20. Juli 2018 16:51:12
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26496027
6042 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Metformin og Kiss Kost
bjerre
Hej
Jeg er efter min gynækologs anbefaling startet op med metformin, som gerne skulle sætte gang i min menstruation, da jeg og min mand har et ønske om at få børn. Jeg har i nogen tid levet forholdsvis striks efter kiss kost, og mit spørgsmål er så nu om jeg kan slække lidt på den kur? Min opfattelse er at metfominen skal gøre arbejdet kiss kosten ikke kunne, men har stadig lyst til at holde en diæt som er meget sund og uden en masse sukker og hurtige kulhydrater. Men hvordan vil mit blodsukker reagere nu jeg er på metformin, hvis jeg engang imellem tager en lille portion ris til maden, eller et stykke kage/slik til festlige lejligheder?

camilla_frederiksen
Personligt har jeg dårlige erfaringer med at "snyde", jeg får det rigtigt skidt fordi min krop slet ikke er vant til alt det sukker. Det sker at jeg bestiller en dessert når vi er på ferie, men det hævner sig altid og den skal være ekstrem god før det er rysteturene, hovedpinen og mavekramperne værd.
Det er meget forskelligt hvor godt eller dårligt man tåler de her fristelser, men når alt kommer til alt så snyder du jo kun en og det er dig selv hvis man ser sådan på det... Jeg synes det er nemmest helt at holde sig væk fra det fordi jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg ellers altid lige ville kunne finde en god undskyldning for en skive brød, lidt pasta, et stykke kage osv. osv.
Jeg har fundet alternativer til de "forbudte" ting og savner dem ikke længere

bjerre
Egentlig er det ikk så meget ift om jeg får mavepine, og om det er svært at lade være næste gang hvis jeg først gør det en gang, men mere hvilken påvirkning det har på mit mål - at få styr på insulin og mest af alt graviditet.Smile

camilla_frederiksen
Jeg har ikke prøvet på at blive gravid så jeg ved ikke om det har nogen indflydelse, men umiddelbart tænker jeg at det kommer helt an på hvor meget og hvor ofte du spiser af "de forbudte ting" hvis det er et lille stykke kage hver 3. måned hardet næppe noget at sige, er det 1-2 gange om ugen kan det måske godt lave rod i systemet....og igen, nogen kan godt spise det en gang imellem uden problemer og andre får blodsukkerudsving i flere dage bare de spiser det mindste... Hvordan reagere du nu uden medicin?

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1