24. August 2019 13:51:29
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere





Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527798
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Træning/Kost
Hovgaard
Hej Netslank

I øjeblikke synes jeg der er meget fokus på ekstra måltider i forbindelse med træning.. Men jeg synes anbefalingerne er meget forskellige fra sted til sted f.eks om man efterfølgende skal spise protein eller bare et mellemmåltid. Hvad er Netslanks anbefaling?
Hvad kunne være gode måltider inden og efter træning? Hvis man har spist et mellemmåltid/måltid 1 time inden træning tænker jeg ikke det er nødvendig med mere mad inden træning?
Er det ved ALT træning at man skal indtage ekstra måltider? Der er alligevel meget forskel på om man er til Zumba eller Cross training? Skal man indregne de ekstra kcal i ens kostplan (hvis nej, hvorfor ik?).. Ved 2 ekstra måltider vil der jo ryge en del kcal indenfor kort tid = så sulten på et andet tidspunkt.

Tak :-)
 
majbritt engell netslank
Kære Hovgaard. Beklager mit sene svar. Har haft dødsfald i familien og har derfor været lidt væk.
Når du træner falder dit blodsukker og du nedbryder din muskelmasse, derfor er det vigtigt at der er styr på blodsukkeret før træningen og efter træningen.
Til det første du spør om:
Ja, det måltid du indtager lige efter træning skal der indgå protein og evt lidt langsom kulhydrat. Det kunne fx være en protein drik, eller en rugbrød med ost eller en salat med kød og frugt.
2) Korrekt, har man spist en time inden behøver du ikke fylde på igen.
Men igen det afhænger meget af den træning du skal igang med, for hvis du træner i mere end en time kan der være fordel i at fylde på undervejs.
3) Du skal altid spise efter træning for at optimere din restitution og undgå at blodsukkeret falder. Og som nævnt alt efter hvilken form for træning du laver skal du forberede dig til det i måltidet før eller under hvis det er meget hård / lang træning.
Ift træning må du ikke tænke så meget på kalorier (-:
KH
Bedste Hilsner
Majbritt Engell
Netslank.dk
www.netslank.dk
 
Hovgaard
Tak for svar :-) Jeg kondolerer.

Ville det være nok at spise en ISIS bar efter træning?
 
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Tabel, udregner eller andet til PCO-kost? Overvægtig med PCO 5 20-02-2014 23:16
PCO-venlig kost versus de 10 kostråd - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 22-01-2014 22:29
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke
PCO Forum på Facebook
Kort og godt - PCO kosten
Artikel om PCO
Din gæst har PCO

PCOS awareness ribbon