24. August 2019 13:04:29
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527688
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvor får jeg hjælp?!
ChrisBonne
Hej alle :-)
Jeg er ny herinde og ved ikke helt med sikkerhed, om jeg har PCO/S.. Jeg føler ikke rigtig, at jeg får så meget hjælp fra sundhedsvæsenet... Prøver at give en kort beskrivelse af mit hidtige forløb...:

Jeg har længe været VIRKELIG træt -selv efter at være begyndt at cykle, løbe, svømme og følge DDVs kost. Min veninde med PCOS bad mig læse lidt om PCO... Her fandt jeg ud af, at min uregelmæssige cyklus, min uønskede hårvækst, humørsvingninger og træthed kunne have en forbindelse til PCO.

Derfor henvendte jeg mig hos egen læge, som først tog nogle blodprøver for at tjekke vitamin-mangel, blodprocent osv. De viste ikke noget, så jeg bad om at få tjekket, om jeg er insulinresistent. Han sendte mig istedet til gynækolog.
Gynækologen sagde, at jeg har PCO-AGTIGE (???) æggestokke.Så jeg skulle bare tabe mig... Og som "hjælp" fik jeg en brochure fra Sundhedsstyrelsen om de 10 kostråd... Jeg henvendte mig så hos egen læge igen, som godt ville tage en snak om kost med mig. Jeg kom så ind til en anden læge, som hellere ville tage en blodprøve, for at måle mine hormoner -men ikke min insulin... Det mente han var fuldstændig ligegyldigt, og det bruger man slet ikke i denne sammenhæng... Det forstår jeg bare slet ikke?!

Håber virkelig, at der sidder nogen derude, som kan hjælpe mig videre herfra... Hvordan pokker får jeg den nødvendige hjælp?!? Jeg er SÅ træt og uoplagt, at jeg dårlig orker at tænde min pc for at søge mere om emnet...

Hilsen en MEGET frustreret

Christine.

camilla_frederiksen
De praktiserende læger ved groft sagt ikke en skid om PCO, jeg havde en længere kamp med min før jeg fik en henvisning til Svend Lindenberg.
Jeg spiser KISS kost og træner 5 gange om ugen og jeg har tabt 45 kg det sidste år og har både fået mere energi og sluppet for en masse symptomer fra min PCO

Hovgaard
Det bedste du kan gøre er selv at finde info.. Jeg fik på baggrund af en informations samtale og "PCO æggestokke" sendt ud fra en førende gynækolog indenfor PCO med beskeden om, du har PCO: læs denne bog (spis dig gravid), TAB dig og farvel. Og det var uden blodprøver!
Da jeg først havde slugt beskeden begyndte jeg selv at finde informationer.. Læste bøger, opsøgte diætist med viden indenfor PCO kost, opsøgte kursus hos netslank, osv.
Jeg oplevede ingen ændring ved kostomlægning og opsøgte derfor læge efter 1 ½ år og fandt ud af, at mine blødningsforstyrrelser slet ikke var pga PCO.. Men blodprøver bekræftede dog, at jeg havde PCO.

ChrisBonne
Tusind tak for svar:-)
Jeg kan efterånden fornemme, at det er spild af kræfter at inddrage egen læge... Hvor er det dog uhyggeligt, at det skal være sådan.. :-(

Hvad er forskellen på KISS KOST og kost fra Immanuel...?! Har erhvervet mig en bog, der hedder "Spis dig i balance" -det lader til at være overskueligt nok at komme i gang med kostomlægning med den som "Bibel"... :-)

camilla_frederiksen
Jeg startede også med "spis dig i balance" og listen over PCO-venlige fødevare herinde fra

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hvor det uretfærdigt.. babystøv til mig Prøver at blive gravid 3 19-12-2013 22:10
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176