18. September 2020 22:05:20
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30250759
5844 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Smerter i maven ved æggestokke?
Eli
Hej alle.

Jeg er så træt af det - på det sidste er jeg begyndt at få stærke smerter i maven omkring æggestokkene.
Jeg troede en af gangene at jeg havde blindtarmsbetændelse, men blev yderligere undersøgt og kom frem til at det var æggestokkene der gjorde ondt.
Jeg har ikke menstruation pga. min PCO og har ikke haft det i 3/4 år efterhånden. Det er som om jeg har krampe i maven og kan slet ikke bevæge mig, når jeg har det.

Er der nogle der kender til det samme? og hvad gør i ved det?

knusHug
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Helle25
Hej Eli,

Jeg håber du har fået det bedre? Fingerscrossed Rose

Jeg har de sidste 2 uger også haft smerter i underlivet, i siderne.
Ved ikke om det er æggestokkene?

Men eftersom jeg skulle have haft min mens for 2 uger siden hvis jeg havde haft alm. cyklus går jeg ud fra det er det.

Jeg har prøvet at teste, men der er desværre ikke noget.

En uge til og så ringer jeg til min gyn.

Kærligst

Helle.
Blev i 2007 gravid 3 måneder efter at have smidt p-pillen. aborterede i 10 uge i marts 2007.
Efter over 1 år at have prøvet at blive gravid igen fik jeg en henvisning til gynækologen og fik af vide at jeg havde PCO.
Efter 2 behandlinger blev vi gravide igen, men denne gang aborterede vi i 6 uge, 31 maj.
Nu går vi bare og venter på at Gyn. skal komme tilbage efter ferie så vi kan komme igeng med behandling igen.

melinka
Hejsa. smerter i maven, ved æggestokken og livmoderen kender jeg alt for godt til, jeg har heller ikke menses, men smerter jo tak...... min gyn. har fortalt mig at det er bla. kramper i underlivet, de samme kramper som også kaldes for ve. så jeg kan godt forstå det gør så max undt. Men det skal lige siges at efter at jeg er begyndt med kost omlægning og metformin er smærterne blevet mindre.Smile
Redigeret af melinka d. 30-08-2008 13:28

Annikalea
Heej allesammen.

Kender godt jeres problem, jeg har også nogen gange ondt i æggestokken, så meget at det er svært at stå oprejst. Men jeg tager metformin, så det er ikke så tit mere som det har været inden jeg begyndte. men det komme en gang i mellem alligevel..
Men jeg synes ofte det er i forbindelse med man skal til at have sin mens.

knus AnnikaHug

Eli
Hej alle.
Tak for jeres svar Smile Jeg er også på metformin og har stadig de kramper der - har tilgengæld ikke haft menstruation i 1 år nu, så det kan være, at de bliver forstærket af en grund?
Jeg var til undersøgelse hos svend og blev scannet, og han snakkede om, at det muligvis var en cyste, der var sprunget. Det skulle nemlig også gøre rigtig ondt.
Håber i har en god weeend Hug
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Annikalea
Hej igen EliSmile

Hvis du stadig ikke har haft din mens, så prøv at spørge efter pergotime, det er blødnings fremkaldene pillerSmile De hjalp på mig, og nu kommer min mens af sig selv, det skulle bare lige have en skub igang igen..Smile
knusHugHug

Malenes
Hey EliGrin

Jeg har haft sådan en cyste, der sprang - og for at sige det pænt. Det gjorde SÅ mega ondt - jeg belv indlagt på hospitalet fordi de troede det vra blindtamsbetændelse men efter div undersøgelse viste det sig så at det var en cyste - jeg af vide af gynækologen på hospitalet at jeg skulle starte på p-piller da det minsket risikoen for at udvilke cyster.. (og det er ikke farligt - det gør bare meget ondt)
nu har jeg ikke haft mens i 1½ år efter jeg stoppede p-pillerne igen.. men har ikke haft dem siden - nu er så startet på metfomin og forhåbenlig får jeg p-piller igen på mandag når jeg kommer op til lægen..for synes ikke det er rart ikke at have haft mens i såååå lang tid + er under uddannelse så tiden for at skulle være gravid lige nu passer ikke så godtGrin

KnusHug

Brammer
Jeg er lige kommet hjem efter et kort ophold på sygehuset. Jeg blev indlagt med mistanke om blindtarmsbetændelse med feber og mave smerter. Jeg fik en kiggertoperation, som viste en 4 cm stor cyste på højre æggestok og en sund blindtarmWink. Cysten blev drænet, men den vil sikkert komme igen. Min kollega har også ufattelig mange smerter når hendes cyster brister. Hun besvimer og får morfin, så slemt er det for hende.
jeg stoppede med p-piller for 1 år siden, pga. tendens med blodprop. Siden har jeg oplevet 3 gange med pludselige smerter, hvor den sidste gang var rigtig slem. Jeg er i udredning for PCO, men den er vist sikker. Sad
Knus

Lisette
Hej Elena, som du ved, har jeg også prøvet at blive indlagt pga. blindtarmsbetændelse, men de fandt aldrig ud af, hvad det var. det var de værste smerter, jeg nogensinde har prøvet og jeg ville bare ud af min krop - altså ikke dø, men alligevel, hæhæ... (Jeg fik også morfin, men ikke engang det tog alle smerterne!) men SKØNT at finde ud af, at endnu et mystisk symptom ikke er så mystisk endda, tak for hjælpen piger Pfft
Jeg har ikke haft smerter i flere måneder, men nu er de kommet igen. Sidste gang stod jeg i en butik, og det eneste, der forhindrede mig i at knække sammen var tanken om, hvor pinligt det ville være pludselig at falde om på gulvet, Grin... Det kommer ca. 2-3 gange hver gang jeg har menstruation, og det kan godt "hænge fast" i flere timer. Er der nogen, der kender et el. andet, der kan lindre smerterne? Jeg tager yasminelle p-piller, men noget med akupunktur, naturmedicin? Wink
Redigeret af Lisette d. 11-01-2009 15:30
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Lisette
Og forresten, Elena, jeg tror, det vil være en god idé at tage p-piller, for det gør du ikke? Da jeg begyndte efter ca. et år uden mens, fik jeg meget voldsomme blødninger og smerter, men så aftog det efter nogle måneder, også smerterne Pfft
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Cille30
Hej. Der er godt nok ikke blevet skrevet i dette her indlæg i langtid, men sådan har jeg også det nogen gange, ved ikke hvad det er, men det er nok en cyste som springer som i siger..

Men som Liesette skrev for langtid siden, findes der ikke noget til at lindre smerten som f.eks akupunktur eller naturmedicin?? Confused
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Lisette
Hej Cille - jeg har ikke prøvet, men at tage p-piller virker for mig samt at min pco er blevet bedre - jeg går som også til zoneterapi, som hjælper godt på pco'en, men om det også har hjulpet på æggestokkene, ved jeg ikke - men jeg kunne godt forestille mig det! Wink

Eli
Hej folks.
Jeg HAR prøvet p-piller men fik det faktisk værre af dem: havde konstant hovedpine, var halvdeprimmeret, spiste for 2 pers. osv. Efter jeg har fået lagt min kost om er min mens kommet af sig selv, så vil aldrig mere forsøge mig med kunstige hormonstoffer. Smile
Desuden er jeg også blevet opereret for en cyste på æggestokken, så det kan også være det, der gør ondt.. knus

frug
hejza melder mig i samme båd har også været indlangt med "blindtarmsbetændelse" men det var "bare" en cyste der sprang... kan man klare det bliver fødsler engen problem for har aldrig oplevet noget så slemt jeg besvimer og kaster op og de efterfølgende dage har jeg det som om jeg har lavet 500 mavebøjninger... fik dem en overgang rigtig meget men jeg lever efter bogen spis dig gravid og har ( 7913) ik haft et tilfælde i 4 mdr.... men piger jeg håber ik at vi nogensinde får blindtarmsbetændelse og lægerne tror det "bare" er en cyste der springer det kan jo gå rigtig galt har i tænkt over det ??

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Scanning af æggestokke - hvornår i cyklus ? (ift. Diagnosticering) Alt imellem himmel og jord 1 04-03-2014 10:10
Bulen på maven Symptomer - Diverse 14 09-06-2013 17:20
Mine daglige smerter Symptomer - Diverse 11 11-06-2012 07:25
Smerter! Symptomer - Diverse 15 11-04-2012 09:16
Spis maven flad (ny bog) Bøger 70 05-12-2011 15:36
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende