23. Oktober 2019 14:23:32
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28720178
5927 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Andre normal vægtige pco'er ??
Kath87
Noget der ligesom mig ikke får menstruation af sig selv?
Efter p-pille stop skete der bare ingenting og er nu på metformin i håb om at det kan sørge for at få gang i systemet.
Er begyndt at løbe 3 km ca. 3-4 gange i ugen og tænke mere over hvad eg spiser men det virker bare så uoverskueligt med ALT det man ikk må spise og drikke.
Skal lige siges at selvom jeg er normalvægtig så hat jeg fået en ret stor delle midt på mave, øv og det vil bare ikk gå væk.. Bare der kunne komme en baby der kunne undskylde det lidt og senere spænde det ud Wink
Jeg blev gravid på 8 år siden ved et uheld og fik en abort så jeg ved min krop fungere, eller det troede jeg da?

Nogen der har samme historie som mig?
Smile

Brittfp
Ikke helt samme historie, men lidt. Er normal vægtig pco'er med svindende delle på maven pga kostomlægning. Det er faktisk ikke så slemt, som det umiddelbart lyder. Der er jo så meget andet vi må spise :-)

Jeg er den lykkelige mor til to drenge på 3 og 6 på trods af min pco. Begge selvproducerede efter et par måneder metformin. Vidste godt min krop fungerede, da jeg blev gravid uden for livmoderen før vi fandt ud af, jeg har pco.
Fik konstateret PCO i 2004 i forbindelse med graviditetsønske. Symptomerne har været der siden jeg var teeenager, så jeg har vel levet med det størstedelen af mit liv. Ved hjælp af metformin og motion er jeg nu mor til to dejlige drenge på henholdsvis 4 år og 7 måneder

Kath87
Dejligt man ikke er helt alene og rart at høre andre historier om at det godt kan lykkes Smile
Jeg er også MEGET spændt på om de sidste 2 måneders indtag af metformin 3 gange om dagen bære frugt, for det er første måned nu, hvor jeg ikke er på homonbehandling så bliver spændende at se om det var min egen ægløsning jeg mærkede i fredags eller om jeg får min mens i næste uge.. Afventer også svar fra lægen på de nye homon blodprøver jeg har fået taget, for at se om mit østrogen og androgen tal er blevet mere normalt ved at jeg er begyndt at løbe meget og undgå helt så meget sukker, håber sådan at de kan se en ændring fra de prøver jeg fik taget i maj/juni for at holde motivationen Smile
Jeg ved jo også at min krop godt kan når det er lykkes før, men det kan jo være mit store sukker indtag og meget lidt motion i mange år har gjort at mit system er gået ned, men det finder man jo først ud af når man stopper med p-pillerne.. øv så jeg skal ALDRIG mere have p-piller!! måske de også lidt er skyld i det da de jo bevirker at æggende ikke vokser imens?
Smile

Bitten
Også næsten normalvægtig PCO'er her. Vejer 2-3 kg. mere end jeg burde, men sådan har det været så længe jeg kan huske. Havde det ligesom dig efter p-pillestop - der skete bare nada, men hormonbehandling gav pote med barn nr. 1 og barn nr. 2 kom helt af sig selv i første hug - det var uventet, men dejligt. Har nu efter barn nr. 2 haft regelmæssig mens i ca. 1,5 år, men nu går det lidt ned ad bakke - har on/off pletblødninger, men det bliver ikke rigtig til noget Cry. Så jeg må nok snart til doktoren igen, så jeg kan blive henvist til gynækolog igen. Vil helst undgå hormoner, så har kobberspiral. Synes også, at det med kosten er svært, men lige nu slår jeg mig til tåls med, at jeg har fokus på det. Med 2 små børn er der ikke så meget overskud altid.

Knus og velkommen til.

Kath87
Dejligt at høre at det er lykkes at få børn på trods af pco.. Hvordan med din Blodprøver? Mine homon tal er jo så skæve at overlæge på brædstrup ikk mente at iui ville kunne hjælpe mig så venter nu på svar på nye Blodprøver og holder pause med hormoner til januar og hvis der ikk er sket noget inden så er det ægudtagning.. Synes nu bare det er lidt drastisk men til den tid har vi jo være igang i et år så er meget utålmodig efterhånde Smile
Smile

Bitten
Mener ikke at mine blodprøver var helt skæve i sin tid, da pco først blev konstateret ved scanning, men helt normale var de ikke. Håber at svaret denne gang er bedre, så det ikke er så drastisk i forhold til graviditet. Jeg krydser fingre for jer Smile

LB
Jeg er også nomalvægtig PCO. Jeg har været på meformin i 9 mdr nu og min seneste boldprøve var mine tal faldet meget og jeg er nu indefor normal området Smile Jeg var på Pergotime for et halvt år siden 100mg, men der virkede de ikke så godt. Jeg tager nu Pergotime igen.

Tror I de virker bedre nu, når mine tal er "normale"? Er der nogen der har erfaring med det?

MWBJ89
Er også selv normalvægtig PCOS'er med en delle på maven + en masse andre dejlige ting der også følger med "sygdommen".
Har du læst nogle bøger om PCO, med opskrifter og sådan, der er rigtig mange lækre opskrifter, inkl. dem der ligger herinde.. Yes
Normal PCO pige

Spiser KISS kost, for at få det bedre med mit indre, og i håbet om at storken finder vores lille hus Angel

Alting kan lade sig gøre, hvis bare vi står sammen Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Er der andre der har måtte stoppe med metformin fordi man går lavt? Metformin eller anden medicin 1 02-01-2013 00:52
Har du lyst til at mødes med andre, der har PCOS, så læs her :-D Støttegrupper/mød andre PCO'er 9 16-10-2011 23:31
Hvad er normal sædkvalitet? Prøver at blive gravid 5 17-09-2011 15:24
andre på Metformin med §56 aftale ? Metformin eller anden medicin 10 24-08-2011 18:26
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke