20. Juni 2019 07:40:55
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28318327
5999 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
PCOS- Ingen hjælp:(
Alk
Hej alle..

Jeg er ny herinde og har lige behov for at fortælle min historie om pcos, og håber på at få nogle gode råd eller at hører fra andre der har det som mig
Vil lige starte med at fortælle min historie.
Jeg fik konstateret pcos for et lille års tid siden efter Udebleven menstruation. Jeg stoppede på min p-pilller fra 2½ år siden idet vi var klar til at gå igang med projekt babyGrin Men men men vejen er åbenbart meget lang for os. Først kom min menstruation ikke, og efter flere lægebesøg blev jeg endelig sendt videre til en gyn da der var gået et års tid. Jeg fik konstateret pcos og blev afsluttet ved gyn og sendt til videre behandling ved egen læge. Her var der dog ikke meget hjælp at hente. Fik af vide jeg skulle tabe ti kilo og så skulle min menstruation nok komme. men efter mange lægebesøg fik jeg endelig "lov" til at starte på metformin for et par måneder siden. Jeg skal kun have 1 tabl. x 500 mg dagligt, hvilket jeg kan læse mig til herinde er meget lidt. Jeg har flere gange bedt om at få en henvisning til fertilitetsbehandling, hvilket han ikke vil gøre. står nu med den besked at vi skal se tiden an til starten af sommerenSad
Jeg er, efter egen initiativ, startet ved den diætist og spiser en pcos venlig kost og dyrker reglmæssig motion. men mit vægttab går meget langtsomtSad
Jeg syntes selv jeg har mange symptomer fra min pcos. jeg døjer blandt andet med øget hårvækst, træthed, muskelsmerter, ingen menstruation og har de seneste uger haft mange mavesmerter.
Min kæreste har været meget støttende gennem hele forløbet, men jeg tror ikke helt han kan sætte sig ind i hvordan jeg har det. Jeg føler at jeg konstant pylre, og har "ondt" af mig. Jeg har svært ved at tale med mine veninder om det hele, da jeg i øjeblikket har let til tårer, hvilket heller ikke plejer at ligne mig.
Det skal så også siges at jeg har oplevet at mange i min omgangs kreds venter baby, hvilket også tager rigtigt hårdt på mig. Det er rigtigt svært at skal være glad på andres vejne når man inderest inde bare ville ønske det var en selv. Det er mit højeste ønske at få et barn, men det virker mere og mere håbløs.

Håber der er nogle der har nogle gode råd -

camilla_frederiksen
Fertilitetsbehandling kan jeg ikke lige hjælpe dig med da jeg endnu ikke har prøvet at blive gravid. Men et tungt system kan jeg sagtens sætte mig ind i, jeg har kæmpet med den praktiserende læge i 2,5 år før jeg fik presset en henvisning til Svend Lindenberg ud af hende (nok mest fordi hun var træt af at hører på mig) til gengæld har jeg fået taget ikke mindre end 7 prøver for diabetes, da det var eneste løsning hun kunne komme i tanke om... Det skal lige siges at jeg ikke har haft problemer med hårvækst og uren hud (sandsynligvis fordi jeg har været på p-piller hele tiden). Jeg spiser KISS og træner (meget) og har tabt over 50 kg på lidt under 1,5 år... Jeg ved at der er en del PCO-piger der med held er blevet gravide ved at komme kortvarigt på p-piller og så stoppe igen, da vi er mere fertile men der stadig er de ekstra hormoner i kroppen...
Synes da du skal insistere på at blive fulgt af nogen der rent faktisk ved noget om PCO hvis du har fået det konstateret med blodprøver og scanning

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Ingen sult om morgenen Kost og motion 6 20-02-2014 22:59
Ældre med PCOS PCO Brevkasse 8 20-01-2014 22:23
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1