26. Juni 2019 03:41:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28342226
5997 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Kan ikke tåle sødestoffer
Melando
Jeg har haft PCOS i en del år efterhånden, men er først nu begyndt at have overskudet til at gøre noget seriøst ved det.. Jeg vejer ca 25 kg for meget, og ligger meget stabilt der.. Desværre..

Det er super fedt med alle de her opskrifter jeg finder alle vejne..

Men hvad gør I ift. Sukker.. Man må jo ikke få sukker.. Bruger I sødemidel i stedet for?
Jeg har nemli det problem at jeg ikke kan tåle kunstige sødemidler.. Jeg får så ondt i maven og bliver helt vildt oppustet..

Det er ret frustrerende, for så kan jeg jo aldrig nogen sinde spise noget kage eller slik, eller drikke noget sødt eller noget som helst.. Så jeg forsøger at begrænse mit indtag af sukker (det er jo svært når ens krop siger at vi SKAL have sukker) men jeg bliver nød til at holde mig til rigtig sukker, ellers er der kontant afregning en halv time efter.. Virkelig træls..

Jeg føler mig virkelig begrænset og bliver nærmest nød til at leve som en multiallergiker, der hverken må få sukker, stivelse eller noget som helst andet.. Det ender oftest med at jeg bare kasterdet over skulderen og tager ud og spiser med veninderne, som om jeg var "normal"..
De bedste hilsner Katrine

majbritt engell netslank
Kære Melando
Der er meget stor forskel på hvordan de forskellige sødestoffer virker og det er også forskelligt fra person til person i hvilke doser man kan indtage dem.

På vores netbutik www.netslank.dk/shop kan du finde en sødemidler kategori og læse om hvordan de bruges.
Men jeg vil sige til dig at alle de naturlige som indeholder mange fiber kan lave ballade ift luft i mave/ oppustethed. Men flydende sød typisk ikke gør det. Men igen det er individuelt. Jeg har ikke selv PCO, men jeg bruger sødemidler alligevel. Min mave/tarm er meget sensitiv og derfor indtager jeg de søde ting med sødestoffer i mindre mængder.
Ind i mellem supplere til med akrikos mos i stedet for fuld mængde sødemiddel. Et råd fra mig er at du er nødt til at prøve dig frem. Husk at mørk chokolade er ok, så det kan du bruge her i starten når du får søde tænder - held og lykke!
Smile
BH/ Majbritt Engell (Frk Skrump)
Bedste Hilsner
Majbritt Engell
Netslank.dk
www.netslank.dk

camilla_frederiksen
Prøv dig frem for jeg har også nogle sødestoffer jeg bliver oppustet af, men andre har jeg ingen problemer med (man skal dog altid passe på mængderne)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Graviditet og sødestoffer??? PCO Brevkasse 8 29-01-2014 20:38
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Må ikke få metformin Metformin eller anden medicin 2 28-07-2013 21:35
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176