12. December 2019 17:01:33
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28893315
5902 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Har fået Barn/Børn
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Bedre/værre symptomer
anjavj
Hej derude

Er lidt nysgerrig omkring jeres pco/pcos efter graviditet.
Er det blevet bedre eller værre med symptomerne og mens?

Newt
Meget, meget bedre. Jeg har næsten ikke symptomer på PCO efter fødslen. Mine problemer med insulinresistens tidligere er næsten forsvundet.
Jeg menstruerer af mig selv og har en næsten regelmæssig cyklus, og min cyklus er nu godt 30 dage. Så langt nede har den aldrig været før.
Min gynækolog sagde til mig, at min lange ammeperiode (1½ år) formentlig havde gjort det største udslag for, at min PCO er minimeret i så stor grad.
Det er fantastisk Smile
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

anjavj
Newt.. Hvor må det bare være dejligt altså Smile man må håbe at det er noget der varer ved så.!

Newt
Det er så skøntSmile Jeg tror, det varer ved. Jeg har menstrueret i et år nu, og min cyklus er blevet mere og mere regelmæssig nærmest for hver måned. I starten var også bekymret for, at det kun var en kort periode, at det gik godt, men det er blevet bedre og bedre. Det sidste halve år har eg fået Metformin til at få det sidste på plads, og det har helt sikkert ogå hjulpet. Min gyn er helt overbevist om, at vi ikke skal i behandling for det næste barn, så vi er meget optimistiske Smile

anjavj
Newt.. Det ville jo bare være helt fantastisk ikke at skulle i behandling for at opnå graviditet igen :-)
Metformin kan jeg så ikke rigtig tåle, men kan da se det gør en forskel for mange Smile er du overvægtig om man må spørge?

Newt
Det synes min gyn i hvert fald ikke Smile
Selv ville jeg gerne tabe et par kg. eller fem mere efter graviditeten. Min BMI ligger på 25 lige nu.

anjavj
Nåå 25 er da også ganske okay :-) så fik/får du måske metformin for insulinresistens?

Newt
Jeg fik taget blodprøver i sommers, og det ene af tallene var en smule forhøjet, de andre var normale. Før vi fik vores søn, fik jeg Metformin, hvilket havde stor effekt, og derfor blev vi enge om, at det skulle prøves igen i håbet om, at det sidste tal også ville blive normalt.
Min cyklus er bedre nu, så jeg gætter på, at tallet også er bedre, men jeg ved det ikke, for jeg har ikke fået taget blodprøver siden. Jeg skal formentlig have taget nye blodprøver om et ar måneder, og hvs tallet så er normalt, så skal jeg trappes ud af Metforminen.

anjavj
Nå på den måde :-) ja så må man sige det også har virket fantastisk på dig jo Yes

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
symptomer før testdag.. Prøver at blive gravid 1 30-12-2013 20:57
Ingen symptomer på PCO under graviditet Er blevet gravid 4 02-12-2013 08:26
Bedre patientforløb for kvinder.... Artikler, medier og undersøgelser 1 23-09-2012 21:23
Mælk og insulinniveau - er laktosefri mælkeprodukter mon bedre? Kan jeg godt spise...? 1 31-07-2012 00:57
Blodprop - p-piller - anden medicin for symptomer? P-piller 4 23-10-2011 13:29
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176