24. August 2019 13:01:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527680
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad og hvordan taber i jer?
cecilie
Jeg forsøger at tabe mig, men føler jeg slår hovedet mod en mur konstant. Min vægt rykker sig meget langsomt og nogle gange slet ikke.

Jeg burde nok dyrke mere motion men for fanden med min lidelse er det bare så svært, bare det at tage sig sammen og fastholde det, det holder sådan ca 2-3 dage og så kan jeg ikke opretholde det mere.

Jeg går heldigvis hos en rigtig sød og god diætist med speciale i psykiatriske patienter og det min redning. Hun har givet mig en madplan jeg skal følge og det prøver jeg også, men jeg har især svært ved at få spist nok i løbet af dagen, min appetit er nede, tror det min medicin der gør det.

Hvad gør i andre for at tabe jer og hvad virker for jer?

ajnaT
Hvordan går det nu? Hug

For mig virker det at spise mad med masser af protein og fedt, samt masser af grøntsager.
Jeg spiser Low Carb High Fat. Det holder mit insulinniveau nede og så er det glutenfrit - det kan jeg nemlig ikke tåle.
Når jeg har lyst til noget som minder om brød, så laver jeg fx. frøkiks af forskellige frø, æg, salt og vand. De er virkeligt gode Smile
Men hvis jeg vil tabe mig, så holder jeg sådan noget som frø, frugt, nødder og mandler på et minimum.

Der er vist også en del som taber sig på KISS kost, så måske kunne du kigge på det.
Har forhøjet insulinniveau, en skæv androgenstatus og hårproblemer. Får problemer med cyster og er nærmest kronisk træt hvis jeg ikke passer på med kulhydrater.
Mine ovarier er dog ikke polycystisk og har regelmæssig mens, og har derfor ikke pco.
Men det er i samme boldgade og behandlingen er præcis den samme, så derfor tillader jeg mig at skrive herinde Smile

MaMe
Hej :-)

Jeg har tabt mig 30 kg fra sep 11' til april 12' udelukkende ved at kontakte en diætist (Hanne Juul), som lavede en kostplan til mig med KISS-kost.

Den gjorde rigtigt meget for mig udover et vægttab. At spise KISS-kost har givet mig energi til at komme igennem en dag uden en middagslur, fjernet hovedpiner og migræneanfald og fjernet min søde tand.

Jeg kan varmt anbefale dig at begynde på KISS-kost. Den kan virke lidt overvældende til at starte med, fordi man skal undgå så mange ting som før i tiden var "sundt" i ens øjne. Men resultaterne kommer og din krop vil elske dig for det Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Hvordan bevarer man håbet? Prøver at blive gravid 2 19-02-2014 13:31
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke