27. Maj 2019 06:59:36
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28233371
6012 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvor ofte spiser i godkendt slik?
Jane-v88
Jeg er helt ny pco'er, og skal til at vænne mig til at spise det godkendte slik f.eks. fra ISIS eller Nellie Dellis..
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor ofte det er tilladt at spise det og i hvor store mængder? Ved selvfølgelig godt at man ikke skal spise sig mæt i det Smile
Men hvor ofte spiser i det? Hvor store mængder? Og hvad spiser i når det endelig skal være?

Håber i vil hjælpe mig så jeg kan komme godt i gang med den nye livsstil Smile

camilla_frederiksen
Jeg vil skyde på at jeg spiser det ca en gang om måneden, mest i forbindelse med biografture, fødselsdage og lign... Sukkerfri lakrids synes jeg ikke man kan spise særlig meget af så det har sin helt egen begrænsning... Jeg har dog altid en isis bar liggende i tasken hvis jeg skulle gå helt kold i skolen....
Sukkerfri vingummi spiser jeg stort set aldrig, simpelthen fordi jeg endnu ikke har fundet noget som jeg ikke synes smager dårligt, det for en ubehagelig eftersmag så dem undværer jeg heller

hult
Som Camilla skriver bruger mange ISIS bar - til mellemmåltider og til når trangen melder sig, faktisk har jeg anbefalet dem til venner og familie selvom de hverken har PCO el, sukkersyge og flere er glade for dem.

Jeg selv spiser aldrig slik og kager Angel nej, det er fordi jeg er mega insulinresistent og reagerer meget hvis jeg spiser det, så har vænnet mig af med alt der smager sødt og savner det faktisk ikke. Men kan godt forstå hvis andre kan få lyst til noget lækkert.

Prøv at se her under udvalgte varer, de er velegnet til PCO'er, det kan give nogle gode ideer:
http://www.netsla...p/selected

Og så alt med måde - husk nogle sødestoffer giver nemt løs mave hvis man overdriver indtagelse af dem.

http://www.hultshome.dk
Jane-v88
Tusind tak for jeres svar! Smile

Ville det være for meget at spise lidt af det godkendte pco slik/barene et par gange om ugen?

Jeg har jo lige fået konstateret PCO, og er meget afhængig af slik, og tror ikk jeg ville kunne undvære ikke at få noget for mange dage her i starten, det skal selvfølgelig være det godkendte til pco man kan købe Smile

Jane-v88
Og lige en anden ting, de der ISIS bar de indeholder sødestoffet maltitol, er der ikke noget med at vi ikke må få det?

hult
Jo, der er/har været noget om Maltitol - men når PCO diætisterne har godkendt disse ISIS bar til PCO egnet, så skal du ikke være bekymret, så er de gransket nøje og fundet gode til os Smile

Læg mærke til at den bar med Jordbær ikke er PCO venlig - men der er noget med at den vil blive lavet i en bedre udgave på et tidspunkt og så bliver den måske også godkendt til os

Så du kan roligt spise en ISIS bar fra tid til anden

http://www.hultshome.dk
Jane-v88
Det lyder rigtig godt, så vil jeg da købe et par bar og have liggende til når jeg trænger til noget sødt Smile

camilla_frederiksen
Nu lyder jeg lige barsk, men den bedste mulighed for at komme ordentlig i gang med den nye kost og ikke risikere at falde i er at tage en kold tyrker hvor du slet ikke spiser slik og søde sager, jeg havde været på KISS kost i næsten 8 måneder før jeg spiste bare de små mængder jeg får nu, det var rigtigt hårdt de første par uger, men jeg ved også at hvis jeg ikke havde gjort det så var jeg faldet tilbage i gamle vaner og så havde jeg ikke tabt mig og fået styr på min PCO....

camilla_frederiksen
Jane, jeg vil lige skrive at det bestemt ikke er fordømmende eller negativt ment mit indslag, jeg har bare selv været fanget i sukkerfælderne og det kan være vanvittigt svært at blive clean, men hvor pokker har jeg mærket forskel både på vægten og på hvordan jeg har det....
Sukkerfri slik er jo rigtigt fint alternativ til alm slik, men jeg ville stadig holde det til max en gang om ugen og så finde andre alternativer (der findes rigtig mange lækre alternativer hvor du får mere for kalorierne og næringsmæssigt)

Hovgaard
Tror du skal finde det som passer dig bedst.
Jeg har fået lagt kostplan hos en med speciale i PCO og har f.eks. 13 stk Nellie Dellis på den daglige plan.. I starten benyttede jeg meget "tidbuddet" for at slukke sukkertrangen, da jeg ellers var røget i almindeligt slik - og der kunne jeg ikke begrænse det. Jeg spiser dem ikke rigtig mere, da jeg hurtig bliver oppustet af dem.
I hverdagene spiser jeg ofte 1 bar om dagen, da min job ikke lige har 10 pauser og derfor skal jeg bare have noget let og hurtigt til mellemmåltid.. Det selvfølgelig ikke smart ift varieret kost, men jeg vil eller spise varieret de andre måltider.. og være sikker på jeg får 10 måltid, da jeg ellers går sukkerkold efter arbejde og trangen forbi kiosken på vejen hjem bliver for lokkende.
Jeg tog også en kold tyrker fra alt ikke PCO venligt fra dag til dag.. Men f.eks. Nellie Dellies er jo PCO venlige - og derfor skal du finde en balance.. og det er selvfølgelig heller ikke sundt at spise slik hver dag, men de er stadig bedre end du falder i.

Jane-v88
Camilla, regnede skam heller ikke med det var negativt ment, jeg er bare glad for du er så ærlig og sige det som det er Smile

Og tusind tak for jeres svar alle sammen! Jeg har undværet slik (også det PCO venlige) i næsten en uge nu, dog er der røget en enkelt bar ned, men ellers intet, og kosten er lagt helt om så det kun er PCO venligt mad jeg spiser.
Utroligt nok har jeg på 1 uge allerede tabt mig 3.5 kilo, jubiii Smile Det gør det meget lettere at undvære slikket og alle de andre dårlige ting, jeg har slet ikke lyst til noget af det mere Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor det uretfærdigt.. babystøv til mig Prøver at blive gravid 3 19-12-2013 22:10
Hvor meget påvirker kaffe huden(urenhud) og fertiliteten når man har pco PCO Brevkasse 4 31-10-2013 14:38
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Hvor meget har metformin forbedret cyklus? Metformin eller anden medicin 1 13-09-2013 12:08
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke