13. December 2018 22:11:01
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329580
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
meget syg af metformin:/
brumlebassen
Jeg startede med at tage én pille dagligt i to uger, og allerede efter den første uge blev jeg meget ramt af madlede - jeg kunne intet få ned! Heller ikke væske. Efter de to uger begyndte jeg så at tage to piller, da madleden ikke var blevet spor bedre (tværtimod blev den værre jo længere tid der gik) og nu har jeg spist to piller i en lille uges tid og kan virkelig intet spise/drikke (udover franskbrød med varm leverpostej, clementiner, æbler og agurk - bestemt ikke PCO venligt!)

Har I haft det på samme måde, da I startede på Metformin? Og hvor længe kan jeg regne med at der går, før jeg kan få noget som helst ned igen?

Det skal siges, at jeg KUN har madlede/kvalme. Ingen opkast eller diarre eller noget...

Jeg er jo meget ked af, at jeg nu har ødelagt min ellers pco-venlige kost, fordi det kun er franskbrød, som beroliger min mave.

På forhånd tak for jeres svarSmile

chiqitta
Hej

Jeg har været i samme situation som dig.. og jeg har været på metformin i lidt over en måned, jeg startede også op som dig med en pille i to uger og så to piller.. var simpelthen så syg.. jeg blev nød til at gå ned på en, og så prøve det lidt, og så gik jeg op på en halv ekstra.. puhaa det ku jeg slet ikke, så lige nu kører jeg kun på en pille om dagen.. men vil gerne prøve igen på at komme op på de toSmile

hult
I gør det rigtige ved at bruge en langsom opstart, men brumlebassen, synes det lyder meget voldsomt som du har det Sad

Desværre er det ikke alle der kan bruge Metformin pga. slemme bivirkninger og så er det en god ide lige at vende det med lægen der har ordineret dem, om man skal fortsætte eller ej.

http://www.hultshome.dk
N31
Hej,
Jeg blev selv sindssygt hårdt ramt af metformin - havde kvalme og fik virkelig dårlig mave af skidtet. Altså ligesom dig - bare inkl. lidt diarre. Virkelig lamt.
Jeg gik hos Bjarne i Taastrup, som gav mig lov til at fordele pillerne lidt ud over døgnet, så jeg fx tog en halv om morgenen og en halv til middag - og først efter to uger gik jeg så op på to piller dagligt.

Ved mig fortsatte kvalmen længe, men men men det var så fordi jeg var blevet GRAVID!!!!! hahahaha - de første par uger var dog metformin-kvalme. Kroppen vænner sig til det - og jeg blev gravid KUN på grund af kost - og holdt på barnet måske primært pga metformin - så husk på det - og bid så kvalmen i dig og spis kun det du må - det lønner sig!!!
Kan se dit indlæg er et par måneder gammelt, så jeg håber du har fået det bedre - og at du holder kosten!
Bare for at sige, at du ikke er alene.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke