13. November 2018 16:58:59
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27119802
6025 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Pco og ferie
Mies
Hej alle

Jeg er en pige på 28, som for 3 uger siden fik konstateret pco. I de 3 uger, har jeg fået hjælp af en veninde, der også har pco med kost og motion, så føler mig sådan rimelig godt klædt på til den videre kamp.
Nu er det bare sådan at jeg om en uges tid skal på ferie med hele familien på et stor lækkert hotel med all inclusive. Da jeg kom i tanke om det ramte jeg muren. Kan ikke se hvordan jeg får den ferie jeg har glædet mig til - kan ikke se hvordan jeg skal kunne slappe ordenligt af, når jeg hele tiden skal passe på og undersøge, hvad det er jeg drikker og spiser.
Havde glædet mig til lækre kolde drinks, lækker mad og afslapning, men lige nu har jeg bare nedtur over, at skulle på ferie - hvor utaknemlig er man lige...

Hvordan finder jeg ferie stemningen frem?

Mie

camilla_frederiksen
Det kan sagtens lade sig gøre at få lækre drinks og lækker mad på ferien selvom man har PCO, vi rejser 4-5 gange om året og jeg har aldrig haft problemer med at få noget at spise... Hvor skal du hen?

Hyben
Vil bare lige heppe på dig!
Jeg var på ferie tidligere på året...de første dage gik det fint. Vi lavede selv morgenmad og til frokost og aften valgte jeg de fornuftige ting på menukortet ( (det kunne sagtens lade sig gøre, det var måske bare ikke altid den ret jeg havde mest lyst til). Blev dog hurtigt enig med mig selv om at når jeg nu tidligere havde kunnet spise alt det forkerte (dog uden at vide det var forkert), så gik det nok også lige de par dage på ferien, så jeg kunne hygge mig og nyde det med de andre. Men ih hvor jeg fortrød. Måtte sige velkommen til hovedpine, overvældende træthed og voldsomme humørsvingninger resten af ferien...men maden var god ;-)

Så kan kun anbefale at holde sig til det man ved ens krop fungerer på!

(Men må da indrømme at jeg er glad for at jeg fik den oplevelse med, for det er da klart med til at motivere mig til at holde ved kiss-kosten!)

God ferie!!

Mies
Camilla - hvilke drinks kan du anbefale?

Vi skal til Thailand, og har bare glædet mig så længe. Det er på et all inclusive hotel, så alle måltider bliver ved en stor lækker buffet, hvor jeg ikke rigtigt kan vide, hvad det brugt til at lave maden.
Siden jeg er ny pco´er ligger det ikke på rygraden endnu, så tænker voldsomt over alt jeg putter i munden

Jeg tror jeg har bedst af at holde mig til det rigtige og ikke friste mig selv Smile

camilla_frederiksen
Du kan spise rigtig meget thaimad uden problemer man skal bare vende den om og se muligheder i stedet for begrænsninger... Ris er jo desværre udelukket, men kød og mange grøntsager kan du godt spise... Du kan evt tage nogen pakker 0 kalorie nudler og noget knækbrød med i kufferten hvis du skal have noget til, jeg kan også spise rispapirsruller med fyld uden problemer (pas på dippen, den er mange gange 70-80 pct sukker)
Alkohol er ikke fantastisk for din PCO men så længe du ikke går helt amok og det ikke er hver weekend året rundt man drikker hjernen ud så kan du sagtens drikke en lang række drinks, tag evt noget sødestof med og bed bartenderen om undlade sukkerlagen og dryp et par dråber sødestof i istedet...
Spørg om drinks lavet på sukkerfri sodavand og undgå sirupper

camilla_frederiksen
Hvis du har spørgsmål om hvad der kan være smart og tage med, hvad du kan spise og drikke osv så kan du bare sende en besked til mig, jeg deler gerne egne erfaringer

Mies
Præcis det med at se muligheder og ikke begrænsninger, det er noget jeg skal have lærtSmile

Er vild med alle pco pigerne - alle jeg har talt og korresponderet er simpelthen så søde og hjælpsomme. Det er en stor hjælp og høre om andre erfaringerSmile

camilla_frederiksen
Husk at det er okay at være lidt besværlig en gang imellem på restauranter og lign. rigtigt meget kan lade sig gøre hvis man spørger pænt og forklare hvorfor man ikke kan spise diverse ting :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO og på ferie? Kost og motion 6 11-09-2012 09:25
Gruer for min ferie med familien fra pcohelvedet... Overvægtig med PCO 5 23-11-2009 16:15
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke