22. September 2019 18:11:34
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28607421
5942 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
SLANK MED PCO
KatjaBN
Hej Alle.

- Min kæreste og Jeg besluttede at det var på tide, jeg satte p-pillerne på hylden, så vi til vores største ønske kunne få en baby.
- Men sådan skulle det ikke gå.

Jeg smed p-pillerne i November 2012, og fik også min mens som jeg plejede, når jeg ellers holdte pause.. (startede p-piller da jeg var 14år, og er nu 21)
- Da vi så nåede over i december (slutningen) tænkte jeg at det var da sku mærkeligt, at der ingenting skete, jeg kontaktede så min læge i Januar.

Og kom til samtale med hende, hun sagde det er helt normalt der kan gå noget tid, før din krop finder ud af at der skal gang i hormonerne igen.
Så det accepterede jeg jo bare, og tænkte det kommer nok snart.

- Da vi nåede Februar, fik jeg lidt ondt i maven, (der hvor æggestokkene sidder), YES tænkte jeg, nu kommer min MENS!..
men neeej, ingenting skete.
I slutningen af Februar, sad jeg i min bil på vej til arbejde, og lige pludselig ud af det blå, fik jeg bare nogle ENORME JAG, fra æggestokkene op i maven, og smerten var ubeskrivelig! .. jeg sad helt foroverbøjet, og kunne ikke strække mig ud, jeg ringede med de samme til lægen, og hun sagde jeg kunne komme nu!!

Jeg kom der op, og hun nævnte at jeg kunne fejle 3 ting, : gravid ude for livmoderen, PCO , eller blindtarmsbetændelse.
Jeg fik en afbuds tid hos Bjarne Stiby samme dag, og blev scannet.
Han kunne tydeligt se jeg havde PCO Sad .. og forklarede mig hvordan og hvorledes med på en meget nedladende måde, og sagde nærmest følg min kost, tab dig lidt og du vil få mens.

Er 1,75 høj og vejede 70,5 .. syntes ikke jeg var tyk?! :/

Jeg kontaktede min læge for at hører hvad der nu skulle ske? ..
Hun sagde at hun ikke ville sætte mig igang med hormonbehandling sådan lige umiddelbart.. men sagde samtidigt også hun var bekymrede for at jeg udviklede celleforandringer, fordi jeg ingen mens har haft i et halvt år.

- hun sagde jeg kunne komme til Bjarne Stiby i behandling eller på Roskilde sygehus. Så jeg valgte Roskilde sygehus, for havde simpelthen sådan en dårlig 1 gang hos Bjarne!! Sad .
Så nu har jeg fået en indkaldelse til d. 13.maj 2013..
Og er egentlig meget spændt og usikker på hvad der skal ske? :/ ..

- Men ringer til min læge imorgen, for at hører hvad der helt konkret skal ske til de undersøgelser? ...

I al den her hvor jeg vidst jeg har PCO, har jeg fulgt Bjarne Stiby's bog Spis dig rask, og dyrket motion 6 gange om ugen. min start vægt 70,5 , og idag vejede jeg mig 65,5 ..

- Jeg har desværre tabt mig på mine bryster og numse, men har dog helt flad mave, og døjer faktisk kun med lidt uren hud? :/ ..
- også er jeg i utrolig dårligt humør for tiden, og har egentlig ikke lyst til mad overhovedet, jo det jeg ikke må spise, også har jeg det sådan oppe i mit hovedet, så skal jeg sleeeet ikke have noget!! :/ ..

håber snart der sker noget positivt i mit liv..

- Taak fordi i ville læse min historie, indtil videre..
Jeg vil meget gerne hører jeres.. føler mig sku lidt alene i min omgangskreds med den her sygdom!!
SKRIV endelig til mig Smile

Mange hilsner Katja Smile

Hyben
Sikke en træls start du har fået på dit forløb Shock( Håber snart der kommer mere balance i din krop og du får det bedre og at de kan hjælpe dig på Roskilde Sygehus!

Har du overvejet, at få hjælp af en diætist i forhold til din mad? Jeg tænker, at det måske er fordi, der er et eller andet galt i forhold til din kost, at du måske ikke har mærket de store positive forandringer? Og det kan altså være ret svært at få det store mad-regnskab til at gå op, når man er ny i den verden! Smile

Men i hvert fald al mulig held og lykke herfra Smile

ChristinaH
Kender alt for godt det med at have lyst til det vi ikke må få Wink
Krydser fingre for jeres "lille" projekt Smile Vi har selv været i fertilitetsbehandling, kan godt huske utålmodigheden og at man ikke kunne få af vide hvad der skulle ske på længere sigt.
Håber du får svar på dine spørgsmål d 13 maj!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Slank med PCO Normalvægtig med PCO 6 17-01-2013 20:44
Kvindekuren - Slank uden rynker, af Charlotte Hartvig. Er den pco-venlig? Bøger 4 07-06-2012 20:40
+Slank i fitnessdk Overvægtig med PCO 1 23-08-2010 09:13
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176