13. November 2018 18:05:29
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27119917
6025 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
vedr. Opskrifter
FrkHimmelblaa
JEg har læst flere steder at når du har pco skla du spise efter Kiss-kost..

Inde på netslank har jeg set flere opskrifter og et hæfte der hedder pco-venlige. Er opskrifter deri efter kiss-kosten eller?
Drømmer om at få en lille Junior

Tina NetSlank
Hejsa,

Alle opskrifterne i kategorien PCO, passer til Kiss-kosten. Der kan være opskrifter, hvor fedt og protein tilsammen udgør mere end 2/3 af energien. Det er kun en fordel i forhold til PCO.

Bedste hilsner Tina, NetSlank.dk

FrkHimmelblaa
Tina NetSlank skrev:
Hejsa,

Alle opskrifterne i kategorien PCO, passer til Kiss-kosten. Der kan være opskrifter, hvor fedt og protein tilsammen udgør mere end 2/3 af energien. Det er kun en fordel i forhold til PCO.

Super mange tak, så vil jeg da ind og bestille det hæfte, da jeg godt kunne bruge nogle flere ider Smile

Lige et tillægs spørgsmål.. Jeg bruger madlog for at se at jeg får sat min kost rigtig sammen og når jeg slår pepsi max op for jeg en helt 33% fordeling 0g fedt, protein og kulhydrat. Men når jeg slår cola Zero op siger den den o,3 protein, 0 g fedt og kulhydrat og fordelingen hedder 0% -100% når det er så lille en forskel er det så lige meget om jeg drikker en pepsi max eller en cola zero?

Tina NetSlank
Hejsa,

Ja, det gør ingen forskel om du drikker Pepsi Max eller Cola Zero.
Husk meget gerne at spise lidt mad/nødder sammen med, så light sodavand ikke stå i stedet for rigtig mad :-)

FrkHimmelblaa
Tina NetSlank skrev:
Hejsa,

Fik lige læst det en gang til og blev lige i tvivl om hvordan det skal forstås. Kan du give et eks. på hvordan en fordelig kan være hvor fedt og protein udgår mere end 2/3 dele af fordelingen? gerne med procenter.

Tina NetSlank
Hejsa,

Man kan godt opleve en dagskost, hvor fedt f.eks udgør 34% og protein udgør 38%. Dette vil tilsammen give 72% og dermed 28% kulhydrat. I dette tilfælde udgør fedt og protein tilsammen mere end 2/3 (66%) af det samlede energiindtag.
Det kan være svært at ramme præcis 33% fra hver gruppe, men det er også bedre at få ekstra fra fedt og protein end fra kulhydrat.
Vi anbefaler at man min. får 33% fra fedt og min. 33% fra protein mens tallet 33% for kulhydrat skal ses som et maks. tal.

Derfor kan man godt opleve at fordelingen i vores opskrifter ikke rammer 1/3 fra hver gruppe, men at fedt og protein er højere.

Skriv endelig igen, hvis der skulle være spørgsmål :-)

MiaSchwartz
Tak for svaret

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Deltagelse i projekt vedr. PCOS Artikler, medier og undersøgelser 3 06-11-2013 13:59
Spørgmsål vedr. Victoza Metformin eller anden medicin 2 08-05-2013 22:04
? vedr. Provera Prøver at blive gravid 3 01-07-2011 21:00
Hos lægen idag vedr. metformin Metformin eller anden medicin 4 31-05-2011 16:11
Opskrifter :0) Kost og motion 3 15-05-2011 20:21
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende