hospitalet i denne uge og snakke om, hvad der er af hjælpemuligheder for os.

Held og lykke.
Jannie

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1