27. Maj 2019 07:37:20
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28233454
6012 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvordan startede I i behandling for PCO?
miumiu
Hej piger.
Jeg får snart en henvisning på at starte udredning + behandling, så jeg kan blive gravid, så derfor vil jeg gerne høre jeres forløb.
Så håber i vil fortælle. Smile
Hvor hurtig var lægen til at sende jer videre i systemet?
Hvordan blev i undersøgt?
Hvilken medicin startede i på? (jeg har kun hørt om Methformin, og ved ikke hvad de andre mediciner gør?).
Hvor hurtig blev i gravide? Eller er det ikke lykkedes endnu?

Jeg selv er 29 og blev gravid i 3. cyklus efter p-pille stop, men fik en MA i uge 10. Herefter udskrab, og har så derefter ikke haft mens siden. Det er 4 mdr siden.
Nylig konstateret pco'er.
MA sseptember '12.

den fortvivlede
Hej du!
Måneden efter p-pille stop blev jeg gravid, men endte desværre med en SA. Et halvt år senere blev jeg gravid igen, denne gang med MA ligesom dig i uge 10. Rædselsfuld oplevelse. Min læge sagde at det var normalt med tre aborter og at man typisk først foretog yderligere undersøgelser efter tre aborter, trods pco. Fire måneder senere blev jeg gravid igen og graviditeten endte desværre igen med en SA. Så blev lægen mistænksom og to måneder efter fik jeg foretaget en større gynækologisk undersøgelse, hvor jeg bl.a. Fik skyllet livmoderen. De to måneder inden undersøgelsen fik jeg progesteron til at fremkalde mens, da undersøgelsen skulle foretages mellem bestemte cyklus-dage og da jeg ikke selv har regelmæssig cyklus var det en optimal løsning. Min mand blev også undersøgt med sædprøve og det hele. Der var intet i vejen, udover min pco, og min læge tilbød at vi kunne starte med "hjemmerul". Det sagde vi ja tak til og jeg fik clomifen til at styrke æg-udvikling og ægløsning. Og vupti, så blev jeg gravid igen, og er nu i uge 23 og vi venter en lille pige til maj Smile
Det var virkeligt hårdt at opleve aborterne og håbet var til tider lig med nul fra både min og min mands side. For os var det betydningsfuldt at have rigtig dygtige og støttende læger og muligheden for at blive undersøgt.
Så i forhold til dit spørgsmål, fik jeg progesteron i to måneder til at fremkalde mens, herefter clomifen og da jeg fandt ud af at jeg var gravid startede jeg igen med progesteron til 12. Uge.
Håber ikke det var et alt for langt og forvirrende svar - ellers spørg igen Smile
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke!
Mange hilsner Kristine

Ps. Jeg bor i Tyskland og forløbet kan muligvis være anderledes i DK.
Aug 2010: konstateret pco
Sep 2010: begyndte med pco- venlig kost
Juli 2011 - Juni 2012: 2 SA, 1 MA Cry

Aug. 2012: 1. Hjemmerul med clomifen
- GRAVID -
<3 Så det fineste hjerteblink uge 6+0 <3
NF uge 12+6: 1:10700 og alt
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3
To uger før tid kom vores lille perfekte søde datter til verden <3

miumiu
Hej Kristine.
Tusind tak for dit svar. Ikke spor forvirrende.Grin
Nylig konstateret pco'er.
MA sseptember '12.

pco-slank
Jeg var samme bås som dig. Gravid 3 måneder efter p-pille stop. Desværre blev det ikke til noget. Måtte få en udskrabningen og vente på en ny mens. men der kom ikke noget. Gik til gynækolog og ja... det var PCO. Så gik jeg igang med:
-Pergotime for at fremprovokering en blødning.
-Metformin for at holde insulin nede. (Får det endnu)
-To gange hormonbehandling efterfulgt af indsprøjtning for at give æggeløsning.
Men ingen positiv test. Er nu blevet insemineret og håber på positiv test næste fredag. Fingerscrossed
Vi går på en klinik (lygten på Nørrebro) og er rigtig søde. De har gjort rigtig mange gravide, så vi håber også de kan hjælpe os.
Men er godt råd er selv og bede om hjælp og komme forrest i bussen til at få de rigtige behandlinger. Yes

Ved ikke om du kunne bruge det til noget.

Held og lykke med det hele.
Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Soprano xl laser behandling Alternativ behandling 1 19-04-2014 00:28
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Hvordan bevarer man håbet? Prøver at blive gravid 2 19-02-2014 13:31
fertilitets behandling Prøver at blive gravid 3 05-02-2014 13:44
Gravid på behandling uden pco venligt mad Prøver at blive gravid 1 26-11-2013 15:25
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke