20. September 2018 04:09:05
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26821485
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Præsentation - det går egentlig okay
Ditze
Mit borgerlige navn er Ditte.
Jeg er gift, og har en datter, hende skal jeg nok vende tilbage til.

Jeg kan ikke huske så meget fra selve den konsultation i Skive, hvor jeg fik konstateret PCOS, men kan huske, at jeg græd som pisket hele vejen hjem.
Det var lige omkring min fødselsdag i 2009, 21år gammel og med alle drømme om familieliv i fremtiden knust.
Jeg tabte mig det jeg skulle, for at komme i behandling, og startede, og så trak min kæreste sig, han kunne lige pludselig ikke følge med, og alting blev pludselig lige virkeligt nok.
De næste 2½år, var jeg on/off på metformin, for nu når min kæreste ikke ville have børn alligevel, så havde jeg svært ved at finde modet, til at holde bivirkningerne og begrænsningerne ud.
En dag vælger jeg at starte igen, men når ikke at være i gang mere end 14 dage, før jeg synes symptomerne ikke helt lige det jeg husker og det hele er lidt mærkeligt..
Jeg tager en graviditettest og sørme så, om den ikke er positiv..
Lykken er gjort, selvom det er en ups'er, for den her situation troede jeg aldrig jeg ville stå i.
Desværre ville skæbnen det ikke værre eller bedre, at ved 12ugers skanningen, konstateres det at fosters er gået til 4 uger før, graviditeten afsluttes med en udskrabning..

En weekend fyldt af tuderi og "Ben & Jerry" is senere, bliver beslutningen taget, (eller min mand tager den faktisk allerede til skanningen), vi skal prøve igen, NU! skal vi være forældre.
Så kan blødningerne er holdt op, tager vi kontakt til Skive igen, og kommer i behandling med metformin med det samme en ret høj dosis, for nu skal det være.
Er til skanning i efterårsferien om onsdagen, der er ikke sket noget. Om fredagen tager jeg der op igen, for er der stadig ikke sket noget, skal jeg tage medicin for at sætte gang i menstruationen, men sørme så.. Efter at have set mit underliv rindefra et mange gange, kunne jeg tydeligt se forskel.. Han ønskede os god weekend og der kom en positiv graviditettest, en rigtig træls graviditet, og en skøn datter på snart 2 ud af det....

Men hvorfor vender jeg så tilbage hertil, jo for jeg er på metformin igen, denne gang ikke for at blive gravid, men for at få min krop tilbage.
For den er blevet indvaderet af overskæg, "pikslips" og hår på brystet, af fedt der ikke vil forsvinde, og en evig sult, der gør jeg kan spise mere end en bodybuilder..
Jeg savner at kunne føle mig som kvinde, jeg saver at have menstruation, jeg savner ikke altid at være sulten, og føle at min krop ikke arbejder mod mig.

Jeg bliver nok ikke den mest aktive, for at være ærlig meldt jeg mig allerede ind, dengang i 2009, men jeg håber i vil tage godt imod mig alligevel..

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Præsentation og ??? Prøver at blive gravid 3 15-09-2011 20:14
Er egentlig ikke fordi vi pt prøver at blive gravide, meeeeeen... ih.. Prøver at blive gravid 11 30-04-2011 07:47
Hvad må jeg egentlig spise????? Kan jeg godt spise...? 5 12-09-2009 15:12
Hvordan tænker de kære gynækologer egentlig? som vi er blevet så afhængige af Læge - Gynækolog 8 05-05-2009 19:38
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke