12. November 2019 09:06:04
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28797759
5919 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Erfaringer med barbering og laser i ansigtet søges!
Princess
Jeg har været så heldig at få en henvisning af min læge til 5 behandlinger med laser til hårfjerning i ansigtet. Det eneste problem er, at jeg fandt ud af, at jeg, mens jeg får behandlingerne, er nødt til at barbere mig i ansigtet, i stedet for at hive hårene ud med pincet, som jeg er vant til.

Hudlægen, som jeg var hos, sagde at barbering ikke ville gøre hårvæksten værre, men jeg må indrømme at det er enormt grænseoverskridende for mig at skulle barbere mig i ansigtet. Jeg får næsten lyst til at tude hver gang jeg tænker på det. Jeg har desuden lige mødt en dejlig fyr, men har ikke fortalt ham om min PCO og gør alt hvad jeg kan for at skjule min hårvækst fra ham. Jeg er bange for at jeg måske kunne komme til at skubbe ham fra mig, hvis jeg ikke vil have at han rører mig, fordi jeg er bange for at han kan mærke mine skægstubbe.

Så jeg vil høre om der er andre der har stået i samme situation? Hvordan har det fungeret for Jer at barbere Jer i ansigtet og hvilke produkter har I brugt? Hvad har I gjort i forhold til kærester? Og ikke mindst om I har oplevet gode resultater med laserbehandlingen?

Jeg håber meget at der er nogle der vil deres erfaringer, da jeg lige nu ikke helt ved hvad jeg skal stille op og bliver nød til at tage beslutningen hurtigst muligt. TAK Smile

Shekvinden
Hej Princess

gud hvor kan jeg følgde dine tanker det emd at baber dig og have angst for at fortælle det til ham du er ved at falde for, men kære dig jeg kan kun sige fortæl det på et andet tidspunkt vil han opdage det da din krop alligevel vil afsløre dig som PCO.. holder han af dig løber han ikke væk, tværtimod, vi kvinder med PCO er mere skræmmende for os selv end for andre fordi vi bilder os ind at ander ikke kan lide os fordi vi har et symptom som er synligt og har stor indflydelse på homonsystemenet.. det er jo vores kvindelighed PCO angriber. værre kan det vel ikke blive, tor mig jo det kan det. og hvem ved din nye ven kan også gå med en ting han skjuler for ander pga flovhed, lad din PCO se dagens lys, mennekser med symptomer har større forståelse overfor andres sygdom, eller hemmeligheder, sådan opfatter mennekser hinanden.. slut fred med din flovhed over din PCO den er en del af dig du kommer aldrig af med den....

det var det første det andet spørgsmål er at du spørger til baberinbg, jeg starter dagen med at plukke mig selv, dernæst baber jeg. det er en stor omgang hver morgen men det blev jeg nød til dA jeg for mange år siden var med i et større projekt på odense sygehus hvor de forsket i PCO her fik vi som var med en gave med 10 læserbehandligner, da de skulle se om det havde vikning, jeg var høj endelig kunne jeg slippe af med mine hår i ansigtet, men ak nej efter et ½ år var det belvet forværret til det 5 dobbel, hvis jeg lader mine hår gro i 2 døgn i dag ligner jeg en ung pupetet, desto ældre jeg er blevet har det udviklet sig til overlæben, og ned af halsen og op langs kindene,

jeg har ikke de bedste erfaringer med laser. men trives ok i dag med baberinge hvor jeg anvender en baberskive, jeg er endt ud med at bruge den som der reklameret for for mænd, og skum bruger jeg den til kvinder. denne babering holder.

Hvad du end beslutter dig for, så lyt til dit hjerte, og ikke andet. lykke til med kærligheden.... den har du fortjent.. grib den inden den flyver væk pga din egen angst....lykke til vider på dig vej

mange positive tanker
ShekvindenRose

Mjallow
Hej princess

Såfremt laserbehandlingen ikke virker har jeg med stor succes benyttet voks der er særligt beregnet til ansigt, jeg gror ikke fuldskæg endnu, men har allerede lidt på overlæbe og meget tydelige bakkenbarter. jeg vokser en gang om måneden og så hverken ser man eller mærker det, og så er det ikke hårde stuppe der vokser ud.

Bedste hilsner,
Mjallow

2012mn
Hej

Jeg har for nogle år siden fået laserbehandling i ansigtet. Jeg fik også en henvisning til 5 behandlinger, og fik alle sammen foretaget.
Det hjalp ikke mig - tværtimod. Jeg har fået mange flere hår i ansigtet. Nu er jeg nødt til at barbere mig hver dag. Det skulle jeg ikke før. Der kunne jeg nøjes med at gøre noget en gang om ugen.

Jeg har altid været åben overfor andre at jeg har PCO. Da jeg lærte min mand at kende, da havde jeg ikke fået diagnosen PCO, men "skægget" var det. Så jeg har altid barberet mig brugt pincet mv. Det skræmte ham ikke væk :-)

Kh. 2012mn

Princess
Hej allesammen, tak for svarene Smile

2012mn: Føler du at det var laserbehandlingen i sig selv der gjorde din hårvækst værre eller tror du, at det er dine hormoner der gør det?

2012mn
Hej Princess

Jeg føler at det er laserbehandlingen som har gjort min hårvækst værre. Jeg har en veninde, som var igennem det på samme tid, som mig. Hun har også fået større hårvækst og hun har ikke PCO. Min PCO er blevet meget bedre, så det er ikke den som spiller ind.

Fruitpiece
Jeg er ude i at skulle baberer mig 2 gange dagligt :-( Mine hår vokser sindssygt stærkt, det er bare ikke så fedt når man på job kan mærke hårene er på vej ud igen :-(

Cille30
Hej Mjallow : Kan se at du har skrevet herinde, at såfremt at laserbehandling ikke virker, så bruger du voks til ansigtet? Er det både hals osv?? Og hvad hedder det som du bruger?? Hvornår vokser du det? Lader du det gro i nogen dage?? Eller hvordan og hvorledes? Og hvor langtid kan du så gå uden at gøre noget? Grunden til at jeg spørger dig, er fordi jeg som sagt barbare mig og skal gøre det hver dag Sad og derfor blev jeg tilbudt laserbehandling ( har dog kun fået 1 gang ) men tænker hvis det ikke virker, ville jeg gerne have noget info hvad så man evt kan gøre? Da jeg bliver rimelig rødme, klør osv, selvom jeg også bruger creme og renser mit ansigt (hals, hage, overlæbe og lidt på kinderne ) men det er på min hals som er mest driller mig med rødme og kløe osv Wink

Håber på svar Smile
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Motionsmakker søges i Randers Kost og motion 2 12-01-2015 19:57
Erfaringer med Ciconia i Århus Prøver at blive gravid 2 21-10-2014 12:47
Søges: diætist / kostvejleder til vegetar med PCO Diætister /Kostvejledere 2 30-04-2014 13:56
Soprano xl laser behandling Alternativ behandling 1 19-04-2014 00:28
GIGA-laser Alternativ behandling 1 13-03-2014 09:13
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0