26. Juni 2019 03:38:43
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28342214
5997 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
SOS - mayday! Kamp om at få medicin! :-S
Malenes
Hej alle

Jeg fik af vide jeg PCO julen 07, og har været igennem en laaang række undersøgelse/blodprøver mm, og min læge fortalte mig i marts hvordan jeg skulle spise mm. jeg synes selv jeg ahr gjort det så godt jeg nu kunne, med det overskud og den økonomi jeg nu engang har da jeg er studerende(er jo dyre at købe sundt) og mine tal var også blevet bedre da jeg var til lægen idag - men jeg fik bare en største gang lort i hoved for at sige det.. eller det er ihvertfald sådan jeg har det lige nu... Han kunne da ikke se hvorfor det skulle være et problem at gøre det han bad mig om - og det var da overhoved ikke nogen undskyldning.. jeg sagde jeg gjorde hva jeg kunne - og det jo i sidste ende var mig selv der måtte betale regningen hvis jeg ikke gad.. Jeg spurgte ham om jeg ikke kunne få metformin da jeg gerne ville videre - og få det bedre.. men han sagde at han ville være en dårlig læge hvis han bare udskrev piller til mig - for jeg kunne jo bare tage mig samme.. efter nogen diskution fik jeg "lov" at få metformin, men mens han gik ud af døren sagde han at jeg nok skulle regne med at han ville tage det fra mig efter ½ år...! jeg sprugte ham så om der var nogle bivirkninger eller noget jeg skulle være obs på.. og her til fik jeg svaret at ja det var masser - så jeg skulle nok tage noget b- vitamin.. og nu sidder jeg så her med følelsen af: "hva skerte der lige" og "hva...???"

er der nogle der ude der forstår min fustration og evt. ved nogle nyttige ting ang metformin som ville være rart at vide - eftersom min læge ikke gave mig den info.. ???

- Malene

Hanne123
Først og fremmest skal du trappe langsomt op. Jeg startede med 1 om dagen i 14 dage, så 2 osv. til jeg var oppe på 3 om dagen.

De kan give kvalme - det er nok derfor han anbefaler B vitamin. Det er især B6 (men de skal altid tages sammen med et B-complex) som tager kvalmen.

Og ja, jeg kan sagtens forstå din frustration. Confused Hug Det er da OK, at din læge ikke mener man "bare" skal have piller. Men det kan måske hjælpe dig godt i gang!!

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide.

Knus fra Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Malenes
Tak for svaret - men hvad hedder det jeg så skal købe: bare almindelig b-vitamin..??
Men ja det var også derfor jeg så gerne ville have dem - da jeg føler jeg gør det jeg kan men ikke kommer nogle vejneBlush
Har metformin så hjulpet på dig?

Knus fra malene

Hanne123
Jeg syntes du skal starte med en B-complex. Spørg evt. i Matas eller en helsekostforretning efter en vitaminpille med alle B-vitaminer.
Hvis ikke de tager kvalmen skal du supplere den daglige B-complex med en B6 vitamin.

..men det er ikke sikkert du får kvalme, så vent med at købe B-vitaminer.

....hvis jeg til gengæld må anbefale en anden vitaminpille: Omnimin. Den indeholder blandt andet Vanadium, som har vist sig at være godt når du har PCO. (Ja, den er desværre dyr).
Og fiskeolie - hvis ikke du spiser fisk flere gange om ugen. Dine celler vil få lettere ved at optage sukker når du får et tilskud af fiskeolie.

Håber ikke jeg har forvirret dig for meget. Igen, du er velkommen til at spørge.

Knus fra Hanne

Malenes
Det er super dejligt at få nogle konkrete svarGrin det var virkelig det er gjorde mig forvirket idag hos min lægeConfused Du har givet mig lidt ro i sindetGrin

men det vil jeg så prøveGrin

Ved du noget om "crom" har en nogle god virkning?

Knus fra Malene

Malenes
forvirret* hehe

HenrietteHall
Jeg ville helt klart skifte læge, for han er da for dum.. Der er virkelig ikke noget værre end at man skal slås med sin læge..

Held og lykke med det hele!!!
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
Malenes
Jeg overvejede det også meget, men har hørt han skulle være en af de gode læger, og så tænker jeg at jeg hellere vil bide det i mig end at skifte læge til en der ved halvt så meget om pco.. som fx mine første 3 gynækologer...

isa
Du behøver ikke nødvendigvis trappe op til tre piller om dagen. Hvis han har givet dig en recept står der formodentlig et antal derpå som du skal følge. Jeg tager to om dagen. Jeg startede direkte på to og har kørt sådan lige siden og det virker fint for mig, men du skal kun op på tre hvis du har været på to i en periode og det ikke virker. Der er ingen grund til at tage for meget medicin.

Malenes
Jeg skal starte op med 1 i 14 dage og så op til 2..

Nogle der ved noget om crom?

og ud fra jeres råd og min læges råd - skal jeg så ud og købe:
1. p-piller
2. metfomin
3. omnimin
4. b-vitamin
5. fiskeolie

puha det bliver dyrt.. men tror vist det var detGrin

så må jeg jo bare håbe det virkerPfft

Hanne123
Vent med b-vitaminerne. Det er ikke sikkert det bliver nødvendig.

Malenes
okayGrin men tusind tak for jeres råd.. det har været dejlig at få svar.

Knus fra malene

Malenes
Nu har jeg så fået købt metformin og starter i mogenGrin så håber jeg bare på at jeg ikke vil være så plaget af bivirkningerne..

er der nogle der har nogle erfaring omkring bivirkninger?

og hva med alkohol og metformin - er det okay at drikke et glas hvidvin eller?

Annikalea
Hej Malene.

Jeg tager også metformin, da jeg startede fik jeg nogle af bivirkningerne.

Jeg fik kvalme og tyndmave. Den tyndemave forsvandt hurtigt. Men var plaget af kvalme i ca 14 dage. hvorefter det forsvandt.

Men husk at taget pille sammen med mad, ellers kan man godt få ondt i maven...Grin
knus Annika

Malenes
Hej Annikalea

Ja jeg har taget dem i 2 dage nu - og i dag har haft kvalme, så håber det måske ikke er mere end detGrin men nu må vi se..
men tak for svaret

Knus Malene

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO uden medicin Metformin eller anden medicin 9 24-01-2014 21:50
3 1/2 års kamp er forbi :-) Er blevet gravid 5 29-03-2013 08:14
øko piller eller Homøopatisk medicin Metformin eller anden medicin 1 27-10-2011 13:58
Almindelig akne-medicin? Uren hud og Akne 1 25-10-2011 11:42
Blodprop - p-piller - anden medicin for symptomer? P-piller 4 23-10-2011 13:29
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0