12. December 2019 17:45:40
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28893380
5902 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
frustreret
sta
Hej.

Jeg har mild pco, dvs jeg ikke er overvægtig og har ikke de såkaldte blære på æggelederen, men "bare" ingen menstruation og ægløsning.
Jeg har så levet efter kiss kosten og lidt lchf og det startede rigtig fint.
Jeg spiste dog RIGTiG meget, fordi jeg er lidt kronisk sulten hele tiden. Men min mave fungerede fint med det.

MEN de sidste par uger har min krop reageret voldsomt på et eller andet jeg ikke ved hvad er.. (Jeg har ingen laktose eller gluten allergier), men min mave er helt udspillet og gør ondt, jeg føler mig rigtig utilpas med tøj der bare strammer en anelse, min hud er fedtet samt mit hår.
Jeg drikker omkring 2 kopper kaffe om dagen, og resten vand eller urtete. En gang i ugen eller to, en pepsi max.
Jeg forstår det bare ikke. Først troede jeg det var æg jeg ikke kunne tåle, men det var det ikke.
i løbet af en dag spiser jeg meget :
Hytteost, salattern, skyr, salat, tomat og agurk, kød som tun, laks, kylling eller oksekød.
Jeg aner ikke hvad der pludselig sker med min krop, men ved den fortæller mig at noget er galt.
Jeg må ærlig indrømme at jeg orker ikke at tage alt med ud og prøve at undgå hver enkelt ting, for så bliver det bare for surt for mig. Jeg elsker mad, og elsker meget mad. Er der andre herinde der oplever noget af det samme ??

Cille30
Hej Sta Smile

Jeg ved desværre ikke hvad det kan være, men som du beskriver det, kan det evt være noget som du spiser som du ikke kan tåle? Jeg synes at du skal skrive det ned på et stykke papir og hver gang at du regere på noget mad, så skriv hvad det er at du har spist?

Jeg har personligt også døjet med sådan noget, jeg har heller ikke allergi, men jeg blev syg ( influenza lignede symp, hvor jeg fryser, ryster osv ) eller så får jeg meget dårlig mave..

Jeg kan f.eks ikke tåle : avocado, olie (alle slags, bare ikk den man kan få på flaske med margarine og olie, den sunde af slagsen ) cider (pga sukker el fordi det er en billig en, hvis jeg skal drikke mig fuld drikker jeg mokai ) og nogen andre forskellige slags ting, jeg fik afvide af min læge, at jeg skulle holde øje med det og skrive det op, når jeg havde prøvet det et par gange og hvis jeg fik det på samme måde hver gang, så skulle jeg skrive det op, og så skal jeg undgå det, det gør jeg så også, men der er nogen gange at jeg får det, men det er yderst sjælden nu.. Men så er det kun dårlig mave Wink Ikke så lækkert at få afvide,, Men jeg har fået det bedre af det og regere ikke voldsomt på noget.. Prøv dig evt frem ad og se om det bliver bedre ;D det gjorde det ved mig Wink

Kan også godt være at du ikke kan tåle noget med Gluten i Wink At det så skal være gluten fri, det har jeg også læst mig til andre steder Wink
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

sta
Tak for dit svar Smile Du har nok ret i at jeg skal prøve at udelukke nogle produkter jeg spiser.. Har de sidste dage ikke spist ostehaps samt salatost, og synes det er blevet lidt bedre. Så kan sagtens være det er det.. Er testet for gluten og det kan jeg godt tåle Smile Smile

Cille30
Okay, så ved du at du godt kan udelukke gluten Grin Men prøv det som jeg skrev, det har jeg fået det bedre af Grin Min krop gik helt amok når jeg fik nogen ting som jeg ikke kunne tåle.. Og det var så lidt Wink håber at mit svar gav lidt bedre mening? Det er kun råd, da jeg selv oplever sådan noget Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

sta
lige nu har min krop fået det meget bedre. Jeg tror det er ostehaps og salatost jeg ikke tåler.. Må prøve at spise det igen på et tidspunkt og se hvad der skerSmile
Det er super godt med andres råd Smile

Cille30
Ja og hvis du regere på det igen, hvis du spiser det, ved du at du ikke kan tåle det Grin

majbritt engell netslank
Hej Piger.
Jeg vil lige komme med en kommentar.
Årsagen til PCO er jo insulin der "driller" kroppen. Undervurder ikke når I går i gang med at regulere jeres hormoner. For så kommer utilpasheden, hudproblemerne, den oppustet mave osv. Det skal bare helst aftage igen. Det er altså typisk en reaktion på at du er i gang med at skabe balance.

MVH Majbritt Engell Frk Skrump og Netslank.dk
Bedste Hilsner
Majbritt Engell
Netslank.dk
www.netslank.dk

sta
okay det lyder da helt spændende.. men jeg har haft det før, altså har det hver anden måned eller lign hvor det er rigtig slemt.. Men ja kan godt tænkes det er derfor.. Smile

Cille30
Hej Majbritt. Den reaktion er ikke spor sjovt at have, når jeg har spist noget og har fået det rigtig skidt, opkast, kvalme, fryser, ryster over hele kroppen og ja som influenza agtig, så har jeg ikke lyst til at forsætte med at spise/drikke det.. Jeg prøvede at indtage det som jeg fik det dårligt af mange gange som beskrevet, og da jeg så snakkede med lægen om det, skulle jeg skrive det op og så give hende det, hun sagde så at det er fordi jeg regere voldsomt på det at jeg skulle stoppe med at tage det, og jeg er ikke allergisk overfor det, det blev der også taget test om.. Men jeg har dælme ikke lyst til at indtage det, hvis jeg så får det så dårligt igen, jeg blev meget skræmt af det.. Og hvis du beskriver det som om at det er en typisk reaktion på at man er ved at skabe en balance, så tør jeg ikke, jeg har ikke lyst til at have det så skidt af det Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp... vildt frustreret Er blevet gravid 14 03-11-2010 17:59
Frustreret og forvirret nybegynder... Kost og motion 4 20-02-2010 11:52
Frustreret.... Kost og motion 3 20-11-2009 16:48
hmmm spændt, nervøs, frustreret Diverse - PCO 4 30-07-2008 21:55
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.