21. August 2018 23:38:54
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26641602
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
ELEFANT-fødder
Hellar
Jeg døjer helt vildt med hævede fødder - det er selvfølgelig særlig slemt når det er varmt. Det er vildt træls altid at rende rundt i sandaler med velcro - knap så smart når jeg skal til bryllup til augustWink

Er der andre der har samme irriterende gene? - og eventuelt ved hvordan man kommer det til livs?

Kh. HelleRose

Prinsesse
Kan det være vand i fødderne? Så at du skal have noget vanddrivende?
fik konstateret PCO d.25/5-2007. Er ikke i medicinsk behandling, men prøver at mindske symptomerne vha. kost og motion. Har symptomer som bl.a. ingen menstruation, øget hårvækst, uren hud, træthed, humørsvingninger og har taget lidt meget på på kort tid :-(

hla72
Altså mine fødder hæver også helt vildt i varmen... mere end de normalt gør. Men jeg vejer jo rigtig meget for meget, så jeg har altid troet det var derfor Confused

Men et køligt fodbad og en kølende fodcreme kan altså gøre underværker.
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves

www.heidi-l.dk

http://heidi-l.dk
Hellar
Ja, det kunne godt være jeg skulle høre min læge om det kunne hjælpe med vanddrivende....

Jeg er enig i at et koldt fodbad kan gøre underværker - det hjælper som regel også hvis jeg sidder/ligger med benene oppe, men det duer bare ikke når jeg er på arbejde Grin tror i hvert fald at chefen, mine kollegaer og klienterne ville kigge lidt Pfft

Hanne
Jeg gik engang hos arkupunktør - godt nok pga astma... Men hun sagde at for meget vand i kroppen, kunne skyldes at man have meget "kulde" i kroppen (det var det i mit tilfælde). Hun anbefalede mig at holde lidt igen med rå grønsager (men det passer jo ikke helt sammen med PCO) og i stedet spise dem enten bagte eller svitsede. Og så var det rigtig godt at hælde kogende vand over nogle skiver af ingefær og drikke det som te. Chili og hvidløg var også godt. Jeg har også selv fundet ud af, at forkert PCO kost giver mig mere vand i hænder og fødder - altså for mange hurtige kulhydrater. Men i varmen kan jeg nu heller intet stille op - der får jeg også "lår i skoene". Det er rigtig ubehageligt.

Knus HanneHug

sabina
Jeg har ikke selv prøvet nogle af behandlings metoderne mod vand i kroppen, men zoneterapi skulle også virke og ellers har jeg hørt godt om støttestrømper.
Nej, man kan ikke rigtig ligge med benene højt når man er på arbejde, men når man sidder ned, kan man godt lave venepumpe øvelser og sørge for at sidde rigtigt på stolen.
[small]Meget overvægtig pcoer
Fødte en dejlig pige d. 7. juli 2008
Fødte en dejlig dreng d. 21. marts 2010 (uplanlagt)
Har været til diætist d. 11. nov 2010
Starter nu med at leve efter PCO venlig mad.

Kirsten84
Jeg tror at vand i benene er et PCO-symtom - mener i hvert fald at Svend Lindenberg sagde noget i den retning til mig, og kiggede undersøgende på mine ben... Men jeg har ikke problemer med det.
Kh Kirsten

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0