22. Marts 2019 01:24:39
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27907007
6027 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
HJÆLP !!!
sta
Jeg har lånt en bog på biblioteket som hedder naturlig hormonbehandling.
Jeg starter med at læse den og får så ondt i maven.
Jeg skal opstarte med provera piller efter jul, men i denne bog står der alt hvad disse unaturlige midler kan gøre ved ens krop.
Jeg ringer til min gynækolog og hun fortæller at de ikke må give natur medicin og kan arbejder med denne provera..
Så står jeg her og ikke ved om jeg skal starte på piller som kan give mig brystkræft..

Samtidig har jeg det rigtig skidt i perioder med depression, tristhed, svingende vægt, oppustethed, akne og fedtet hår, svimmelhed, stor sult, rysten, meget udflåd og et ustabilt blodsukker (lever på LCHF, har dog ikke den vildeste virkning). Min menstruation har været mere eller mindre væk i 2 år. (min gyn har sagt jeg har en mild form for pco). MEN selvom jeg går på disse piller og forhåbenlig bliver gravis af dem, har jeg efterfølgende jo stadig fuldkommen og aldeles rod i mine hormoner som jeg ikke selv kan styre..

Jeg er igang med Hypofysis com dråber, men har læst mig til at mange af mine symptomer kan være mangel på progesteron. HVAD GØR JEG. Lægen går ikke ind for det, det må gyn heller ikke, og jeg står bare i midten af alt det her og føler mig hjælpeløs og føler min krop er et stort rod.

Håber der er nogen der har noget erfaring indefor dette og som evt kan hjælpe mig eller rådgive mig med nogle piller eller lign.

HJÆLP::::

Johs
Jeg tænker 2 ting.

1) Dit system er så meget i oprør lige nu. Derfor er det i mine øjne uhensigtsmæssigt at tage et naturlægemiddel, uden at du igennem en homøopat og behandling hos samme, har fundet ud af, at det er dét du lige mangler. Du kan lave mere rod i systemet end der allerede er i forvejen.

2) Mange af de symptomer du lider af, kan fint hænge sammen med en hormon-ubalance og derfor kan porvera faktisk komme til at hjælpe dig. Ulempen ved ikke at indtage "skole-medicin" ved ubalance i hormonsystemet er: afkalkning af knogler, dårligt immunforsvar, celleforandringer i underlivet, depressions-lignende tilstande/ apati og diverse andre mere alvorlige sygdomme.

Du får jo kun tilbudt provera, grundet rod i hormonsystemet - ergo du har brug for dem.

Jeg blev i sin tid gravid med sin søn på provera og pergotime. Jeg var i samme dilemma som dig dengang, men som én sagde til mig: "Din krop har brug for den medicin for at fungere, fordi den ikke selv producerer nok - er så ikke dumt at lade være?"
Jeg er selv pro-naturmedicin m.m. når det kan lade sig gøre; men til tider kommer den altså til kort og man må ty til skole-medicinen.

Dertil vil jeg sige - at hvis du ikke er vildt gammel og skal have et barn ligenu for overhovedet at få børn - tja; så ville jeg overveje at bede min læge om at blive sendt til udredning hos nogen endokrinloger f.eks.. Det virker som om der er mere galt i systemet med dig - end "blot" pco.

Jeg fik på et tidspunkt binyrebark-insufficiens og de fandt ud af, at det faktisk var forårsaget af et-eller-andet i mit underliv, som desværre aldrig blev diagnosticeret, for jeg blødte i bughulen, og blev operereret.

sta
Tak for svar..
Jeg skal kun på Provera i 10 dage så tænker at selv hvis jeg skulle blive gravid af den ene gang, vil jeg jo stadig rende rundt med mine problemer.. Der må jo være en grund til at den ikke producere nok, men det kan vel ikke kun afhjælpes med provera i 10 dage.. det er jo for at blive gravid jeg skal på dem..

Ja jeg føler mig også selv som et stort rod lige nu og ved hverken fra eller til Sad

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Hjælp jeg er sulten!!!! Kan jeg godt spise...? 25 09-06-2013 16:33
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?